Gå til innhold

Dataspillavhengighet


Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg jobber som journalist i Gatemagasinet Virkelig i Tromsø å skriver nå på en sak om dataspillavhengighet å trenger informasjon om det.

Håper at en person som enten lider av det eller har stor kunnskap om det har lyst å være kilde i saken å fortelle sin historie eller dele noe av den så noe av det kan brukes som stoff i saken. Kilden kan selvfølgelig være anonym om det ønskes. Takker for alle svar å bidrag

 

Mvh journalisten

Endret av Anonym
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at en person som enten lider av det eller har stor kunnskap om det har lyst å være kilde i saken å fortelle sin historie etc...

 

Antar at det ikke er en så veldig positiv artikkel du ender opp med?

Blir vel som å skrive om gamle dager og så søke etter personer som levde i Norge under krigen og helst fra finnmarka?

 

Greit nok er vel en del som lar nerdinga gå over hand menmen håper iallefall ikke at du er ute etter å drite ut gaming pga noen enkle personers negative erfaringer=)

Lenke til kommentar

Man blir ikke avhengig av å spille data. Bare pga det er fremdeles et "lite kjent emne" for mange, så kommer slike rare ideer frem.

Omtrent som disse drapssakene som leter etter en syndebukk og drar frem et spill.

Man hører aldri om folk som er sportsavhengig (selvfølgelig ikke de som er aktiv selv), tvavhengig (hvor mange bruker ikke hele dagen hjemme foran tv?) og ikke minst de som bruker hele dagen på å lese bøker. Nei, bøker blir jo man smart av!

Sitter jeg 16 timer i strekk og gamer så er det fordi det er GØY, ikke fordi jeg MÅ ha dosen min.

Er så rart og bli stemplet for noe man gjør, som andre gjerne ikke ville brukt tiden sin på.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Skal man skrive om dataspillavhengighet kan man like gjerne skrive om naturfotografer som slutter i jobben sin for å leve av å fotografere reinsdyr, ørn og bjørn for luselønn.