Gå til innhold

Hva gjør du på julaften?


sLR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner vel rolig i senga, med at datteren min får åpne morgengaven sin.

Deretter blir det vel en god frokost sammen med svigers.

Så må vi vel ut i snøen og leke litt, ake og fjase.

Deretter blir det kanskje et par timer med Civ5, i mens kona styrer med noe.

Så blir det julemiddag, oppvask, gaver og kos.

 

Åh, som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Høres greit bra ut. : )

Får en spesiell jul i år jeg og trur jeg, første år uten modern og fadern, i utlandet.

Så er jobb fra 07:00 til 19:00, så blir det vel ut å spise med flatmaten min og noen venner.

Deretter noen øl hjemme i leiligheten.

Når jeg tenker over det, så høres det ufattelig sturselig ut, haha.

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å stå opp mens resten av familien er i kirka. Bruker tiden på å dusje, spise litt frokost, slenge ribba i ovnen og å starte på årets jule-RPG - som i år er Divinity 2: The Dragon Knight Saga. Når de kommer hjem igjen blir det sen lunsj med besteforeldre før jeg igjen låser meg inne med årets utvalgte RPG. Nærmere middagstid klatrer jeg opp i stua og slår an en prat med hvem nå enn av random slektninger som har tatt turen i år. Da er det duket for tre timer med dritdeilig mat og drepende smalltalk. Forhåpentligvis klarer jeg i år via kroppspråket mitt (stappe mat inn i ansiktet) og hinte til de som sitter nærmest at jeg spiser og ikke vil prate.

 

Deretter er det enda en time med pisspreik, selv om denne timen er bedre da jeg ikke prøver å spise samtidig. Det er i denne timen jeg sørger for å få i meg nok nikotin for å overleve gaveutdelingen. Den ledes nemlig av min mor, og min mor sine briller er ikke like brilleklare som de en gang var.

 

Etter fullendt gaveutdelig og etter jeg har stjålet med meg minst fem flasker med julebrus (Hamar & Lillehammers Julebrus selvsagt) under jakka takker jeg for meg selv. Årets unnskyldning for å dra er at jeg er sliten etter en arbeidsuke. Til tross for at siste arbeidsdag er i dag.

 

Jeg høres kanskje litt kritisk ut, men det er jeg også. Å bli avbrutt mens man spiser er noe dritt. Å måtte vente unødvendig lenge fordi noen nekter å kjøpe nye briller er noe dritt, og å se sin gave bli oversett fordi den aktuelle personen fikk noe annet som glinset mer er noe dritt.

 

God jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...