Gå til innhold

Hvorfor er ikke drivstoff billigere i Norge?


Anbefalte innlegg

SSB og storfinansen går hånd i hånd, den som ikke greier å se det er en evneveik og liten person.

 

Å underbygge påstander er en fin bil.....

 

Det er det kun vi som må. Mangelen på bevis blir nemlig et bevis på at noe er sant, for disse folkene. Fra 00:45 til 01:16 er spesielt relevant i denne debatten.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er svært begrenset hvor mye "krise i Midtøsten" presser opp oljeprisen. Det er kanskje en viss korrelasjon, men grunnen til at prisen går opp er at meglere spekulerer i long positions på varebørsen, noe som aldri burde vært mulig.

 

Du kan gjerne forklare hvorfor dette er grunnen.. Jeg kan se for meg at spekulering o.l kan påvirke priser, men å fremstille det som en hovedårsak er kanskje litt drøyt?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede lagt frem beviser på at SSB fusker, at deres agenda følger statens er ikke noe vanskelig konklusjon å dra deretter når man ser på den faktiske politikken som føres.

 

Det eneste du har bevist er at noen mener noe om hva SSB gjør.

 

Men det gjør det langt i fra sant! :ninja:

Feil. Jeg har lagt frem bevis på at de forfalsker statistikk og lyger for å fremme en agenda. At du ikke evner å se dette kan jeg ikke gjøre noe med.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Feil. Jeg har lagt frem bevis på at de forfalsker statistikk og lyger for å fremme en agenda. At du ikke evner å se dette kan jeg ikke gjøre noe med.

 

:roll:

 

Neida du har ikke det.

At du påpeker hva du opplever som svakheter i modellapparatet er ikke bevis for løgn og agenda.

Har du derimot noe som underbygger påstandene dine så gjerne legg dem frem, og som et vennlig tips - ikke tro på alt bare fordi det står skrevet på internettet.

 

Og hva evner angår så er det hensiktsmessig å forfekte utover ungdomskolenivå for å unngå banaliteter på et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar

Ok. La oss summere opp.

 

Jeg sier at SSB ikke er troverdige og at artikkler som kun baserer seg på SSB ikke kan tas for god fisk, jeg blir så bedt om å legge frem eksempel på at SSB ikke er troverdig, noe jeg gjorde, så et svada tilsvar om "svakheter i modellapparatet" og nå skal vi altså dreie diskusjonen inn på fagforeninger eller noe annet off-topic?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke sagt

Du kalte SSB "fordømte løgnere" og anklagde dem for å publisere propaganda utelukkende basert på én artikkel du ikke fant noen feil i, men var uenig i hvordan de definerte et uttrykk. Da det så ble påpekt forsvarte du deg med en påstand om at statistikk veldig lett kan være villedende samt spørsmålet "hva er egentlig en løgn?". Da vet vi at om noen presenterer en statistikk du ikke synes fremhever nøyaktig det du vil, så er de løgnere og et propagandaapparat. Om vi alltid skal følge den tankegangen vil hvert eneste statistiske byrå, av noen betydelig størrelse, i hele verden få samme dom.

 

Så, jo, det sa du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen ble laget med det formål å få innvandrerbefolkningne til å virke mindre enn den er fordi at enkelte krefter ønsker å utrydde det nordiske genomet fullstendig. Det er forøvrirg en annen debatt, men poenget er at de gjør det, å dermed tro at de ikke vil lyge på samme måte for hånden som mater dem er i mine øyne naivt siden den norske stat hadde hatt store problemer med å holde det gigantiske overadministerte apparatet vedlike om det ikke var for nettopp olja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...