Gå til innhold

Missoppfatninger om islam: Koranen sier at jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt inn i de såkalt "vitenskapelige" versene i koranen, og fant det svært lite imponerende, det er bare veldig mange metaforiske vers som kan tolkes som nesten hva som helst.

 

Spesielt siden arabisk tydeligvis er ganske vanskelig å oversette ordrett til til andre språk blir man ennå mer diffust, forvirrende og åpent for tolkning.

Bare en kynisk måte å utnytte de som har manglende kunnskap om vitenskap.

Jeg tror ikke du, jeg eller noen her står i en posisjon til å fortelle oss at det ikke ligger noe vitenskapelig korrekthet i Koranen. Sist jeg sjekket så var det ingen astronomer, biologer eller historikere på dette forumet.

Jeg synes ikke man trenger svært mye kunnskap for å se hvor fabrikerte og idiotiske disse såkalt "hellige bøkene" er..

 

Og det er riktig at jeg er hverken astronom eller biolog.. men jo mer jeg lærer og jo mer jeg hører fra de som er biologer og astronomer, jo mer overbevist blir jeg om dette bare er overtrotisk tull.

 

da bør du undersøke Koran nærmere syns jeg... ( for ditt fordel... )

Lenke til kommentar

Jeg synes det er morsomt. Jeg liker tegninger av skjeggete menn i morsomme situasjoner; og så er jeg glad i grisetegninger, og tegninger av griser. Kombinerer man alt og lager en tegning av en skjeggete mann som gjør grisete ting med en gris... Ja da tror jeg at jeg hadde ledd meg rett ihjel :D

Lenke til kommentar

påstand

Her er en påstand: muslimer har ikke humor. Case in point:

 

 

 

Jeg mener at det meste er besvart i første tråd , er dermed ikke behov for mer info enn det som stod. Alt dere kommer med er banning / hatemeldinger så hvorfor skal det besvares? jeg får bestemme hva jeg mener bør/fortjener å besvares.

 

And your argument was?

Mitt argument var les gjennom Koran!

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg tror argumentet blir at disse voldforherligende versene ikke eksisterer, er oversatt feil fra arabisk, eller at du er en idiot som tar de ute av kontekst og at du må lære deg mer om Koranen evt. kjøpe turban.

 

Dog er jeg like spent på hvilket fascinerende, nytt og rasjonelt argument som faktisk dukker opp.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidde og komme til et forum og prøve og forkynne folk til din religion? forstår du at det er ingen som ser positivt på dette?

 

Og du har fått mange argumentasjoner men du har ikke svart ordentlig på en eneste av de.

 

Det eneste du gjør når du er opp mot veggen (argumenter) er og forsvare deg selv, du svarer ikke du bare forsvarer deg selv på dårlige måter som les koranen.

 

Og før du prøver og overbevise meg så går det ikke, ingen religioner i verden er helt sanne ergo ikke sanne.

Vis det finnes noe der ute er det ikke noe vi vet om, og vis det er noe vi vet om burde den personen / guden / skapningen / tingen, være utrolig flau over oss og har sannsynligvis forlatt jorden for lenge lenge lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

«Gud har laget jorden for dere som et teppe (bredt ut),»

[Koranen 71:19]

 

 

Syntes ikke du at det er rart at den guden skaper en planet der over 70% av overflaten er dekket av vann vi ikke kan bo på? Tar vi med fjell og is/ørken har vi ikke mer enn knappe 25% av jorden å bo på og selv her er det vanskelig nok enkelte steder...

Merksnodig gjort av en skaper som det blir hevdet at elsker oss så høyt... En skulle jo tro at han kunne skapt noe med 50% overflate ihvertfall....

 

Så koranen kan si hva den vil den, dette er bare påstander uten rot i virkeligheten.... Men nå får vel du og gjengen av muslimer som ser på denne røver historien fryktelig lyst til å drepe lille RWS tenker jeg, for slikt kan man jo ikke hevde om den hellige boka til den nesten like hellige muhammed, for hva skal dere svare på slikt da, når dere ikke eier et eneste bevis?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...