Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Startproblem for nybygd maskin


Anbefalte innlegg

Freddy:

 

Så da bør man ikke anbefale brikker på 1.65V (som forøvrig kjører helt fint på SB)fremfor brikker på 1.5V som mildt sagt er vanskeligere å skaffe?

 

1.5V er dessuten anbefalt og ikke et krav.

 

kan ikke se at det er vanskelig å få tak i minne, da de fleste nettbutikkene har hatt dette på lager i lang tid.

 

gidder ikke å krangle med deg, hvis du syntes det er helt rivt ruskende galt av meg å anbefalle kompatibel minne så får det være så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker en acer 22" x223w med DVI tilkobling, men sitter og bytter på denne pcn og nypcn så tviler på at det er problemet.

 

Det fungerte desverre ikke med kun 1 RAM brikke, men noe som kanskje kan hjelpe er at når jeg skrur den på så rebooter den liksom etter 1 sekund for deretter å holde seg på. i morgen tro jeg at jeg skal ta ifra nesten alt og strippe ned til et nakent hovedkort + kabinett. For deretter å sette det sammen igjen :D

Lenke til kommentar

Freddy:

 

Nå var det faktisk du som plumpet ut med dette utsagnet og jeg regner med du skjønner at du bør forvente en reaksjon :)

 

Til og med i QVL-listen til ASUS sine hovedkort så er de fleste brikkene oppført med 1.65V. Brikkene settes dessuten som standard automatisk til 1.5V og 1333Mhz på hovedkortene i denne serien.

 

Selv har jeg brikker som er spesifisert til maks 1.65V, men jeg kjører dem på 1.5 og 1333Mhz pga. at jeg ikke behøver mer så uansett hvordan man vrir og vender på det så vil det ikke være noe problem å anbefale slike brikker til et SB-oppsett.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Bruker en acer 22" x223w med DVI tilkobling, men sitter og bytter på denne pcn og nypcn så tviler på at det er problemet.

 

Det fungerte desverre ikke med kun 1 RAM brikke, men noe som kanskje kan hjelpe er at når jeg skrur den på så rebooter den liksom etter 1 sekund for deretter å holde seg på. i morgen tro jeg at jeg skal ta ifra nesten alt og strippe ned til et nakent hovedkort + kabinett. For deretter å sette det sammen igjen :D

 

Det kan nok være lurt. Var en tråd omhandlende samme problem nylig der vedkommende klarte å starte maskinen på denne måten. Han hadde vel brukt feil type skruer og dermed kortsluttet HK, men uansett så skader det ikke å prøve :)

Lenke til kommentar

Og det sier du fordi?

 

Fredrik Jens: Kan du poste oppsettet ditt? (Hovedsaklig CPU, GPU, PSU, RAM og HK.)

 

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Hovedkort: GIGABYTE Mainboard S-AM3 AMD890FX ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 Raid DDR3 SATA3 USB3.0

Skjermkort: ASUS VGA-Card Radeon HD6970 2048MB PCI-E 2xDVI/HDMI/2xDisplayPort HDCP DDR5 Fan

Harddisk: SAMSUNG Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gb 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB Spinpoint F3

SSD: OCZ 2.5" FlashDisc/SSD 60GB Vertex 2 SATA2 MLC Performance Series RW:285/275 MB/sec

Prossesor: AMD CPU Phenom II X6 1100T 125W AM3 9MB 3.3GHz/3.7GHz Turbo Core

Kabinett: COOLERMASTER HAF X Full black chassis w/two X dock Big Tower

Strømforsyning: Cheiftec 950W nitroseries 950c

DVD: SONY DVD Recorder 24x SATA Dual Layer Internal Black Bul

(skulle lagt inn hyperlenke om jeg hadde fått tia)

Lenke til kommentar

Og det sier du fordi?

 

Fredrik Jens: Kan du poste oppsettet ditt? (Hovedsaklig CPU, GPU, PSU, RAM og HK.)

 

Minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

Hovedkort: GIGABYTE Mainboard S-AM3 AMD890FX ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 Raid DDR3 SATA3 USB3.0

Skjermkort: ASUS VGA-Card Radeon HD6970 2048MB PCI-E 2xDVI/HDMI/2xDisplayPort HDCP DDR5 Fan

Harddisk: SAMSUNG Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gb 3.5" NoiseGuard SilentSeek 32MB Spinpoint F3

SSD: OCZ 2.5" FlashDisc/SSD 60GB Vertex 2 SATA2 MLC Performance Series RW:285/275 MB/sec

Prossesor: AMD CPU Phenom II X6 1100T 125W AM3 9MB 3.3GHz/3.7GHz Turbo Core

Kabinett: COOLERMASTER HAF X Full black chassis w/two X dock Big Tower

Strømforsyning: Cheiftec 950W nitroseries 950c

DVD: SONY DVD Recorder 24x SATA Dual Layer Internal Black Bul

(skulle lagt inn hyperlenke om jeg hadde fått tia)

bump

Lenke til kommentar

Ingenting i veien med oppsettet ihvertfall.

 

Såfremt du er sikker på at du har koblet alt korrekt og husket avstandsstykker og riktige skruer så må du nesten bare prøve deg frem med f.eks å resette CMOS/BIOS, prøve med én RAM-brikke i ulike spor, kanskje prøve skjermkortet i et annet spor etc.

 

Hva skjer egentlig når du slår på maskinen?

 

Edit: Såvidt jeg kan se så har hovedkortet ditt et lite display. Hva står det isåfall der?

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Ikke noe display på hovedkortet nei. Men når det kommer til hva som skjer når jeg starter dataen: Alle viftene svifer inkludert GPU og CPU og PSU, Ikke no post, ikke no beep's. Har prøvd å resete CMOS/BIOS :) ( om det gjøres hved clr cmos knappen og ta ut batteriet på mobo så har jeg prøvd det) Har prøvd en ram, ikke i forskjellige spor. Har prøvd skjermkort i flere forskjellige spor.

 

Har allerede prøvd å bytte ut PSU siden trodde det var problemet siden jeg fikk start på maskina dagen etter den slutta og fungere med minimalt av komponenteer koblet til, men nei. så nå har jeg en 950w istedenfor 750w som jeg opprinnelig hadde.

Demonterte hele dataen her om dagen og satt det sammen igjen. 2 av skruene jeg hadde brukt på mobo var anderledelse enn dem andre, ikke spør meg hvorfor... men det har jeg ivartfall fått endret til slik det skal være.

Lenke til kommentar

Da må du nesten legge ut en link til kortet det gjelder for jeg finner tydeligvis ikke riktig.

 

Forstår jeg deg riktig så har maskinen fungert før? Isåfall stiller det hele seg noe annerledes.

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=177128&model=&salg=

 

Du har forstått :) funket i rundt 3 månder, så sa det stopp :)

 

Lagd innlegg ang problemet tidligere, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1337547 du kan ta en titt om du vil :)

Endret av FredrikJens
Lenke til kommentar

PCn min funker!!!! :D:D:D å ta ut alt å sette det inn igjen funket etter hvert. eneste problemet nå er at jeg må gjøre det igjen for å bytte til en bedre kjøler >< takker for hjelp

 

 

Så du har nok koblet feil første gang :) Sånt kan skje med alle. Alt står i manualen hvordan du skal koble ting dit og dit.

 

Håper dette var en god erfaring til en senere gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...