Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Ok .. Jeg har ikke stort å si annet enn at dette er det beste spillet jeg har spilt, kanskje noensinne.

 

Grafikkmotoren er fantastisk. Selvfølgelig finner man endel oppblåste textures hvis det er det man leter etter, men spillet flyter så siiiiinnsykt på PC. Kjører ultra high i 1920x1080 og har konstant 100+ FPS. Fantastisk.

 

Jeg var litt forberedt på en kjip UI før jeg testet spillet, men her ble jeg positivt overrasket. WASD funker utmerket og favorites + hotkeys er jo genialt. Ville ikke endret på noe av det.

 

Sånn, tilbake til Skyrim. Hadet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Ultra på pc så får jeg max rundt 70fps ute i landskap...ser folk har over 100fps her slik. Jeg har et Nvidia gtx590 kort...kan det være at spillet ikke tar i bruk begge gpu's tro?

 

Kjøpte det til X360 idag også for å se hvordan det er på konsoll og er mektig imponert hvor bra det så ut og hvor stabil frameraten var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aftenposten hadde også en sånn 11.11.11 kl. 11:11 sak.

 

"I går spurte vi i Aftenposten.no dere leserne om hva dere gjør 11.11.11, altså i dag, klokken 11.11. Svarene har ikke latt vente på seg, og det er kanskje noe overraskende et dataspill som peker seg ut som den støre 11.11.11-aktiviteten.

 

«Spiller The Elderscrolls V: Skyrim.» skriver Jenius.

 

«Spiller Skyrim hjemme i stua sammen med samboeren!» skriver Linn"

 

:D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Steam serveren er for opptatt til å behandle forespørselen akkurat nå , prøv på nytt om et par minuter.

Men jeg vil installere nå !

Samme her! Faen! Har kjøpt det fysisk i butikk. SYKT irriterende at jeg ikke får installert et SINGLEPLAYER spill jeg har liggende i cd`rommen fordi noen servere på NETTET er overbelastet.. :mad:

Lenke til kommentar

 

 

Steampowered.com?

 

Hadde allerede forhåndsbestilt spillet for flere måneder siden, fikk med en snasen gameguide på 650 sider på kjøpet. Kommer ikke til å bruke den nevneverdig, men alltid kjekt å ha for litt ekstra info.

 

 

 

 

Bruke WASD. Jeg syntes det funker utmerket. Og du kan sette items til 1,2,3 osv via favourite-menyen. Skjønner ikke hva alle maser om her ass. Fint om folk faktisk KAN UI'en før de begynner å klage.

 

Man kan også bruke numpad tastene også om man foretrekker det.

Lenke til kommentar

I Ultra på pc så får jeg max rundt 70fps ute i landskap...ser folk har over 100fps her slik. Jeg har et Nvidia gtx590 kort...kan det være at spillet ikke tar i bruk begge gpu's tro?

 

Kjøpte det til X360 idag også for å se hvordan det er på konsoll og er mektig imponert hvor bra det så ut og hvor stabil frameraten var.

 

Hmm ... Rart. Jeg har samme GPU og har ekstremt stabil og høy framerate (har ikke merket noe til bugs/artifacts enda heller). Hva slags CPU/RAM har du?

 

Har du installert siste Forceware (beta)? De er optimalisert for Skyrim og du laster de ned her:

 

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

 

Husk å velge riktig OS og "Beta".

Lenke til kommentar

Bruke WASD. Jeg syntes det funker utmerket. Og du kan sette items til 1,2,3 osv via favourite-menyen. Skjønner ikke hva alle maser om her ass. Fint om folk faktisk KAN UI'en før de begynner å klage.

 

Fint om folk ikke bare kommer med en masse tøv i alle fall.

 

 

 

1695171-morrowind_super.jpg

Skyrim-inventory.jpg

 

 

 

Greit at folk ikke har spilt så mange PC-spill i sitt liv, men selv Elder Scrolls har hatt oversiktlig UI en gang i tiden. For å finne de samme tingene i Skyrim må man gå fram og tilbake, og scrolle opp og ned i endeløse lister, for ikke å snakke om å surre inni de idiotiske stjernetegnene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må jeg virkelig laste ned spillet på steam? kan jeg ikke installere fra CD? eller er det noe spesielt jeg må gjøre, for det funker ikke her i hvertfall...

 

http://www.thenexusforums.com/index.php?/topic/452910-installing-skyrim-from-the-dvd/

 

Jeg gjør dette, men det hjelper fint lite nå steam er for "busy to handle your request", hvorfor kan ikke spill drite i steam da...

Lenke til kommentar

Må jeg virkelig laste ned spillet på steam? kan jeg ikke installere fra CD? eller er det noe spesielt jeg må gjøre, for det funker ikke her i hvertfall...

 

jeg innstalerte 96% fra cden og de gjenværende 4% fra steam. tok 20 min totalt:P

 

Kan du forklare hvordan? Mitt bare laster ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...