Gå til innhold

Apple saksøker Samsung for plagiat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...så om Apple skulle produsere et TV så ville de ikke kalle det for en TV? eller ville de kalle det for en "nyskapende firkant som kan levere levende bilder"? :hrm:

 

og ligner ikke deres Mac mistenkelig mye på en ordinær PC.(joda, jeg er klar over at de har en overlegen design som helt sikkert får opplevelsen av å gjøre helt ordinære ting som f.eks. nettsurfing, til å fortone seg som nirvana for de rette personene).

men det ligner jo uansett på en helt ordinær PC.

ja, selv Macbook har jo store likhetstrekk med en helt vanlig laptopp som de fleste pusherne leverer. men det er vel en annen diskusjon det?

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på i lang tid. Det er jo liten tvil om at Samsung har kopiert masse fra Apple, og SGS ser jo ut som en Kina-kopi av iPhone 3G der ikke ikke bare har forsøkt å etterligne utseendet, men også brukergrensesnittet.

 

Hva med å være litt kreativ og finne på noe selv slik f.eks HTC og SE har gjort?

 

Bare så det er sagt, jeg er langt fra noen Apple-fanboy, men jeg skjønner dem godt i denne saken.

Lenke til kommentar

Hahaha, Apple driter seg virkelig ut med dette saksøkings greia over Samsung.

 

Er det mulig Apple?

 

Først så kopierer Apple andre sine ting og så saksøker Apple for at noen kopierer dem. Jepp, høres fantastisk ut det.

 

Tror Apple bør skjerpe seg.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på i lang tid. Det er jo liten tvil om at Samsung har kopiert masse fra Apple, og SGS ser jo ut som en Kina-kopi av iPhone 3G der ikke ikke bare har forsøkt å etterligne utseendet, men også brukergrensesnittet.

 

Hva med å være litt kreativ og finne på noe selv slik f.eks HTC og SE har gjort?

 

Bare så det er sagt, jeg er langt fra noen Apple-fanboy, men jeg skjønner dem godt i denne saken.

 

Så det at Apple først kopierte Samsung overser du glatt? Nei, er det noen som virkelig driter seg ut her, er det Apple.

Lenke til kommentar

Apple saksøker. Ja den var ny. :nei:

 

Men men, kan jo være det kommer noe godt ut av det. Som da de gikk til sak og hevdet kildevern ikke gjaldt etter en lekkasje, de tapte som bare juling og resultatet ble at amerikansk domstol stadfestet at også bloggere som bedriver journalistikk kan påberope kildevern.

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på i lang tid. Det er jo liten tvil om at Samsung har kopiert masse fra Apple, og SGS ser jo ut som en Kina-kopi av iPhone 3G der ikke ikke bare har forsøkt å etterligne utseendet, men også brukergrensesnittet.

 

Hva med å være litt kreativ og finne på noe selv slik f.eks HTC og SE har gjort?

 

Bare så det er sagt, jeg er langt fra noen Apple-fanboy, men jeg skjønner dem godt i denne saken.

Du vet vel at Samsung kom med utsende og ikonene i 2006, iPhone kom ikke før i 2007 så egentlig er det iPhone som har herma etter Samsung

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på i lang tid. Det er jo liten tvil om at Samsung har kopiert masse fra Apple, og SGS ser jo ut som en Kina-kopi av iPhone 3G der ikke ikke bare har forsøkt å etterligne utseendet, men også brukergrensesnittet.

 

Hva med å være litt kreativ og finne på noe selv slik f.eks HTC og SE har gjort?

 

Bare så det er sagt, jeg er langt fra noen Apple-fanboy, men jeg skjønner dem godt i denne saken.

 

Så det at Apple først kopierte Samsung overser du glatt? Nei, er det noen som virkelig driter seg ut her, er det Apple.

Er helt enig med deg der!!!

Lenke til kommentar

Tror at Apple taper penger pga at Android tjener mer fordi det er flere produkter som bruker Android. Tror egentlig de bare prøver å tjene litt penger. Derfor tror jeg at de saksøker Samsung fordi deres mobiler ligner mest på iPhone, men egentlig så kom Samsung ut med utsende og ikoner før Apple (Samsung kom med utsende og ikon i 2006, iPhone kom i 2007). Så Apple bare driter seg ut som bare faen!!!

Lenke til kommentar

Det der er rent oppspinn. Samsung F700 ble annonsert i februar 2007 - ca en måned etter at iPhone var presentert offentlig. F700 ble ikke vist fram på CeBIT i 2006, derimot ble en prototype vist fram på CeBIT i mars 2007.

Samsung F700 kom ikke i salg før desember 2007 - altså flere måneder etter at iPhone var i salg.

http://www.gsmarena.com/samsung_f700-1849.php

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du vet vel at Samsung kom med utsende og ikonene i 2006, iPhone kom ikke før i 2007 så egentlig er det iPhone som har herma etter Samsung

 

Før dette igjen var det Palm OS, før dette igjen noe Apple-tegninger fra 80-tallet, før dette igjen ....

 

It goes on and on.

 

http://www.osnews.com/story/24650/Apple_Sues_Samsung_for_Patent_Infringement

 

Eneste jeg vet er at dette ikke kommer forbrukere til gode, selv om Apple igjen med sin nedlatende holdning mener folk er dumme nok til å tro de kjøper en Iphone når de kjøper en Galaxy S.

 

Det er nå bra de saksøkingskåte selskapene, med Apple i spissen (men langt fra alene) viser sitt sanne ansikt.

 

I tillegg setter det Creative Commons og copyleft-folk i et bedre lys. Det er de som fronter utvikling og innovasjon, ikke selskaper som Apple.

 

Kjernen i det hele er jo patentlover som er helt på bærtur. Lawrence Lessig er god lesing. :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig Apple som er i spissen når det gjelder å saksøke andre?

 

Riktignok er dette skjemaet fra Oktober i fjor, så det stemmer sikkert ikke helt i dag:

 

who-suing-who.jpg

 

Jeg vil nå heller si at f.eks Nokia virker litt mer ivrig.

 

Men når det gjelder å bli saksøkt, er Apple sikkert i teten :)

 

 

Edit: Glemte kilden:

http://www.ipadngravy.com/motorla-demands-that-apple-stop-selling-the-ipad/1684/

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...