Gå til innhold

Kan Microsoft danke ut Steam? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft kan rett å slett ikke brukervennlighet. STEAM er kongen , ingen over - ingen ved siden :) Steam var først ute, er størst og folk holder seg som regel til en portal.Lykke til microsoft :)

 

Steam var også de som uten forvarsel økte prisene med 30% for europeiske kunder (unntatt U.K.) da de la om fra dollar til euro. Det er *ikke* det jeg vil kalle brukervennlig oppførsel.

 

Microsoft skal få sin sjanse til å overbevise.

Lenke til kommentar

Microsoft kan rett å slett ikke brukervennlighet. STEAM er kongen , ingen over - ingen ved siden :) Steam var først ute, er størst og folk holder seg som regel til en portal.Lykke til microsoft :)

 

Steam var også de som uten forvarsel økte prisene med 30% for europeiske kunder (unntatt U.K.) da de la om fra dollar til euro. Det er *ikke* det jeg vil kalle brukervennlig oppførsel.

 

Microsoft skal få sin sjanse til å overbevise.

Det er klart, men det geniale med Steam er at jeg og vennene mine bruker det allerede ... det skal være veldig, veldig gode grunner til at vi skal gidde å ta i bruk noe nytt :)

Lenke til kommentar

Alt som trengs er bedre priser enn steam. Steam har endel gode priser på eldre spill, men nye spiller er no go.

Det er mer i Steam enn bare prisene.

 

- Automatisk patching

 

- Oppdatering av drivere for ATI/AMD

 

- Steam Works

 

- Spillbiblioteket

 

- Lage dine egne grupper med annonseringer og hendelser.

 

- Sammenligning av spill og achievements

 

- Statistikk

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Steam er tungvindt og nedlastingshastighetene kvalifiserer ikke som hastigheter.

Hva er det som er tungvindt?

At du må trykke 3-4 ganger for å kjøpe et spill?

 

Angående hastighet fikk jeg opp til 3-4 Mbyte/sec når jeg satt på 50 MBit linje, så det syns jeg er helt akseptabelt.

 

For min del er det prisen og ingenting annet som er ankepunktet med Steam. Ellers kunne jeg godt hatt hele spillsamlingen der.

Lenke til kommentar

Stemmer at pris er eneste reelle argument mot Steam for min del. Lastet ned Fallout: New Vegas via Steam 30 minutter etter at det var utgitt, makset ut 20 Mbit-linjen min uten problemer.

 

Ser frem til å finne ut hva Microsoft har tenkt å skilte med, er alltid greit å ha alternativer selv om de kanskje ikke blir brukt.

Lenke til kommentar
Det er mer i Steam enn bare prisene.

 

Ikke som de fleste forbrukere bryr seg om. Husker de skulle prøve å kjøre samme argument i dagligvarebutikker og. "Det er mer i handleopplevelsen enn prisen". Det gikk rett i vasken og i dag er det billig-kjedene som dominerer. Hvis microsoft sitt tilbud har bedre priser enn steam så kan dette bli morsomt å følge med på fremover. Jeg vet at jeg ikke er den eneste som syntes steam-klienten er alt for "tung" i forhold til det den tilbyr.

Lenke til kommentar

Tja, etter å ha prøvd Direct2Drive i forbindelse med New Vegas (de gruste Steam på pris), så kan jeg iallefall si at kjøpsopplevelsen på Steam er langt mer strømlinjeformet - men det var jo tross alt D2D jeg til syvende og sist kjøpte hos, så prisen styrer likevel. Nå var det kanskje en medvirkende faktor at New Vegas på PC bruker steamworks enten det er retail, kjøpt på steam, eller en annen digital butikk, så i essens fikk man her spillet på Steam, bare til halv pris...

 

Hvis GWFL er konkurransedyktig på pris, så ser jeg ikke bort i fra at jeg kanskje velger det, med mindre det å faktisk få kjøpt noe der innebærer så mange hodepiner at det rett og slett ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke kommer til å gå vekk fra Steam, så er det utrolig bra at noen der ute med krefter prøver å konkurrere mot Steam. Steam kan gjøre så og si akkurat hva de vil, ettersom det ikke er noen seriøse konkurrenter. Se bare på "1 dollar = 1 euro" idiotien til Steam, og tilfeller der spill er dyrere på Steam enn i butikk. Dette er bare bra!

Lenke til kommentar

Vel for meg så er det kun pris

 

Kjøpte fallout new vegas på Direct 2 drive for 270kr., tror va ca 50% billigere en på steam.

Gikk på steam la in serial key jeg fikk fra D2D og lasta det ned på steam og updated.

 

Steam har noen forferdelige priser, men dem har noen dagstilbud og ukentlige tilbud til tider som kan kan benytte seg av.

Hele denne uka har dem noen nye spill hver dag til 75% avslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...