Gå til innhold

Nok en "iPhone eller Android" tråd


  

62 stemmer

  1. 1. Hva skal jeg skaffe meg? iPhone eller en Android

    • iPhone
      11
    • Android
      51


Anbefalte innlegg

1. OK, så man kan ikke ta det du skriver for "seriøst ment". Det ante meg, du drar påstander ut av ræva, og klarer ikke å vise til så mye som ett eksempel på "de mest grunnleggende programmene som alle andre OS har innebygd fra før" som man må installere.

 

Dropbox, DiskAid og flere andre apps kan brukes til å laste over filer til iPhone over ditt eget Wi-Fi nettverk, mens du sitter hjemme i stua. Hvor mange ganger må det gjentas? Hvor vanskelig kan det være å forstå noe så enkelt? Og du kaller andre "stokk dum"...

double_facepalm-400x320.jpg

 

Kamera: Sammenligningen jeg linket til taler egentlig for seg selv, iPhone 4 med sin innebygde kamera-app tar bedre bilder i mange tilfeller enn Xperia X10 sin innebygde kamera-app. Merkelig nok tar iPhone 4 i mange tilfeller skarpere bilder, til tross for færre pixler. iPhones innebygde kamera-app har en tendens til å gjøre fargene vel varme i mange tilfeller, men fargebalansen kan enkelt korrigeres i etterbehandling uten vesentlig kvalitetstap. Eventuelt kan man bruke den alternative kamera-appen som jeg linket til tidligere, som har mulighet for flere innstillinger, bl.a av hvitbalanse. Problemet du ser på mange av bildene fra X10, med utbrent himmel, utviskede detaljer eller nyanser som forsvinner i bekmørke skyggepartier kan i svært liten grad korrigeres i etterbehandling av et jpeg-bilde. Siden iPhones kamera-app kan ta HDR-bilder vil den ofte gi overlegent bedre bilder av svært kontrastrike motiv - som du kan se av linken.

Kan for øvrig anbefale deg å ta en titt på dette utmerkede verktøyet hos GSMarena, for sammenligning av bilder tatt med forskjellige telefoner:

http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone1=3275&idPhone2=2964&idPhone3=3621

Som du ser så kommer iPhone 4 slett ikke dårlig ut sammenlignet med Xperia X10 eller Samsung Galaxy SII - ikke dårlig for et "lekekamera" å ta bilder som er minst like skarpe og detaljrike som Xperia X10, synes faktisk at fargene var bedre også... :p

 

 

2. Jeg har ikke påstått at programmene fra App Store ikke har DRM. jeg har ikke en gang undersøkt om det stemmer eller ikke, fordi det er irrelevant i forhold til det faktum at App Store inneholder titusenvis av freeware-apps.

 

 

3. Personalisering: Igjen snakker du om innstillinger, ikke "personalisering" som endrer utseendet (themes, skins, o.l)

Jeg har en relativt ny, stor LCD-TV. Kan den "personaliseres"? Nei. Driter jeg i det? Ja.

Jeg har et relativt nytt, avansert kamera. Kan det "personaliseres"? Nei. Driter jeg i det? Ja.

Imidlertid har både min TV, mitt kamera og min iPhone innstillinger, som lar meg stille inn mine preferanser for mange funksjoner/egenskaper. Men ingen ikke skins, themes og annet dill som endrer utseendet, men har null nytteverdi.

(Nøyaktig det samme skrev jeg i forrige svar til deg, men dette er jo ikke første gang jeg må gjenta meg selv mer enn én gang før det synker inn hos deg)

 

Oppdateringer: For meg er et OS noe strengt funksjonelt, apps er det jeg kan la meg underholde av. Jeg liker funksjonelle OS, som ser OK og ryddig ut uten at det skriker for mye om oppmerksomhet.

 

Er utviklerne av Windows Phone 7 late og dårlige siden de ikke klarte å lansere et OS med samme funksjoner som gamle 6.5? Var utviklerne av Adroid late og dårlige siden Android 1.0 ikke ble lansert med samme funksjoner som WinMo 6.5? Eller kan det tenkes at man med to helt forskjellige konsept må angripe tingene på forskjellige måter, og gjøre andre prioriteringer?

 

 

4. Tok meg "bare sånn 10+ replies"? WTF? Nok en gang drar du tall ut av ræva, og nok en gang svekker du din allerede syltynne troverdighet. Det er bare å gå tilbake i tråden og sjekke. I mitt første svar til deg, etter påstanden din om at man må konvertere "det ene og det andre hele tiden", navnga jeg et par iPhone-apps som spiller av DivX/Xid:

4. Vel, for å si det enkelt. Brukeropplevelsen med at du må konvertere det ene og det andre hele tiden for å kunne få det over til iPhone i fra iTunes og med at iTunes er tregt og bloatet gjør at brukeropplevelsen med iTunes og iPhone blir rettere sagt dårlig.

Stort sett er det eneste man noen ganger må konvertere er film/video, hvis de ikke er i standardformatene MPEG-4 eller H.264. Slik konvertering gjør man da utenfor iTunes, og det er noe man ofte gjør uansett for å tilpasse filmen til skjermoppløsningen, redusere filstørrelse og redusere strømforbruk ved avspilling. Man heller ikke konvertere filmer som er i typiske "piratformat" som DivX/XviD - there's an app for that, man installerer bare en app som støtter avspilling i disse formatene (CineXPlayer, yxplayer, osv)

I mitt 5. innlegg i tråden her linket jeg til OPlayer.

 

Snakke deg rundt grøten, og skylde på en "gammel" telefon som kom i salg for ca 1 år siden og som fortsatt er i salg, det kan du. Ser ut til at både Google og stort sett alle som leverer Android-telefoner har like mye å lære av Samsung, siden formatstøtten som Samsung har lagt inn i sin nyeste telefon er unntaket og ikke regelen.

 

 

5. Morsomt det der, på min lille bærbare Mac ligger total CPU-bruk på ca 1% når jeg spiller musikk i iTunes og samtidig surfer i Safari med 7 vindu med et antall faner åpne. ;)

Hva du har gjort med din PC vet jeg ikke, men når jeg googler for å finne ut om det er noe som helst hold i påstanden din ser jeg at det er alle mulige program og drivere som kan forårsake unormalt høy CPU-bruk i Windows. Finner ikke støtte for at iTunes er noen vanlig årsak til slik CPU-bruk du beskriver på en moderne Windows-maskin med en ok CPU og Windows 7. Imidlertid vil det være helt normalt at iTunes bruker mye CPU-ressurser derom du setter det i gang med konvertering av musikk eller video. Men du får linke til noen av disse forumtrådene om disse symptomene som du påstår å ha sett da...

