Gå til innhold

? Uheldig for oss alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede sperret det gamle kortet mitt og bestilt nytt.

Det var kø på Terras sperretelefon i går, og kundebehandleren jeg snakket med fortalte at det var mange som ønsket å sperre kortene sine pga denne saken.

Terra fulgte visst saken tett.

 

I følge kilden under lagret Sony alle kredittkort og personopplysninger i klartekst.

Dette gjør jo saken enda værre!

http://arstechnica.com/gaming/news/2011/02/report-psn-hacked-showing-stunning-lack-of-credit-card-security.ars

Lenke til kommentar

I følge kilden under lagret Sony alle kredittkort og personopplysninger i klartekst.

Dette gjør jo saken enda værre!

http://arstechnica.c...rd-security.ars

 

Nei, kredittkort-informasjonen var kryptert. Ars har oppdatert artikkelen sin no, basert på info frå PS Blog sin Q&A, http://blog.eu.plays...ity-outage-faq/.

 

Q: Was my personal data encrypted?

A: All of the data was protected, and access was restricted both physically and through the perimeter and security of the network. The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack.

Om dei har lagra passord i klartekst eller ikkje står det ingenting direkte om, noko som kanskje ikkje er eit veldig godt teikn. Kredittkort-informasjon var sikkert kryptert fordi det mest sannsynleg er lovpålagt...

Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte meg, leste at: "Financial Fraud Action UK (FFA UK), an organisation that co-ordinates fraud prevention in the UK, has been made aware that out of the 70 million Sony PlayStation accounts compromised worldwide in the Sony PlayStation Network incident, three million are based in the UK. There is no need for customers to contact their bank or card company at this stage... bla bla bla"

 

Så lenge man sjekker kontoen sin oftere de neste ukene, så var jeg ganske sikker på at bankene ble informert om dette og holder ett øye selv :) Tar det helt med ro :)

Lenke til kommentar

Noen logget inn på min Battle.net konto, byttet passordet og slettet alle vennene mine :( for noen dager siden (har aldri hatt keylogger og pcen var helt ren). Har dessverre hatt samme login info på det meste, men det blir det slutt på nå.

Sperret kortet og bestilte nytt, best å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Noen logget inn på min Battle.net konto, byttet passordet og slettet alle vennene mine :( for noen dager siden (har aldri hatt keylogger og pcen var helt ren). Har dessverre hatt samme login info på det meste, men det blir det slutt på nå.

Sperret kortet og bestilte nytt, best å være på den sikre siden.

Samme problem her med Battle nett konto :0

Lenke til kommentar

Er alt det som har skjedd primært fordi Sony valgte å fjerne muligheten for alternativt OS??

 

Er ikke det direkte tragisk i seg selv?

 

Dyrt valg nå..

 

Jeg tror nok det er en litt for rask konklusjon å trekke. Jeg gjetter på at dette har skjedd fordi noen har hatt lyst på tilgang til de dataene og verdien de har. Det første som skjedde etter at de begynte å få tak i informasjonen var etter all sannsynlighet at den kom for salg på diverse snuskete markedsplasser.

 

Jeg tror ikke du skal blande interessen som forskjellige folk har i denne sagaen om PS3.

Lenke til kommentar

Er alt det som har skjedd primært fordi Sony valgte å fjerne muligheten for alternativt OS??

 

Er ikke det direkte tragisk i seg selv?

 

Dyrt valg nå..

 

Jeg tror nok det er en litt for rask konklusjon å trekke. Jeg gjetter på at dette har skjedd fordi noen har hatt lyst på tilgang til de dataene og verdien de har. Det første som skjedde etter at de begynte å få tak i informasjonen var etter all sannsynlighet at den kom for salg på diverse snuskete markedsplasser.

 

Jeg tror ikke du skal blande interessen som forskjellige folk har i denne sagaen om PS3.

 

Tja.. var det ikke for at de fjernet open OS så ville jo ikke GeoHot knekt den og publisert master keyen som igjen gjorde dette stuntet mulig...

 

Man høster som man sår...

 

Men ja.. at noen sannsynligvis sitter å gnir seg i hendene og funderer på hvordan de kan utnytte dette økonomisk er jeg ikke i det minste tvil om..

Lenke til kommentar

Det er så deilig å vite at jeg kan bare se på å le. Det er selfølgelig tragisk for Sony og alle brukerne, men dette skulle ikke ha skjedd i starten uansett. Sony skal ikke ha NOEN hull i sikkerhetssystemet demmes. Så deilig å vite at jeg gamer på en PC, og ikke på konsoll.

 

Sååå deilig *Insert TrollFace*

Lenke til kommentar

Gameslayer, absolutt tragiskt for Sony. Eier sjølv PS3, og bruker PSN men har ikkje brukt kredittkortet mitt der. Men PC-gamere er mye meir utsatt for hacking enn konsoll ;), gjennom virus, spyware, deretter til nettsider som blir hacka for brukerinformasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...