Gå til innhold

– Fortsatt noen år til et bra konsoll-MMO (Multi)


Anbefalte innlegg

De fleste spillere har alle knappene lett tilgjengelige på et tastatur. Faktisk har vi langt flere knapper å velge i også. Men å spille FPS på konsoll blir aldri det samme som å bruke tastatur og mus. Greit nok, det fungerer. Men det er bare fordi spillene er laget for å spilles med gamepad, noe vi ser på blandt annet måten fiendene dukker opp på. Når var sist du så en hel drøss fiender angripe fra alle steder samtidig i et FPS på konsoll? OG med alle sider samtidig mener jeg alle retninger rundt deg pluss ovenfra og fra bakken. Uten auto-aim ville det ikke vært mulig på konsoll fordi en gamepad ikke er responsiv nok. Uansett hvor raskt du klarer å snu deg med gamepad kan du gjøre det minst dobbelt så rakt med mus, og da mye mer nøyaktig i tillegg selv uten auto-aim.

 

@Odesseiron: Jeg har ingenting imot hva folk spiller og hvordan de spiller det. Problemet er når utviklerer tror folk kun spiller på konsoll, så de ødelegger PC-spill fullstendig. Det blir bare færre og færre spill på PC, og de få vi har er svært ofte tydelig merket av konsoller. Det seneste jeg spilte er Two Worlds 2 på PC. Jeg prøvde å spille med tastatur og mus, men gav fort opp. I stedet spiller jeg med gamepad. Morrowind var utrolig bra, men Oblivion er helt klart et konsollspill. Det samme gjelder Bioshock og flere andre. Inventoriet for eksempel er håpløst med tastatur og mus, fordi det er optimisert for gamepad. Nok er nok. Jeg elsker PS3en min og Wii'en min, men jeg nesten gitt opp å spille på PC. Samtlige av spillene jeg har til PC har vist seg å være dårlige porter fra konsollspill, selv om samtlige gjør det best på PC. Dvs de ville ha gjort det om de ikke hadde vært konsollifisert.

Artig at du snakket om oblivion, diskuterte det akkurat et annet sted, ja menysystemet og invetory var designet for konsoll og helt ræva sammenlignet med morrowind, some en revansj var nesten håpløst med bueskyting konsoll i følge flere da padden var for følsom så det var håpløst med langskudd.

 

Fallout 3 bruker autoaim temmelig vilt, lett å se om du skyter sterke fiender langt unna med gatling laser med høy heavy weapons. laser strålen sikter seg inn på en fiende og bytter automatisk til neste når hand dør, problemet er å få til hodeskudd eller å treffe han med rakettskyteren så jeg tror jeg hadde skutt bedre uten den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For noen år siden sa jo folk at førstepersonsskytespill ikke fungerte på konsoller, og det har jo Microsoft motbevis med Halo og andre spill.

Vil bare påpeke at det faktisk var Nintendo/Rare som motbeviste dette, med sitt Goldeneye 64.

 

Ja, det fungerer, desverre fungerer det dårligere. Men tydligvis ikke så dårlig at folk ikke takler det helt greit.

 

AtW

 

Merkelig, har hatt det mer morsomt med Goldeneye til nintendo 64 enn noe FPS på PC. Må være musene jeg har kjøpt som har vært defekt eller noe.

 

Er nok ingen i eliten som bruker mus om de kan, men eliten er det svært få utviklere som bryr seg om siden de er en så få.

 

For min del er det store hinderet til MMO på konsoll kommunikasjon. Uten mus kan gå fint det, men jeg trenger en form for å skrive. Det går ikke å snakke i ett MMO (innad i gruppa, joda jeg og kamerater sitter konstant på skype) fordi det blir for mye støy.

Lenke til kommentar

Ifølge en trailer jeg så ble de aller fleste heltene drept. Bare Batman, Superman og Wonder Woman var igjen av de snille, og det var neppe flere slemminger igjen heller. Hvis det stemmer boikotter jeg det. Hvorfor skal jeg gidde spille et online-spill basert på DC om jeg ikke får leke med alt mulig av kjente og absurde helter og skurker? Det blir jo som et X-Men MMO uten å møte noen X-Men. :p

Lenke til kommentar
For noen år siden sa jo folk at førstepersonsskytespill ikke fungerte på konsoller, og det har jo Microsoft motbevis med Halo og andre spill.

Vil bare påpeke at det faktisk var Nintendo/Rare som motbeviste dette, med sitt Goldeneye 64.

 

Ja, det fungerer, desverre fungerer det dårligere. Men tydligvis ikke så dårlig at folk ikke takler det helt greit.

 

AtW

 

Merkelig, har hatt det mer morsomt med Goldeneye til nintendo 64 enn noe FPS på PC. Må være musene jeg har kjøpt som har vært defekt eller noe.

 

Er nok ingen i eliten som bruker mus om de kan, men eliten er det svært få utviklere som bryr seg om siden de er en så få.

 

For min del er det store hinderet til MMO på konsoll kommunikasjon. Uten mus kan gå fint det, men jeg trenger en form for å skrive. Det går ikke å snakke i ett MMO (innad i gruppa, joda jeg og kamerater sitter konstant på skype) fordi det blir for mye støy.

 

Det er ikke merkelig i det hele tatt om man ser på hva jeg faktisk har skrevet, istdet for å drive med stråmannsargumentasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...