Det jeg også fant var denne karen her, som faktisk har tatt seg bryet med å sammenligne CPU-bruken i en del vanlige mediaprogam:

http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/75403.aspx

Og med det fikk myten om "forferdelige" iTunes seg nok en knekk. Det viser seg da at bl.a Windows Media Player bruker mer CPU enn iTunes under avspilling.

 

 

6. Kan ikke hindre folk i å kaste bort penger på unødvendig tull, og det har lite med hvilket OS de bruker.

 

 

7. Bildekvaliteten blir helt fin den. iTunes optimaliserer gjerne bildene, ved at oppløsning og filstørrelse reduseres, slik at det passer bedre til skjermstørrelse og oppløsning på en liten mobiltelefon. iTunes vil optimalisere bilder til forskjellige størrelser til forskjellige iOS-ehnheter med ulik skjermoppløsning (iPhone, iPhone 4 eller iPad). Helt greit det, for jeg trenger ikke 12 megapixler som tar kanskje 10 ganger mer plass enn strengt tatt nødvendig, for å vise bilder på en 3,5" skjerm. I de ekstremt sjeldne tilfellene der jeg kan ha bruk for å overføre store bilder med full oppløsning så kan jeg bare bruke en av de mange app'ene for filoverføring som jeg har nevnt, som ikke vil modifisere bildene.

1. Du gir deg ikke uansett hvor mye vi prøver å forklare til deg. Jeg har nå prøvd å forklare deg ørt og førti ganger på hva jeg mener. Bare det at du tok 50 apps for seriøst sier jo alt om deg. Du henger deg opp i den minste detalj som ikke har noen stor betydning. Jeg sa 50 apps for å gi et bilde av at iPhone 4 mangler mye som Android har.

 

Om du flere ganger driter i å lese det jeg sier, så er det kun fordi du bare ignorerer det jeg sier fordi du vet at det er sannheten.

 

Skal jeg ta å sette ned oppløsningen til 6 megapixels på min XPERIA Og vise deg hvor klare og fine bildene kan bli her?

 

Er en selvfølge at jo større bildene blir jo mere uklar kan dem bli, spesielt på telefoner.

 

Joda, iPhone 4 kan ta klare bilder. Men som veldig mange tester har vist, så kan iPhone 4 gi bilder som rett og slett er kvalmende på grunn av at den ikke produserer rette farger i mange tilfeller om du er i feile lysforhold. Og selv om kameraet på iPhone 4 muligens er litt skarpere enn XPERIA X10 sitt kamera, så er kameraet på XPERIA X10 bedre sånn totalt sett på grunn av at du kan justere kameraet til de forskjellige forholdene som da gjør at du får perfekte farger og lysstyrke i bildene.

 

Bare for å vise deg på hvor gode bilder XPERIA X10 kan ta med rette forhold og instillinger, så kan du se på dette bildet her:

DSC_0019.jpg

 

Og dette bildet her:

DSC_0027.jpg

 

Og disse bildene er tatt med full 8 megapixels oppløsning på XPERIA X10. Og er jeg selv som har tatt de 2 bildene.

 

Du viste bilde nummer 1 over. Men som faktisk ser dårligere ut enn mine bilder fordi feile instillinger er brukt på XPERIA X10'en der. Og bilde nummer 2 som er i fra iPhone 4 med HDR ser jo ikke noe bra ut.

 

Nå kan du vise meg enda flere bilder som ser like bra ut eller bedre i fra iPhone 4 om du virkelig vil vise at kameraet er bedre.

 

Jeg har flere bilder lagret som er tatt med feile instillinger og som får bildene til å se skikkelig dårlig ut. Vil du se ett bilde?

 

iPhone 4 kameraet er fortsatt et lekekamera fordi den ikke har noen instillinger å velge mellom. Ja wow, HDR instilling, amazing.

 

2. Det at ting har DRM er alene nok til å holde seg unna. ALT som inneholder DRM er noe dritt.

 

3. Personalisering betyr ikke bare å skifte på utsende (men er en del av personaliseringen). Personalisering betyr at du kan velge og sette dine egne instillinger for de forskjellige tingene du bruker en TV til f.eks. Som f.eks spilling, se film, bruke den som PC skjerm osv osv.

 

Bare det at du kan justere lysstyrken på TV'en (LOL iPhone 4 kan ikke en gang justere lysstysken på kameraet før du tar bilder) gjør at den kan personaliseres, siden den lar deg få bruke den lysstyrken DU personlig vil ha. Jeg har 4 forskjellige moduser som jeg har satt opp på TV'en min. Standard som jeg bruker til PC bruk, Film, som da er for å se på film, Naturlig, som da gir bedre farger og som er bra når du ser på mye naturfilmer spesielt. Så har vi Dynamisk som gir meg en syk høy kontrast. Og alle disse modusene kan jeg endre på til det jeg mener er best.

 

Dette kalles for personalisering.

 

Ok, så du mener iOS er et ryddig OS lol?

 

Blir det samme som å si at dette her er ryddig.

 

Nei, Windows Phone 7 manglet en del ting, men nå er du antageligvis ikke klar over at Microsoft var hardt presset til å slippe ut Windows Phone 7 fortest mulig før dem hadde fått copy and paste og multitasking osv for å berge seg i siste liten.

 

Så det blir noe annet da.

 

4. Tok mange nok replies før du fant ut at du skulle gi meg noen beviser på det du sa. Jeg spurte deg gang på gang etter beviser, men tok mange poster før du kom deg så langt. Om det kanskje ikke var 10 ganger, så var det hvertfall ganske nært.

 

Jepp, Sony Ericsson XPERIA X10 er gammel og Sony Ericsson er ikke det firmaet som er kjent for å putte inn format støtte til de fleste film formatene. Men Samsung gjør det. Men du vet at selv om det er Samsung som gjør det, så er det fortsatt Android bak det hele?

 

Android har ingen begrensninger når det kommer til det der. Og derfor har Samsung gjort det alle andre som lager Android mobiler burde lære av Samsung. Og dette gjelder Apple i høyeste grad også. Dem har ekstremt mye å lære om dem vil konkurere mot Android.

