Gå til innhold

Førsteinntrykk: DC Universe Online (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er godt enig med det som skrives i artikkelen, og deler samme bekymring når det gjelder innhold og varighet. Er jo mye av folkene bak eq/eq2 og de burde jo i utgangspunktet være velkjent med behovet for mye innhold.

Men, jeg er veldig positivt overasket så langt, og håper at visse ting som Chat og innhold kommer på plass etterhvert.

Lenke til kommentar

"Når du i tillegg pepres med artige omgivelser, som The Riddlers skjulested hvor du må unngå sprettende baller og knuse store gaver for å få skattene som befinner seg på innsiden" Ikke The Riddler, men The Joker.

 

Har spillt dette en stund nå, testa betaen på PS3 og har kjøpt det til PC nå. Må si jeg er velig fornøyd med det til nå, eneste chatsystemet som trenger en overhaling, tok litt tid å finne ut av det. Kampsystemet er solid, og at man bare kan bruke 6 powers er ike noe stort problem, bare til å bytte ut gamle powers med nye, kraftigere og vurdere hva man for mest bruk for.

 

Når det gjelder innhold har utvikleren lovet måndlige oppdateringer med nytt innhold, får vi bare se om de holder ord. For spillet har masse potensiale.

Lenke til kommentar

Har rettet The Riddler til The Joker nå.

 

Visste min mangel på tegneserie-ekspertise ville komme til å bite meg i rompa, hehe.

 

 

Ellers er spillet helt klart å anbefale, men dere kan ikke forvente dere et stort massivt onlinespill med massevis av innhold av DC Universe Online helt enda. Men skikkelig gøy er det.

Lenke til kommentar
Ellers er spillet helt klart å anbefale, men dere kan ikke forvente dere et stort massivt onlinespill med massevis av innhold av DC Universe Online helt enda. Men skikkelig gøy er det.

 

Her er jeg veldig enig.

 

Jeg synes derimot ikke at grafikken er noe å rope høyt hurra for, karaktermodellene er fine, men unreal 3 motoren har ikke AA og jeg har heller ikke klart å force det via nvidia kontroll panelet.

 

Chat systemet er latterlig og det å begynne å røre med det på en PvP server = insta death, en forbedret utgave kommer visst i en patch snart i følge DC forumet.

 

Det som har gjort at jeg har blitt fullstendig oppslukt av dette spillet (spesielt i PvP) er combatsystemet: blokking, dodging, combos og counters gjør at det ligger en en stor dybde her på tross av at man kun har seks Powers + healing pot og trinket.

 

For meg har det allerede betalt for seg, så får jeg heller se hvor lenge jeg faktisk kommer til å spille.

Endret av PudderPanda
Lenke til kommentar

Hmm, er ikke helt enig i at det er mangel på innhold, greit at ting er likt, men du har da enormt mye å finne på. Er ytterst få MMO spill de siste årene som faktisk har fått til det å lagt inn nok innhold fra release, for at spillerne skal ha noe å gjøre hele tiden og DCUO er en av de få som har fått det til.

 

Ja man leveler ganske fort, men er dette en dårlig ting? I mine øyne ikke, så lenge man alltid har noe å holde seg opptatt med, og så langt så har jeg fortsatt mye å holde på med.

 

Ellers god artikkel.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har ventet på dette spillet i et halvt år nå og gledet meg til releasen som en liten unge. Jeg har glant på youtubevideoer og sett på betaen og bare gledet meg mer og mer til at spillet skulle komme.

Så idag trasket jeg glad og lykkelig ned til platekompaniet i Tromsø for å få min kopi og frydet meg med tanken om å lage min egen superhelt og fly rundt. Da jeg kom inn på platekompaniet fikk jeg derimot beskjed om at toget som skulle komme med varene deres hadde krasjet i Sverige. Jeg bannet, men tenkte pytt pytt, de har det sikkert en annen plass. Jeg gikk på Spaceworld, og der fikk jeg beskjed om at de hadde fått kun 100 kopier å fordele i butikkene sine i både Norge OG Sverige. Nå begynte jeg å bli bekymret. Men Spiderman var jo nødt til å ha det tenkte jeg. Jeg gikk dit og fikk beskjed om at de fikk varene sine på samme tog som platekompaniet, så de visste ikke når de ville få inn noen nye spill. Jeg begynte å bli desperat og dro videre til Elkjøp og Expert som var mine siste håp. Der ble jeg fortalt at de ikke hadde fått det inn og de kom ikke til å få det inn heller.

Jeg sitter altså her å brenner for å få spilt dette spillet som virker så utrulig kult, og enda bedre etter denne anmeldelsen, men tydeligvis så er Gud imot meg idag, så nå har jeg lagt inn mitt bidrag i konkurransen på gamer.no og håper jeg vinner, eller så blir jeg pent nødt til å finne en nettbutikk som har dette spillet, før jeg blir sinnsforvirret.

(Beklager for denne ganske off-topic ranten, men jeg var nødt til å få uttrykt min frustrasjon en eller annen plass.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...