Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva som er forskjellen mellom heavy og light armour? Vet at heavy gir bedre armour stats, men at de veier mye mer en light.

 

Det jeg egentlig lurer på er om man løper, slår eller er generelt tregere med heavy armour på.

 

Du løper noe seinere med heavy armor, men ikke veldig merkbart. Det er betydelig mer merkbart når du sprinter, der merker du en stor forskjell fra light.

Ellers blir det forøvrig likt når du får heavy armor i level 70, da du kan velge perk som gjør den vektløs (forskjellen mellom LA/HA blir for så vidt mindre etter hvert som du når høyere levler i heavy armor, men perken fjerner forskjellen totalt).

Endret av ArildHH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Teit at om du har sverd i hotkey 1 og dagger i hotkey 2 så kan du ikke bare trykke 1 og 2 for å dualwielde. I stedet tar du bare fram daggeren i høyre hand om du hadde sverdet der fra før.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med støynivået? Heavy armor lager mer bråk enn light armor (logisk nok). Blir det fjernet når armor blir vektløs?

 

Ser ikke hvordan det er logisk. Middelalder og rennesansrustninger lagde ikke det bråket man får i spill og mange filmer. Du bevegde deg heller ikke tregere (de var tross alt veldig tilpasset, og vekten var veldig godt fordelt. Pluss at de faktisk ikke veide så mye som folk skal ha det til ;) )

 

Pluss at sabatons var over vanlige sko, så var ikke stål mot bakken som man ofte tror.

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Kan man velge vanskelighetsgrad i spillet. Har ikke spilt lenge enda, men synes det er litt for lett nå...

 

Første gang jeg møtte på noen fiender ble jeg drept med en gang, men etter at jeg fikk rustninger så er det litt lett mot skjelett undead og lignende.

 

Mulig det er fordi jeg ikke har spilt så lenge, men mener jeg har hørt om vanskelighetsgrad, men ikke funnet ut hvor jeg endrer dette.

Lenke til kommentar

Kan man velge vanskelighetsgrad i spillet. Har ikke spilt lenge enda, men synes det er litt for lett nå...

 

Første gang jeg møtte på noen fiender ble jeg drept med en gang, men etter at jeg fikk rustninger så er det litt lett mot skjelett undead og lignende.

 

Mulig det er fordi jeg ikke har spilt så lenge, men mener jeg har hørt om vanskelighetsgrad, men ikke funnet ut hvor jeg endrer dette.

Options -> Gameplay

Lenke til kommentar

Jeg leter etter archmage robes, faar man den ved aa gjore questet du faar med en gang du kommer til winterhold college? Har vert gjennom en hule der vi fannt en orb lignenes ting og naa holder jeg paa aa lete etter noen boker som noen andre mager har i et fort, er dette det riktige questet?

 

Edit: De vaapnene man summoner fra conjuration, blir damagen regnet ut fra god du er i 1 hand? eller conj?

Endret av JayMK93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så, men metall på hard golv lager nok mer lyd enn vanlige sko. ;)

 

Som karen noen poster over meg (og meg faktisk) skrev, så er det jo ikke metallsåler =P

 

Nei, men det er lett å dytte borti noe ved et uhell og så videre. Alt jeg sier er at jeg vil tro det er betydelig lettere å bevege seg lydløst i vanlige klær enn en rustning av metall. Men samme faen, jeg har så godt som droppet skyrim uansett.

 

Og btwm hvis karen noen poster over deg er samco kan jeg ikke lese hva han skriver lenger. Jeg gikk så lei trollingen hans at jeg har ignoreret ham.

Endret av vikingkylling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men det er lett å dytte borti noe ved et uhell og så videre. Alt jeg sier er at jeg vil tro det er betydelig lettere å bevege seg lydløst i vanlige klær enn en rustning av metall. Men samme faen, jeg har så godt som droppet skyrim uansett.

 

Og btwm hvis karen noen poster over deg er samco kan jeg ikke lese hva han skriver lenger. Jeg gikk så lei trollingen hans at jeg har ignoreret ham.

 

Slikt sett er er jo vanlig bekledning mer logisk ja. Ser for meg noen prøve å snike seg inn, for så å snuble og lage et helsikes ståk =P

 

Var nok han ja.

 

 

 

Når man allerede nevner rustninger så irriterer det meg grenseløst at det faktisk er lærrustninger i spillet =P Ikke akkurat mye dokumentasjon om bruk av lær til rustning. Og herdet lær er ikke særlig lett.

Hadde de bare hatt gambeson og aketons som lett rustning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...