 

5. LOL, du vet at å sammenligne Mac OSX mot Windows er det dummeste du kan gjøre?

 

Bare det at du sammenligner Mac OSX med Windows gjør at ingen av oss her kan ta deg seriøs for fem flate ører.

 

Er ikke noe jeg har gjort med min PC, fordi det er noe Apple har gjort med iTunes. Selv på min MacBook Air med Windows 7 på går iTunes sirup tregt i forhold til andre like program som iTunes. Så jeg avinstallerte iTunes der også.

 

Så problemer er at iTunes er bloatet og tregt sånn som det er laget. Ja nå linket jeg til wikipedia som forklarer deg på hva bloat er, siden du ikke hadde nok kunnskap til å finne det ut selv.

 

Joda, Windows Media Player er også noe møkk, så det bruker jeg ikke. Eneste grunnen til at jeg har det installert er kun for å se på streams som krever at jeg har WMP installert sånn at jeg kan få Windows Media Player Firefox Plugin'en installert. Når det kommer til musikk, så bruker jeg Winamp 5 og Media Player Classic - HomeCinema som film program som film program.

 

Men når det kommer til å overføre forskjellige filer til telefonen, så bruker jeg bare Windows Utforskeren i Windows og den eksterne harddisk funksjonen på telefonen og overfører direkte over til minnekortet om jeg vil ha noe over. Det er lettvindt og kjappt.

 

6. Nei, man kan ikke hindre folk i å bruke penger på det man vil. Men jeg er bare glad for at jeg klarte å forhindre meg selv av å bli bitt av Apple religionen og havne i deres felle. For hadde jeg havnet i fellen og blitt bitt av Apple religionen (viruset som jeg kaller det for), så hadde jeg følt at det hadde vært MYE vanskeligere å komme seg ut av iOS systemet og over på noe annet siden man ville ha brukt så mye penger på det at man bare vil fortsette å bruke de programmene man har brukt så mye penger på.

 

Og dette er noe du også skjønner om du ikke er helt på villspor eller på bærtur eller om bare vil trolle for å virke kul.

 

7. Men poenget er på HVORFOR iTunes liksom skal gjøre denne optimalisering som egentlig ikke er en optimalisering på bildene dine men som er en nedgradering av bildekvaliteten?

 

Hvorfor kan ikke iTunes bare oveføre bildene dine slik dem er orginalt?

 

Jeg driter jo milevis i om bildene tar litt plass, for når jeg tar over ett bilde av bilen min f.eks, så vil jeg jo at folk skal kunne se bilden med maks kvalitet i bildene om jeg skal vise bildene til noen andre.

 

og skal jeg sende et fint dame bilde som jeg har tatt over til iPhone via iTunes, så vil jeg jo helst ha det bildet i full kvalitet om jeg sender det til en kompis.

 

Er så mange grunner som gjør at iTunes rett og slett er latterlig og vanvittig irriterende å bruke.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Newton: Du er derimot ikke spesielt morsom. Tror du kan ha fint av litt frisk luft etter alle personangrepene of flamingen din.

 

Imideltidig virker det som jeg traff nivået bra i denne tråden. Da det virker som en barnehage her inne, og jeg tenkte det var passende å synke ned på et minimalt nivå. Jeg tror nesten samtlige av de siste postene her bryter med reglementet på forumet.

 

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:

 

 

Flaming og andre former for personangrep er forbudt.

 

Mye av problemene som diskuteres baserer seg i bunn og grunn på den enkle tingen at Apple skal gjøre enkle ting vanskelig. Det enkle kan til tider være det beste. Også i denne tråden. Jeg tok opp noe av det mest elementære og grunnproblemet til Apple. Men om man ikke engang ser problemet med selv dette, ja da ser jeg egentlig ikke vitsen å ta opp mindre elementære ting.

 

En ting er ikke enkel fordi moren din kan det. Det er veldig relativt, og om man kan gjøre noe 100 ganger raskere og enklere så er det ikke akkurat "enkelt". Plugger jeg i min HTC, så bruker jeg godt under 10 sekunder på å få gjort det jeg skal. Kobler jeg i en iPhone, så bruker jeg kanskje 10 minutter på 1. Bla meg frem til korrekt side, finne nyeste versjonene, for deretter å nedlaste/installere itunes. Deretter kreves det at jeg også setter meg inn i programmet, og fortsatt så er det vel ingen click and drag. Jeg antar vel også at det er noe som skal synkroniseres og lingende.... (her står du fritt til å korrigere meg, men det endrer ikke faktum at det er tungvindt)

 

Dette må igjen gjøres på nytt når jeg på besøk hos venner og jeg ønsker å overføre en sang fra ham...

 

Ved videre ettertanke må jeg jo i ettertid en tur innom Msconfig for å hindre at Itunes kjører og unødvendig treger ned maskinen hver gang man rebooter maskinen også.

 

Med tanke på at dette er det aller mest basic man kommer, så er det sabla til komplisert. Og dette er da grunnstenen i Apple sin strategi, og herfra baller det på seg. Akkurat den ballen kaster jeg videre, for jeg har ingen intensjoner eller ønsker om å sette meg godt inn i Apple sitt jålete og låste system. Da koser jeg meg heller litt ekstra i det fine været, noe jeg tror du også kan ha godt av Newton.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du vil ha et etterprøvd operativsystem som fungerer svært bra (stabilitet og brukerfølelse), har masse funksjoner, høy grad av frihet, om du liker følelsen av at du har kontroll over telefonen din, om du liker å kunne ha rask tilgang til funksjoner du selv velger ut og å kunne sette opp telefonen omtrent som du vil, ja da velger du iPhone.

 

Det du har beskrevet er Android, og det eneste som kan sies å gjelde for iPhone er at operativsystemet fungerer bra. Resten er blank løgn og direkte villedende i forhold til å hjelpe TS.

