Gå til innhold

Juksing i online spill mm.


Anbefalte innlegg

Jeg har for de meste spilt enspiller-spill fordi jeg liker historie og er interessert i utviklingen av kunstig intelligens. I mangel av interessante PC-spill de siste månedene har jeg spilt en del online, bl.a. MW2.

 

Det er moro, men også en kilde til mye frustrasjon. Jeg er tilbøyelig til å tro at i alle fall 20-30 prosent av spillerne har lasta ned en cheat, enten wallhack, aimbot, esp eller alt på en gang. Etter mye tenking kan jeg fortsatt ikke forstå hva som gjør det stas å jukse. Er det ikke totalt bortkasta tid og rimelig patetisk å sitte der å tro at man selv er flink fordi man gjør det bra med en cheat? Hele prosessen er ganske anonym uansett, så det ligger ikke så mye ære i å vinne annet enn selvfølelsen. Dessuten er det rimelig opplagt hvem som jukser når en ser på killcam. Hvis en spiller forbereder seg og har deg mitt i siktet gjennom en vegg, er det vel rimelig opplagt hva som skjer? Er ikke dette totalt patetisk å la andre avsløre, særlig om et slikt skudd blir ”game-winning” kill?

 

En annen ting som er ganske morsom er folk som sjikanerer spillere som ”camper”. Hva er galt med det? Kan man ikke velge sin egen spillestil? For min del er det like irriterende med spillere som løper som zombier rundt med shotgun og riktignok skyter mange, men blir truffet like mange ganger selv.

 

Noen som vet om noen bra fps onlinespill som har en slags variant med ”last man standing” uten respawn, slik at det blir premiert å ikke løpe rundt som gale zombier, og der det ikke er så mye juks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den modusen du etterlyser finnes jo forsåvidt både i MW1 og 2 - heter Search and Destroy.

 

Ellers droppet jeg MW2 av en rekke årsaker, og utbredt juksing var en av dem. VAC er veldig baseline, og det var nokså åpenbart at risikoen for å bli tatt var minimal, så mange som sprang rundt med aimbot og whatnot. Man kan si hva man vil om Punkbuster (selv har jeg sagt fryktelig mye usjarmerende), men det virker iallefall. Andre ting jeg fort gikk lei av var det hårreisende P2P-hostingsystemet og alle de finske tolvåringene.

 

Personlig forstår jeg ikke hvorfor noen vil spille MW2 når Bad Company 2 finnes, siden det gjør ca. alt bedre, og ikke går like langt i å belønne adhd-kanin-atferd.

Lenke til kommentar

Som Zealuu sier gjør Bad Company 2 ca alt bedre enn MW2, men dette er jo selvsagt min mening. Noe som gjør at jeg liker BC2 er at det ikke er så mye folk som syter så mye over ting, og at man slepper å bli drept av random nade, GL etc. konstant. Jeg har heller ikke følt at jeg har møtt så mange cheatere, en gang i blant bare.

 

Ellers kommer jo black ops nå snart, så du kan jo vente på det. Om det blir mye annerledes enn MW2 vet jeg ikke, jeg følger ikke med så godt på CoD spill.

Hvis du har lyst på et spill som er litt annerledes kan jeg jo anbefale Team Fortress 2, der kan man spille "arena" baner som blir mer last man(team) standing, pluss at spillet generelt har lite cheater så alle gamemodes er gøyale (etter min erfaring).

Lenke til kommentar

Vil tro at insentivet til cheaters er et ønske om skryt/anerkjennelse, samt mestringsfølelse(selv om den er rimelig falsk). Når det gjelder whining om camping, synes jeg det er enda drøyere nå til dags enn på den tiden da jeg spilte mest online(cs/bf1942). Uten å generalisere for mye, får jeg inntrykk av at store deler av den oppvoksende gamer-generasjonen krever konstant underholdning, som igjen fører til adhd-spilling og en relativt kort attention span. Samtidig er jo MW-serien rimelig fast paced av natur, bla. med belønning for å drepe mange og så kjapt som mulig.

Lenke til kommentar

Som Zealuu sier gjør Bad Company 2 ca alt bedre enn MW2, men dette er jo selvsagt min mening. Noe som gjør at jeg liker BC2 er at det ikke er så mye folk som syter så mye over ting, og at man slepper å bli drept av random nade, GL etc. konstant. Jeg har heller ikke følt at jeg har møtt så mange cheatere, en gang i blant bare.

 

Ellers kommer jo black ops nå snart, så du kan jo vente på det. Om det blir mye annerledes enn MW2 vet jeg ikke, jeg følger ikke med så godt på CoD spill.

Hvis du har lyst på et spill som er litt annerledes kan jeg jo anbefale Team Fortress 2, der kan man spille "arena" baner som blir mer last man(team) standing, pluss at spillet generelt har lite cheater så alle gamemodes er gøyale (etter min erfaring).

