Gå til innhold

Hva gjør du på julaften?


sLR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På julaften starter jeg morgenen med julefrokost på reinøya sammen med fadern, dama hans og moren+broren hennes. Etter det regner jeg med at det blir litt intensiv godtespising og Harry Potter lesing før middag (som forhåpentlig består av tradisjonell ribbe med sprøstekt svor og alt tilbehør), etterfulgt av en evighet med småprat, kaffespising og 'ro for å la maten sige' før pakkene åpnes. Når dette er gjort blir fadern og resten av gjengen dritings mens jeg leser mer Harry Potter.

 

God Jul.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Tja, forutsett at jeg overlever kjøreturen opp til Molde så er det vel å sove lenge, få abstinenser av fravær av spill pc'n min (heldigvis er prosjektoren igjen hjemme, og jeg ga bror min den gamle 360'en). Så det blir sikkert noe spilling på den, og kosing med katten før det er på med finstasen og spise middag. Forhåpentligvis med katten sittende ved enden av bordet mens mamma forer henne med pinnekjøtt.

 

Etter det, litt mer spilling/daffing før det er julegavetid. Ganske fornøyd med gavene til foreldrene egentlig, de ba ikke om noe fornuftig og får dermed ikke noe fornuftig heller. Får skilt hvor det står "My wife and I were happy for twenty years, then we met eachother" og "A man's house is his castle, until his queen gets home". Etter det, forhåpentligvis glede meg over å ha fått noe jeg har lyst på uten at jeg er helt sikker på hva det skal være.

 

Og på søndag er det hjem igjen :p

Lenke til kommentar

På julaften starter jeg morgenen med julefrokost på reinøya sammen med fadern, dama hans og moren+broren hennes. Etter det regner jeg med at det blir litt intensiv godtespising og Harry Potter lesing før middag (som forhåpentlig består av tradisjonell ribbe med sprøstekt svor og alt tilbehør), etterfulgt av en evighet med småprat, kaffespising og 'ro for å la maten sige' før pakkene åpnes. Når dette er gjort blir fadern og resten av gjengen dritings mens jeg leser mer Harry Potter.

 

God Jul.

Samme som meg altså. Bare stedet og personene som er annerledes. Og bytt ut Harry Potter lesing med noe annet. Ellers har vi helt samme julefeiring. ^_^

 

Og ja, God Jul alle sammen. <3

Lenke til kommentar

Jeg pleier å stå opp til Tre nøtter til Askepott (nei jeg kødder ikke...) også ligger jeg bare i senga og ser på det, mens jeg kanskje spiser litt godteri. Spiser vel litt frokost også og hjelper kanskje til med siste ting som skal gjøres. Ser vel for det meste på tv hele dagen, med mindre jeg spiller eller setter på en film om det ikke går noe jeg har lyst til å se på tv. I fjor sendte de ikke Tante Pose, noe som er helt krise. Nå har jeg den på DVD, så hvis de ikke sender den i år, så setter jeg på den. Ribbe til middag + hjemmelaget medisterkaker og sånn julepølse + poteter og hjemmelaget brun saus. Alle tobeinte og firebeinte samler seg på kjøkkenet og spiser litt svor, før vi haster videre. Vi spiser sent, som medfører at vi pakker opp gaver sent også. Pakkene blir delt ut og alle pakker opp sine samtidig. Hvis noen får noe som er litt spesielt sitter alle og følger med på den personen som pakker opp. Vi prater og ler og har det kjempehyggelig. Når alle er ferdig med å pakke opp sitter vi bare og prater og ser på hva andre har fått. Etterpå er det bare å rydde bort alt papiret, sette på kaffe, koke te-vann og finne frem kaker. Resten av kvelden blir brukt til å sitte i ro og prate, mens julemusikk spilles av i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Jeg skal stå opp ca drittidlig, for å så kjøre en time til jobb hvor jeg begynner kl 08.00. Der skal jeg tilbringe dagen med godteri, julebrus og tre nøtter til askepott på en av tvene vi har, sammen med resten av kollegaene mine som ikke greide å lure seg unna julevakten. Forhåpentligvis ringer det ikke inn for mange kunder akkurat på julaften for jeg håper egentlig på å gjøre minst mulig nyttig arbeid.

 

Klokken 12.00 stenger vi slusene, og da bærer det hjemover med enda en times kjøretur, når jeg endelig er hjemme i min egen by skal jeg innom dama med den siste julegaven hennes (undertøy hvis noen lurte). Etter det bærer det hjemover til mine foreldre hvor jeg regner med mesteparten av familien allerede er samlet. Utover kvelden blir det vanlige juletradisjoner med middag og den uendelige stormen med mas fra småbarn om "vi ikke snart kan åpne pakkene" og "når kommer egentlig julenissen? han er så sinnsykt treig!"

 

Når vi er ferdige med ribbespising og bestefar har samlet nok energi til å få på seg nissekostymet er det tid for gaveåpning. I år har jeg satt forventningene på laveste hylle, og håper på den måten å bli fornøyd med grytelapper, sengetøysett og pyntegjenstander. Gavene er ikke en like stor del av julefeiringa nå som det var da jeg var pjokk.

 

Men nok om det. Jeg gleder meg alikevel sinnsykt til ribba! ;)

Ha en fantastisk jul NEERDS!

Endret av Kion
Lenke til kommentar

Haha, mange gode julekvelder her ja.

 

Jeg har nå fått fingern ut av rævva, å reserverte middag på en resturant, så dagen min blir en smule hektisk..

Jobb 07:00 - 19:00 så slenge i en taxi hjem, skifte til penstasen, skype litt med familien ( som sitter hjemme å koser seg i Norge med shitloads av ribbe og div festligheter ).

Så var det å komme seg på resturanten for å møte endel nederlandske kolleger, spise å kose oss, før vi reiser hjem til meg i leiligheten min for å drikke litt / evt gå ut en tur.

 

Uansett, jeg ønsker dere alle en strålende jul! : )

 

Ps. Hat på posten for at Fjorlands juleribba mi ikke kom fram til i dag! : <

Lenke til kommentar

 

Ps. Hat på posten for at Fjorlands juleribba mi ikke kom fram til i dag! : <

 

 

Hehe, fjorlands juleribbe?

 

Tror du bare skal være glad du ikke finn den :p kan ikke måle seg med vanlig hjemmelaget. ;-)

 

Fjordland er forferdelig. Da er ferdigmaten på Kiwi mye bedre. husker desverre ikke merket, men det er rett og slett god. Ribba skal selvfølgelig være hjemmelaget. Medisterkakene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...