Endret av DBM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Vindicator: "Lekekamera" sammenlignet med Samsung Galaxy S, 100% crop (detaljutsnitt av større bilde):

gsmarena_014.jpg

gsmarena_015.jpg

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_vs_apple_iphone_4-review-500p4.php

 

Camera showdown: Xperia arc versus Nokia N8, iPhone 4 and Galaxy S:

http://www.xperiablog.net/2011/03/16/camera-showdown-xperia-arc-versus-nokia-n8-iphone-4-and-galaxy-s/

 

Kreativ fotografering med iPhone 4:

http://www.hongkiat.com/blog/showcase-of-beautiful-photos-taken-with-iphone4/

 

Har dessverre ikke iPhone 4, så du får nøye deg med disse eksemplene hentet fra nettet, som sikkert taler for seg selv... ;)

 

 

PS. Lær deg gjerne forskjellen på eksponering og lysstyrke, brukt i fotosammenheng.

Lysstyrke brukes for å beskrive egenskaper med et objektiv - et lyssterkt objektiv kan slippe gjennom mer lys på maksimal blenderåpning.

Når du tar et bilde der lysmengden er perfekt balansert, og ingen deler er for lyse (utbrent) eller for mørke, så er bildet riktig eksponert rent teknisk sett. For å få korrekt (eller ønsket) eksponering må man justere blenderåpning og/eller eksponeringstid.

Når du justerer ditt kamera, så er du som regel ute etter en perfekt eksponering, med perfekte farger.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Vindicator: "Lekekamera" sammenlignet med Samsung Galaxy S, 100% crop (detaljutsnitt av større bilde):

gsmarena_014.jpg

gsmarena_015.jpg

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_vs_apple_iphone_4-review-500p4.php

 

Camera showdown: Xperia arc versus Nokia N8, iPhone 4 and Galaxy S:

http://www.xperiablog.net/2011/03/16/camera-showdown-xperia-arc-versus-nokia-n8-iphone-4-and-galaxy-s/

 

Kreativ fotografering med iPhone 4:

http://www.hongkiat.com/blog/showcase-of-beautiful-photos-taken-with-iphone4/

 

Har dessverre ikke iPhone 4, så du får nøye deg med disse eksemplene hentet fra nettet, som sikkert taler for seg selv... ;)

 

 

PS. Lær deg gjerne forskjellen på eksponering og lysstyrke, brukt i fotosammenheng.

Lysstyrke brukes for å beskrive egenskaper med et objektiv - et lyssterkt objektiv kan slippe gjennom mer lys på maksimal blenderåpning.

Når du tar et bilde der lysmengden er perfekt balansert, og ingen deler er for lyse (utbrent) eller for mørke, så er bildet riktig eksponert rent teknisk sett. For å få korrekt (eller ønsket) eksponering må man justere blenderåpning og/eller eksponeringstid.

Når du justerer ditt kamera, så er du som regel ute etter en perfekt eksponering, med perfekte farger.

Nå vet alle at kameraet på Galaxy S er elendig i forhold til XPERIA X10 sitt kamera.

 

Ja, jeg kan justere blenderåpning / eksponeringstid på min XPERIA X10 før jeg tar bilder. Kan du det på iPhone 4?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Epic battle: Newton Vs Vindicator

 

It never ends!

 

 

Må si at det faktisk begynner å bli rimelig patetisk. Det er snakk om to solide operativsystemer, på hver sin måte (selv om det har glidd over til å handle om bildekvalitet, som jeg virkelig ikke kan se hvordan er relevant).

 

"Skal det være jordbær eller markjordbær?"

 

Skulle gjerne deltatt mer aktivt selv, men dessverre må jeg på jobb hver dag.

Lenke til kommentar

Mobil idag er det mest personlige vi bærer. Det er og det viktigste kommunikasjonsverkstøyet vi bruker. Burde ikke folk få ha muligheten til å sette opp dette verktøyet etter sine premisser, og ikke etter en produsents? Eller det å ha friheten til å bruke verktøyet til flere ting, flere steder uten å være låst? Eller det å gjøre de vanligste mobiloppgavene på den raskeste måten?

 

Hvis man idag ikke er avhengig av å bruke en bestemt applikasjon eller flere, så har Android utvilket seg til å være det bedre. Så spørs det hvor viktig et par applikasjoner er. For noen er dette alfa omega. Og det er noe jeg respekterer, men jeg kan ikke si jeg kjenner mange.

 

Hva er egentlig fordelen med en iPhone, kontra en Desire HD, Nexus S eller SGS II foruten om noen applikasjoner? Hva er det med iPhone og iOS som gjør at det overgår det jeg har nevnt tidligere? Jeg har faktisk hatt mine føtter lengst i iPhoneleiren, og jeg sliter med å forstå hva som er bedre med iOS totalt sett. Har fått med meg at dette er en populær vei å gå for førstegangskjøpere og jenter. Men som forumet her viser, så er majoriteten helt klart for Android med 70-80% oppsluttning på avstemmninger om OS og telefoner. De som har mest kunnskap ser jo ut til å velge Android. Hvorfor? Det er vel disse som sitter på mest kunnskap? Føler jeg også ser at androidenheter topper de fleste testene i verden.

 

post-227811-0-87451700-1304295937_thumb.jpg

De med kunnskap om mobil verdsetter Android mer enn iOS. Se på denne sarkastiske konklusjonen:

 


  •  
  • De som har mye kunnskap innen smartmobiler velger Android
  • De som har lite kunnskap innenfor smartmobiler velger iPhone

 

Hva er mest prestisje? Være favoritten blant de som kan faget, eller å toppe listene til de som ikke har kunnskap? Hos en produsent er det kun salgstall som gjelder, men jeg tenker her mot noe annet..

 

Noen av oss er faktisk av den oppfatning at vi kan sette opp dette verktøyet akkurat slik vi vil og har behov for. Leit at du ikke fikk det til, men det er nå til syvende og sist ditt problem. Noen av oss er faktisk av den oppfatning at vi har den friheten vi trenger til å bruke dette verktøyet til flere ting og flere steder uten å være låst. Og vi har heller ingen problemer med å løse de vanligste mobiloppgavene på den raskeste måten. Leit at du ikke fikk det til, men det er nå til syvende og sist ditt problem.

 

Applikasjoner kan og vil være viktig for noen, mens det er mindre viktig for andre. Stabilitet kan og vil være viktig for noen, mens det er mindre viktig for andre. Det å kunne “tune” hjemme skjermen til den får ønsket dorullkjerne-farge kan og vil være viktig for noen, mens det er mindre viktig for andre. At vi alle har ulike behov og vektlegger ulike kriterier ved våre innkjøp er udiskutabelt, uten at den ene gruppen er noe dårligere eller mindre verdt enn den andre av den grunn.