Når det er snakk om random nades, så sier bare folk det fordi de er så elendige selv at de ikke vet om spotten sikkert 50% av gangene :p

Veldig random når du dreper 2 stykker når du vet hvor naden lander. :D

 

TF2 er et genialt forslag, selv om jeg har kommet over mer cheatere der enn jeg har i mw2 faktisk. Hvertfall mer bevist på det. Virker som om speedhack er ganske populært der :p

Lenke til kommentar

I CoD serien vil jeg si at om lag 70% cheater, eller har cheatet, både kompetativt og public.

I MW2 er det veldig lett å spotte cheatere, i Cod4 derimot... ikke sjangs på om man kan vite hvem som er god og hvem som cheater.

En i klassen mener at Stevy (kjent fra offline teams som fnaticMSI) hacker, noe han såklart ikke gjør når han går på store lan parties.

 

VAC som anticheat funker er som fiske med et headset, du fanger sjeldent fisk. Kan si det samme om Punkbuster for den saks skyld.

 

Gamez, på MW2 blir folk som cheater blandet sammen på egne servere har jeg hørt btw :).

Lenke til kommentar

I CoD serien vil jeg si at om lag 70% cheater, eller har cheatet, både kompetativt og public.

I MW2 er det veldig lett å spotte cheatere, i Cod4 derimot... ikke sjangs på om man kan vite hvem som er god og hvem som cheater.

En i klassen mener at Stevy (kjent fra offline teams som fnaticMSI) hacker, noe han såklart ikke gjør når han går på store lan parties.

 

VAC som anticheat funker er som fiske med et headset, du fanger sjeldent fisk. Kan si det samme om Punkbuster for den saks skyld.

 

Gamez, på MW2 blir folk som cheater blandet sammen på egne servere har jeg hørt btw :).

Hehe,bra

Lenke til kommentar

Har alltid lyst til å teste aimbot eller wallhack e.l. men har ikke giddet å lete fram noen. Ser for meg at jeg får samme følelsen som når jeg har jukset i et singeplayerspill. Blir ikke ingenting.

 

Har selv testa wallhack og aimbot på MW2, det gir ikke noen god følelse. Det som gir god følelse er å bli anklagd for å hacke når du ikke gjør det! B)

Ikke gidd å finne fram noe hack på nettet, aboslutt IKKE verdt det.

 

:)

Lenke til kommentar

Juksing i spill er noe herk. "Hackere" har ødelagt utrolige mange online opplevelser for meg (CS, TF2, +++++++++++).

Jeg skal ikke dømme noen for å jukse i singleplayer siden det bare"går utover" en selv, men personlig syns jeg ikke noe særlig om det eller.

 

Om jeg ikke klarer å gjennomføre et spill på normalt vis så prøver jeg strengt tatt ikke hardt nok. Om jeg har dårlig tid syns jeg ikke det er noen unnskyldning for ikke å spille spillet som det var ment.

 

Å jukse bare for moro har jeg aldrig gjort eller kommer til å gjøre. Hva er moro med å gi deg selv en urimelig fordel så du kan rase igjennom uten en eneste bekymring? Sannelig om jeg vet, men sånn er nå bare jeg skrudd sammen :)

Lenke til kommentar

Cheatere = lavmål.

 

For det første så kan jeg ikke forstå hvordan det kan være gøy å geleide personen din rundt mens en hack gjør alt arbeidet for deg. Sett mye av dette i alle spill som CS 1.6, CSS, MW2 (møkka spill), COD4 og andre spill som faktisk krever ganske mye av spilleren for å oppnå gode scores. Synd at multiplayer blir utnytta på en så dårlig måte, folk eier ikke moral lenger.

 

For det andre så kan de cheate så mye de faen meg vil. Som med MW2 så spiller jeg bare så hardt at jeg knuser dem selv om de cheater. Runner ftw <3

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar

Nuvel, har ikke bare vonde minner fra juks. Morrowind som eksempel, hadde 1 million liv elns som vampyr og hadde vært å gått rund i sola i mange dager og når jeg skulle regenerere liv fikk jeg et morsomt minne. For det tok tid! Eller har jeg slått av cheating mode på Mount & Blade fordi jeg blir fristet til å skaffe meg mye penger elns, og da er egentlig spillet over.

 

Forrige post skrev jeg: har alltid lyst til å teste aimbot....

Retter det til har alltid hatt lyst til å teste....

Lenke til kommentar

Ser at noen trekker frem Team Fortress 2, noe som egentlig overrasker meg. Selv tipper jeg snart 700-timers merket, og kan si jeg med sikkerhet har sett én juksemaker og han brukte speedhack.

 

For min egen del er juksing uaktuellt fordi jeg når jeg spiller på nett har lyst til å måle mine egne ferdigheter kontra motstanderens. Blir jeg konstant grisebanket er det letteste bare å ragequitte ^_^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har jukset en gang i blant når vi spiller på LAN, men gjør det mest for moroskyld, og prøver å få folk til å skjønne det, for så å slå det av. Spiller man på nett mot ukjente, eventuelt når man virkelig spiller kompetetivt, så er det bare barnslig. Har aldri, og kommer aldri til å jukse i et spill, med unntak av en runde en gang i blant på lan, og da bare for moroskyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...