Gå til innhold

Gamer.no: Irriterende "popup"-reklame


Anbefalte innlegg

Dere har klart dere uten slik reklame før, helt forferdelig irriterrende

Stemmer, vi har holdt på i snart 10 år uten å ha pop-up. Og slik skal det også være fremover.

 

Dette er ikke et annonseformat vi er særlig glad i, og det er derfor vi har begrenset annonsen til å kun vises én gang per økt per dag denne helgen, som en kriseløsning - fordi en annonseselger har tabbet seg ut.

 

Jeg er helt åpen på hvorfor dette har skjedd, og at dette forhåpentligvis blir et engangstilfelle. De aller fleste nettsider gir ikke en gang tilbakemelding på denne type innspill fra leserne. Da syns jeg det er litt rart at enkelte her krisemaksimerer og peker på seriøsiteten vår.

 

Husk også at de aller fleste av våre konkurrenter kjører denne type annonser hele året, hver eneste gang man går inn på siten. Det er uaktuelt hos oss. Vi taper mye inntekter på å være så strenge, men vi bryr oss faktisk om leseropplevelsen :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt gamer.no som startside i flere år, men må innrømme at jeg er dritt lei etter en dag nå hvor den reklamen popper opp.

For min del så "krasjer" det fullstendig med gamer.no sin seriøsitet og gode artikkler.

Takk gud for Opera som blokkerer den i sin helhet.

Har den dukket opp flere ganger?

Reklamen skal ikke dukke opp mer enn én gang per dag. Hvis den gjør det kan det være fordi du har på automatisk sletting av infokapsler ved avslutning av nettleseren.

 

Reklamen vil ikke dukke opp i nettleseren Opera, da det var noen problemer med å få den til å virke som den skal.

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente helt til i dag med å se den (samme hvor mange ganger jeg prøvde poppet den aldri frem i går), og nå som jeg har brukt ett skarve sekund på å registrere at den var den for så å trykke på krysset i hjørnet klarer jeg ikke relatere til alle de som føler dette var fryktelig håpløst, tåpelig og useriøst. Om det virkelig er så ille å se på noe annet det øyeblikket det tar å lukke denne reklamen undres jeg over hvordan man orker å bevege seg ut på internett i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Va då jævligt med dritt på Gamer.no slutter snart og lese siden.

 

Våknet opp her og går på siden, popup jeg må trykke bort, samme hvor jeg trykker med musen så lander den på reklame og tar meg videre.

Normalt trykker jeg en plass ute i kanten på siden et klikk for og så bruke scrollhjulet på musen for og rulle ned, men det kan man helt glemme på gamer.no for der er det reklame overalt.

 

Uff

Lenke til kommentar

Va då jævligt med dritt på Gamer.no slutter snart og lese siden.

 

Våknet opp her og går på siden, popup jeg må trykke bort, samme hvor jeg trykker med musen så lander den på reklame og tar meg videre.

Normalt trykker jeg en plass ute i kanten på siden et klikk for og så bruke scrollhjulet på musen for og rulle ned, men det kan man helt glemme på gamer.no for der er det reklame overalt.

 

Uff

Forståelig på en måte, men personlig syns jeg det var en vanesak.

Er egentlig glad for å støtte Gamer.no så har ikke no imot om jeg trykker på den en gang i blandt.

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente helt til i dag med å se den (samme hvor mange ganger jeg prøvde poppet den aldri frem i går), og nå som jeg har brukt ett skarve sekund på å registrere at den var den for så å trykke på krysset i hjørnet klarer jeg ikke relatere til alle de som føler dette var fryktelig håpløst, tåpelig og useriøst. Om det virkelig er så ille å se på noe annet det øyeblikket det tar å lukke denne reklamen undres jeg over hvordan man orker å bevege seg ut på internett i det hele tatt.

 

Jeg har ingenting imot litt reklame som popper opp, spesielt ikke om det støtter en av de beste sidene jeg vet om på nettet, men på min bærbare pc dukket denne reklamen opp over hele skjermen. Den dekket da også det krysset som du lukker reklamen med. Lite jeg kunne gjøre da, og det var utrolig irriterende. Skal ikke være nødvendig å fikle med skjerminstillingene bare fordi en reklame skal poppe opp. Så jeg ser frem til den forsvinner.

Lenke til kommentar

Får denne mer enn hver dag ja... Hvis det i det hele tatt er noe begrensning på denne er det mer som én gang i timen her. Var innom rett før kl 18, popup - nå nettopp igjen - popup.

 

edit: det skjer faktisk hver j.... gang jeg lukker browseren helt. Hvis jeg kun åpner en ny tab i en browser som allerede har fått popupen får jeg ikke noe ny.

 

FF3.6.10 / 7x64. Kun standard innstillinger - har prøvd å tømme cache som foreslått tidligere i tråden. Sykt irriterende - kombinert med den som er nevnt over her - at det er umulig å klikke på siden da det er reklame der óg.

 

Men men... så lenge det er kun meget midlertidig skal jeg vel overleve dette en ørliten periode - dog var det ekstremt mye reklame nå for tiden.

 

Et annet spørsmål - hva er egentlig målgruppen deres på gamer.no? Gjennomsnittsalder på leserne? Slik reklame virker da være rettet mot 12-13-åringer. Må da være tidenes skivebom. Ikke har den noe med spill å gjøre heller...

Endret av krifos
Lenke til kommentar

Ser ikke grunn til å skifte til en annen spillside av dårligere kvalitet av denne grunn. Jeg ble litt overrasket da jeg så den, and that's it!

 

Jeg hadde skjønt den store irritasjonen hvis den dukket opp flere ganger per dag, hver gang man er innom. Men dette er peanuts i forhold til andre sider.

 

Dere som truer med å "forlate" Gamer.no hvis dette fortsetter, kan ta dere en pille og ta det med ro; Det er bare en pop-up annonse. Er det virkelig så tungt å bevege musa én centimeter ned til høyre og trykke på en knapp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...