 

Vi har tidligere diskutert hvorvidt brukerne her på forumet er representative for brukerne “der ute”, og vi konkluderte vel med at det var vi ikke. Heller ikke dere innbitte Android-brukere. Hvorvidt det er førstegangsbrukere og jenter som kjøper iPhone skal jeg ikke uttale meg om, til det er datagrunnlaget for uklart, men undersøkelser viser helt riktig at kategorien “nerder” er - eller i alle fall var - overrepresentert i kategorien Android-brukere. Etter hvert som det spys ut Android telefoner i alle regnbuens farger og varianter og med til dels interessante og gunstige priser, og både WM, RIM og Symbian er på felgen (eller på vei dit), så er det nok ikke bare nerdene som kjøper Android telefoner lenger. Tvert om.

 

Jeg ville imidlertid vært forsiktig med å si noe om at vi alle burde kjøpe Android telefoner fordi de teknologiinteresserte- eller de som sitter på mest kunnskap - gjør det. Det kan fort føre galt av sted for noen og hver. Historien er full og eksempler på at de som “visste hva de gjorde” ikke nødvendigvis hadde rett og/eller fikk rett. Og ofte var konsekvensene langt større for den vanlige borger (bruker) enn det som godt var… La oss heller enes om at diversitet både er godt, riktig og viktig.

 

At flere tester viser Android telefoner på topp hos flere testere, er vel heller ikke noe godt mål på hva som på en god måte løser den enkeltes behov. For hvem er testere og hva er det som gjør at de kan uttale seg om hva som er bra for meg og deg? Har enda til gode å se en tester tas opp ustabiliteten knyttet til Android og det til tross for at det er noe alle her inne er GODT kjent med… Hvorfor er det slik? Hva er det som gjør testere til en god benchmark for oss andre? Er ikke disse også kjøpt og betalt av de samme de skal sette under lupen?

 

Til slutt, for å bruke dine egne tåpeligheter mot deg, så skal vi igjen ta opp dette med at de som har et liv verdsetter iOS mer enn Android. Se på denne sarkastiske konklusjonen:

 

“Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.”

Ps. Hvordan føler du deg nå? Gir det deg noe prestisje å sitte der med tuning av hjemme skjermen din, mens vi andre – og mer fornøyde iOS brukerne – er ute og treffer jenter og får oss noe? Du kan godt få være den som sitter med fagkunnskapen så lenge jeg kan få bruke tiden min til noe mer fornuftig. Og ikke glem det viktigste i dette; Det er slike som deg jeg leier inn for å få fikset de mer trivielle tingene i livet mitt… :yes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg ville imidlertid vært forsiktig med å si noe om at vi alle burde kjøpe Android telefoner

 

Uansett om du sier det eller ikke, så er det nok dit vi er på tur. Hvis ikke WinMo blir en hit, noe jeg egentlig betviler. Iallefall hvis jeg skal bedømme etter det jeg har sett til nå. Flere og flere vil velge bort sitt i-produkt, da flere og flere skjønner at Apple ikke er frelseren, og man faktisk ikke må låse seg til hva "Herren" måtte gi deg lov til å gjøre med dine ting. Jeg gir deg maks ett par år til, så er du også over på Android ;)

Endret av newnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til slutt, for å bruke dine egne tåpeligheter mot deg, så skal vi igjen ta opp dette med at de som har et liv verdsetter iOS mer enn Android. Se på denne sarkastiske konklusjonen:

 

“Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.”

Ps. Hvordan føler du deg nå? Gir det deg noe prestisje å sitte der med tuning av hjemme skjermen din, mens vi andre – og mer fornøyde iOS brukerne – er ute og treffer jenter og får oss noe? Du kan godt få være den som sitter med fagkunnskapen så lenge jeg kan få bruke tiden min til noe mer fornuftig. Og ikke glem det viktigste i dette; Det er slike som deg jeg leier inn for å få fikset de mer trivielle tingene i livet mitt… :yes:

Her må jeg gi enda en reply til deg selv om jeg begynner å bli meget lei unskyldningene og trollingen din.

 

Når du sier at vi må tune og tweake på mobilen hele tiden, så høres det ut på deg at dette tar flere timer hver dag. Men tingen her er at det tar hvem som helst noen få minutt å sette opp hjemmeskjermen din etter ditt ønske. Og vil du tweake litt, så er det noe du bare trenger å gjøre KUN en gang.

 

Joda, noen liker å skifte på hvordan hjemmeskjermen ser ut etterhvert, men det er noe som heter forandring fryder. Mmmmmmmm, frihet, mmmmmmmmmm, du har vel hørt om det før?

 

Har du tweaket Android til å gjøre noen ting på en litt annerledes måte så er det ikke noe du trenger å skifte på hver dag. Den custom ROM'en jeg kjører på er ferdig tweaket på alt og har ferdiginstillte / tweaket CPU hastigheter på hvordan telefonen bruker CPU'en, så programmet SetCPU blir bare unødvendig å bruke. Skal du overklokke CPU'en f.eks, så kan det være en fordel å ha SetCPU installert.

 

Og dette argumentet som du sa her: “Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.”

 

Det må være den dummeste vitsen jeg har hørt på lenge. Jeg har sett det argumentet der for lenge siden, men den er fortsatt det dummeste jeg har sett.

 

Og dem som baserer seg etter det som ble sagt der har tydligvis et problem i livet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Noen av oss er faktisk av den oppfatning at vi kan sette opp dette verktøyet akkurat slik vi vil og har behov for.

 

Forklar meg hvordan du setter opp en iPhone like godt som en Androidtelefon? Det går bare ikke. Kompleksitet hos iPhone? Velkommen til 2007 Stool Sample. Kan du forklare meg utviklingen på iOS med tanke på oppsett etter bruksbehov/mønster og ønske? Spesielt innenfor kategorien startskjerm. Kan du fortelle meg hvordan du gjør din iPhone personlig? Hva kan egentlig en iPhone som ikke en androidenhet kan? Hvem leder i utviklingen på OS-siden og hvorfor?

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Til slutt, for å bruke dine egne tåpeligheter mot deg, så skal vi igjen ta opp dette med at de som har et liv verdsetter iOS mer enn Android. Se på denne sarkastiske konklusjonen:

 

“Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.”

Ps. Hvordan føler du deg nå? Gir det deg noe prestisje å sitte der med tuning av hjemme skjermen din, mens vi andre – og mer fornøyde iOS brukerne – er ute og treffer jenter og får oss noe? Du kan godt få være den som sitter med fagkunnskapen så lenge jeg kan få bruke tiden min til noe mer fornuftig. Og ikke glem det viktigste i dette; Det er slike som deg jeg leier inn for å få fikset de mer trivielle tingene i livet mitt… :yes:

Her må jeg gi enda en reply til deg selv om jeg begynner å bli meget lei unskyldningene og trollingen din.

 

Snip...

 

Og dette argumentet som du sa her: “Blackberry-brukere er kjedelige forretningsfolk som sjelden har tid til å ha sex. Android-eiere er nerder som ikke har interesse av det. Mens iPhone-eiere er levende, attraktive, sosiale mennesker som ofte har ny, seksuell kontakt.”

 

Det må være den dummeste vitsen jeg har hørt på lenge. Jeg har sett det argumentet der for lenge siden, men den er fortsatt det dummeste jeg har sett.

 

Og dem som baserer seg etter det som ble sagt der har tydligvis et problem i livet.

 

Kjære Ventilator,

 

Når det ikke nytter med fakta, logikk og litt humor, så får vi prøve å få de enkleste sammenhenger inn i hodet ditt på annet vis. Ser ikke ut til at det nytter, men vi har ikke gitt opp enda, ikke helt i alle fall...

 

Til sitatet du omtaler som en vits, så vit at det er empirisk basert og bevist gjennom en større spørreundersøkelse, hvor validitet og reliabilitet er sikret i henhold til de vitenskaplige krav den type undersøkelser krever, og følgelig er almen gyldig på det tidspunkt undersøkelsen ble gjennomført.

 

Nå er det ikke sånn at vi forventer at du skal forstå innholdet i forrige setning, til det inneholder den fremmedord og uttrykk som kun en forskerutdanning vil kunne gi deg en god forståelse av, men om noen år, når du har fått deg utdanning utover videregående skole, så siger kanskje forståelsen inn, litt etter litt... Kanskje. I mellomtiden, litt ydmykhet og respekt for andres kunnskaper og ferdigheter hadde ikke skadet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen av oss er faktisk av den oppfatning at vi kan sette opp dette verktøyet akkurat slik vi vil og har behov for.

 

Forklar meg hvordan du setter opp en iPhone like godt som en Androidtelefon? Det går bare ikke. Kompleksitet hos iPhone? Velkommen til 2007 Stool Sample. Kan du forklare meg utviklingen på iOS med tanke på oppsett etter bruksbehov/mønster og ønske? Spesielt innenfor kategorien startskjerm. Kan du fortelle meg hvordan du gjør din iPhone personlig? Hva kan egentlig en iPhone som ikke en androidenhet kan? Hvem leder i utviklingen på OS-siden og hvorfor?

 

Dersom du er bosatt i Oslo og/eller omegn så skal jeg gladelig betale tog og buss billett for deg, så skal du få se det med egne øyne. Min iPhone er ikke bare satt opp akkurat slik jeg ønsker, den er også personalisert akkurat slik jeg vil at den skal være, gitt mine behov og daglige gjøremål. Vet at det kan høres utrolig ut, men slik er det nå enten du liker det eller ei.

 

Oppsettet og bruken er det som bekymrer meg aller minst når det kommer til min iPhone; den fungerer som bare fy og det er første gang undertegnede har den erfaring med en mobiltelefon. Er faktisk mer forundret over at dere Android brukere tilbringer like mye tid på å slenge skitt om iPhone her inne som dere bruker på å klage over all verdens ustabilitet og problemer i alle disse Android relaterte trådene på forumet. Lurer på hvorfor det er slik??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen av oss er faktisk av den oppfatning at vi kan sette opp dette verktøyet akkurat slik vi vil og har behov for.

 

Forklar meg hvordan du setter opp en iPhone like godt som en Androidtelefon? Det går bare ikke. Kompleksitet hos iPhone? Velkommen til 2007 Stool Sample. Kan du forklare meg utviklingen på iOS med tanke på oppsett etter bruksbehov/mønster og ønske? Spesielt innenfor kategorien startskjerm. Kan du fortelle meg hvordan du gjør din iPhone personlig? Hva kan egentlig en iPhone som ikke en androidenhet kan? Hvem leder i utviklingen på OS-siden og hvorfor?

 

Dersom du er bosatt i Oslo og/eller omegn så skal jeg gladelig betale tog og buss billett for deg, så skal du få se det med egne øyne. Min iPhone er ikke bare satt opp akkurat slik jeg ønsker, den er også personalisert akkurat slik jeg vil at den skal være, gitt mine behov og daglige gjøremål. Vet at det kan høres utrolig ut, men slik er det nå enten du liker det eller ei.

Dette er en dårlig unskyldning simpelt fordi du vet at han ikke kommer til å gjøre det der uansett. Kjøp deg heller et billig kamera og vis oss dette med film.

 

Eller så kan du bare skrive ned i detaljer her på spørsmålene KjellGu spurte deg om.

 

Om du ikke vil gjøre det så er det bare en måte for å ro deg bort i fra spørsmålene han spurte om.

 

Og husk, du må virkelig vise oss at den kan personaliseres som du mener. Og nå snakker jeg ikke bare om å lage til noen mapper og plassere noen ikoner rundt om kring sånn at det ser mere ryddig ut.

Når det ikke nytter med fakta

Her er problemet. Du kan bare stå her å si at det du sier er fakta. Men det jeg sier er fakta er ikke fakta?

 

Men uansett. Denne topic'en viser jo ganske tydelig på hva folk foretrekker i dag.

 

iPhone har 9 stemmer og 18% mens Android har 41 stemmer og 82% i spørreundersøkelsen. Og det viser jo bare at iPhone i dag ikke er noe kult å ha lengere som det var tilbake i 2007-2008.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ja, jeg kan justere blenderåpning / eksponeringstid på min XPERIA X10 før jeg tar bilder. Kan du det på iPhone 4?

Nei, det kan du nok ikke. Så vidt jeg vet har omtrent alt av mobiltelefoner fast blenderåpning, slik også med X10, så du kan kun justere eksponeringstid. Det vanlige på slike enkle mobilkamera er en +/- innstilling, som lar deg kompensere litt opp eller ned for å gjøre bildet lysere eller mørkere. På et ekte kamera kan man stille inn verdier for både blenderåpning og eksponeringstid, noe som gir langt større mulighet for å styre forholdet mellom forgrunn/bakgrunn (dybdeskarphet) eller fryse raske bevegelser.

 

Samme innstillingsmulighet som Xperia X10 for å kompensere eksponeringstid (skyvekontroll for +/-) har man i flere kamera-apps for iPhone 4. Den innebygde kamera-appen benytter seg i større grad av automatikk, og mangler manuell eksponeringskompensasjon (+/-). iPhones standard kamera-app vil i stedet vektlegge fokuspunktet som man kan angi med å peke på skjermen, når den kalkulerer riktig eksponering. Slik kan man f.eks velge om den lyse himmelen i øvre del av bildet eller den mørke skogen i nedre halvdel skal prioriteres for riktig eksponering, når kontrasten er så stor at man ikke kan få til begge deler (som vist i bildeeksemplene tidligere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg kan justere blenderåpning / eksponeringstid på min XPERIA X10 før jeg tar bilder. Kan du det på iPhone 4?

Nei, det kan du nok ikke. Så vidt jeg vet har omtrent alt av mobiltelefoner fast blenderåpning, slik også med X10, så du kan kun justere eksponeringstid. Det vanlige på slike enkle mobilkamera er en +/- innstilling, som lar deg kompensere litt opp eller ned for å gjøre bildet lysere eller mørkere. På et ekte kamera kan man stille inn verdier for både blenderåpning og eksponeringstid, noe som gir langt større mulighet for å styre forholdet mellom forgrunn/bakgrunn (dybdeskarphet) eller fryse raske bevegelser.

 

Samme innstillingsmulighet som Xperia X10 for å kompensere eksponeringstid (skyvekontroll for +/-) har man i flere kamera-apps for iPhone 4. Den innebygde kamera-appen benytter seg i større grad av automatikk, og mangler manuell eksponeringskompensasjon (+/-). iPhones standard kamera-app vil i stedet vektlegge fokuspunktet som man kan angi med å peke på skjermen, når den kalkulerer riktig eksponering. Slik kan man f.eks velge om den lyse himmelen i øvre del av bildet eller den mørke skogen i nedre halvdel skal prioriteres for riktig eksponering, når kontrasten er så stor at man ikke kan få til begge deler (som vist i bildeeksemplene tidligere).

Ja, var denne +/- greia jeg mente. Men jeg må bare spørre. Må man virkelig benytte seg av andre kamera apps i AppStore bare for å kunne justere på lysstyrken osv?

 

Dette en en ting som er så basic at selv min gamle Sony Ericsson S700i mobil hadde denne muligheten. Det sier litt da.

 

Dette kaller jeg brukerfienlighet på sitt beste når en telefon med et kamera ikke kan justere lysstyrken blant annet.

 

Jeg har en oppfatning på at Apple sier dette til kundene sine: Du får akseptere at vi ikke har det du måtte ønske å ha, men du kan bare hute deg på AppStore i stedet, der finner du alt av det mest grunnleggende som vi i Apple ikke har giddet å programmere inn i iOS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Når det ikke nytter med fakta

Her er problemet. Du kan bare stå her å si at det du sier er fakta. Men det jeg sier er fakta er ikke fakta?

 

Men uansett. Denne topic'en viser jo ganske tydelig på hva folk foretrekker i dag.

 

iPhone har 9 stemmer og 18% mens Android har 41 stemmer og 82% i spørreundersøkelsen. Og det viser jo bare at iPhone i dag ikke er noe kult å ha lengere som det var tilbake i 2007-2008.

Vel, om man vil framstille det man sier som fakta, så bør man kunne føre en logisk og velbegrunnet argumentasjonrekke, eller dokumentere at påstanden støttes av kilder som er alment aksepterte som relativt sterke faglig sett, troverdige og uavhengige. Det er imidlertid ikke alt som kan karakteriseres som dokumenterbare, evige og almengyldige fakta, så da må man noen ganger ty til sunn fornuft og grader av sannsynilghet også, eller akseptere at "fakta" kan se forskjellig ut til ulike tider og fra ulike ståsted - og man beveger seg fort over mot mer eller mindre velbegrunnet synsing og tro.

Om jeg så ut av vinduet akkurat nå og skulle beskrive hva månen er, uten resultatene av århundrers astronomisk forsking og vitenskap å støtte meg til, så ville min beskrivelse av "fakta" kanskje avvike det som er fakta. Så om det du sier er fakta avhenger mye av hvor dyktig du er til å samle inn relevant informasjon og formidle dette. ;)

 

Uansett, spørreundersøkelsen viser én ting: den viser hva de av forumets deltakere, som av en eller annen grunn har funnet det for godt å svare på undersøkelsen, foretrekker. Jeg er f.eks ikke representert i den undersøkelsen, da jeg sjeldent gidder klikke på slikt. Den viser altså ikke hva folk foretrekker, hvis du med "folk" mener et representativt utvalg av norges befolkning, og ikke en snever gruppe på 50 mobilnerder. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det ikke nytter med fakta

Her er problemet. Du kan bare stå her å si at det du sier er fakta. Men det jeg sier er fakta er ikke fakta?

 

Men uansett. Denne topic'en viser jo ganske tydelig på hva folk foretrekker i dag.

 

iPhone har 9 stemmer og 18% mens Android har 41 stemmer og 82% i spørreundersøkelsen. Og det viser jo bare at iPhone i dag ikke er noe kult å ha lengere som det var tilbake i 2007-2008.

Vel, om man vil framstille det man sier som fakta, så bør man kunne føre en logisk og velbegrunnet argumentasjonrekke, eller dokumentere at påstanden støttes av kilder som er alment aksepterte som relativt sterke faglig sett, troverdige og uavhengige. Det er imidlertid ikke alt som kan karakteriseres som dokumenterbare, evige og almengyldige fakta, så da må man noen ganger ty til sunn fornuft og grader av sannsynilghet også, eller akseptere at "fakta" kan se forskjellig ut til ulike tider og fra ulike ståsted - og man beveger seg fort over mot mer eller mindre velbegrunnet synsing og tro.

Om jeg så ut av vinduet akkurat nå og skulle beskrive hva månen er, uten resultatene av århundrers astronomisk forsking og vitenskap å støtte meg til, så ville min beskrivelse av "fakta" kanskje avvike det som er fakta. Så om det du sier er fakta avhenger mye av hvor dyktig du er til å samle inn relevant informasjon og formidle dette. ;)

 

Uansett, spørreundersøkelsen viser én ting: den viser hva de av forumets deltakere, som av en eller annen grunn har funnet det for godt å svare på undersøkelsen, foretrekker. Jeg er f.eks ikke representert i den undersøkelsen, da jeg sjeldent gidder klikke på slikt. Den viser altså ikke hva folk foretrekker, hvis du med "folk" mener et representativt utvalg av norges befolkning, og ikke en snever gruppe på 50 mobilnerder. ;)

Å kalle de fleste som bruker forumet her for mobilnerder er også en dårlig unskyldning på hva som faktisk er realiteten nå.

 

For er det ikke slikt at iOS brukere er dem som bruker nettet mest når det kommer til bærbare enheter?

 

Jeg mener å ha lest det en plass tidligere. Og da skal det jo ikke være noe vanskelig for dem å faktisk være på forumet her via sin iPhone, iPad eller iPod Touch og svare på disse undersøkelsene.

Lenke til kommentar

@Vindicator: Jeg skal si det jeg sa for to innlegg siden på en litt enklere måte: Den innebygde kamera app-en på iPhone 4 lar brukeren gjøre bildet lysere eller mørkere ved å peke på punkt i søkerbildet. Både fokus og eksponering vil da stille seg inn etter dette punktet, og med å flytte fingeren mellom lysere/mørkere områder vil bildet bli mørkere eller lysere. I praksis vil det i de aller fleste tilfeller gi omtrent samme resultat som din +/- kontroll. Forskjellen er at jeg påvirker to ting i én operasjon, både fokus og eksponering, mens du må gjøre to separate operasjoner og muligens oppnår marginalt bedre kontroll og bruker litt mer tid.

 

Kameratestene og eksemplene som jeg har linket til tidligere viser jo at iPhone 4 stort sett gir rimelig bra kontroll på eksponeringen, og kan ta ypperlige bilder i de rette hender. ;)

 

 

Om mobilnerder: spørsmålet er ikke hvem som kan gå inn på mobildelen av forumet her, spørsmålet er hvem som faktisk gjør det. Mobilnerder.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@Vindicator: Jeg skal si det jeg sa for to innlegg siden på en litt enklere måte: Den innebygde kamera app-en på iPhone 4 lar brukeren gjøre bildet lysere eller mørkere ved å peke på punkt i søkerbildet. Både fokus og eksponering vil da stille seg inn etter dette punktet, og med å flytte fingeren mellom lysere/mørkere områder vil bildet bli mørkere eller lysere. I praksis vil det i de aller fleste tilfeller gi omtrent samme resultat som din +/- kontroll. Forskjellen er at jeg påvirker to ting i én operasjon, både fokus og eksponering, mens du må gjøre to separate operasjoner og muligens oppnår marginalt bedre kontroll og bruker litt mer tid.

 

Kameratestene og eksemplene som jeg har linket til tidligere viser jo at iPhone 4 stort sett gir rimelig bra kontroll på eksponeringen, og kan ta ypperlige bilder i de rette hender. ;)

 

 

Om mobilnerder: spørsmålet er ikke hvem som kan gå inn på mobildelen av forumet her, spørsmålet er hvem som faktisk gjør det. Mobilnerder.

Heh, da har du ikke sett mange tester av iPhone 4 sitt kamera. Første testen av iPhone 4 på Engadget sin side viser jo helt klart at en del av bildene dem tok var helt forferdelige. Samme med testen Amobil gjorde. Det ene bildet Amobil hadde tatt som var av denne Lamborghini bilen, viser jo også klart og tydelig at bildet har AAAAAAAALT for mye lysstyrke i bildet.

 

Nei, er ikke bare mobilnerder som er på forumet er. Er faktisk utrolig mange her som er på forumet her for å finne hjelp til det dem måtte trenge hjelp til.

Lenke til kommentar
Noen av oss er faktisk av den oppfatning at vi kan sette opp dette verktøyet akkurat slik vi vil og har behov for.

 

Forklar meg hvordan du setter opp en iPhone like godt som en Androidtelefon? Det går bare ikke. Kompleksitet hos iPhone? Velkommen til 2007 Stool Sample. Kan du forklare meg utviklingen på iOS med tanke på oppsett etter bruksbehov/mønster og ønske? Spesielt innenfor kategorien startskjerm. Kan du fortelle meg hvordan du gjør din iPhone personlig? Hva kan egentlig en iPhone som ikke en androidenhet kan? Hvem leder i utviklingen på OS-siden og hvorfor?

 

Dersom du er bosatt i Oslo og/eller omegn så skal jeg gladelig betale tog og buss billett for deg, så skal du få se det med egne øyne. Min iPhone er ikke bare satt opp akkurat slik jeg ønsker, den er også personalisert akkurat slik jeg vil at den skal være, gitt mine behov og daglige gjøremål. Vet at det kan høres utrolig ut, men slik er det nå enten du liker det eller ei.

 

Oppsettet og bruken er det som bekymrer meg aller minst når det kommer til min iPhone; den fungerer som bare fy og det er første gang undertegnede har den erfaring med en mobiltelefon. Er faktisk mer forundret over at dere Android brukere tilbringer like mye tid på å slenge skitt om iPhone her inne som dere bruker på å klage over all verdens ustabilitet og problemer i alle disse Android relaterte trådene på forumet. Lurer på hvorfor det er slik??

 

Det er bare å legge opp 2-3 screenshot bilder det.. Så Kan du bare lage punkt under bildene der du forklarer hvordan du har satt opp mobilen etter personlig behov og ønske. Så skal jeg helt sikkert klare å forklare med bilder og tekst hvor mye mer elegant Android er. Og hvor lite iOS har forbedret seg siden 2007 på dette punktet.

 

Jeg kan ikke forstå at du har så mange muligheter annet enn å koordinere snarveiene til applikasjoner på startskjermen, evt. legge det i mapper. Om du kan gjøre mer så vennligt vis meg med bilde. Igjen har jeg en følelse av 2007.

 

Legg gjerne og med en bilde av hvordan du personlig håndterer innkommende beskjeder.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...