Gå til innhold

"Head to Head Comparison"-tråden!


Mr Bubbles

Anbefalte innlegg

Fargene har noe å si. Om de i utgangspunktet er blasse på èn konsoll vil de ikke bli like gode som den andre kun gjennom kalibrering av tv-skjermen. Man vil naturligvis få et bedre resultat, men det samme resultatet vil igjen gjelde for den konsollen med de sprekeste fargene. Bildet blir ikke bedre enn kilden det kommer fra, være det en Blu-Ray kontra DVD eller HDMI-utgangen til en PS3, Xbox eller PC. Man kan oppskalere og finjustere på bildet man får ut av en DVD-film, men en Blu-Ray utgave vil se bedre ut. Dessuten, er du virkelig interessert i å stille inn på bildet for hvert spill du skal spille? Jeg tviler på det.

 

Det er uansett den minst relevante forskjellen. Særlig når folk sier det ikke ser så blasst ut hos dem.

Kanskje den siten bare bruker forskjellige capture utstyr som gjør at ps3 eller 360 får litt blassere bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fargene har noe å si. Om de i utgangspunktet er blasse på èn konsoll vil de ikke bli like gode som den andre kun gjennom kalibrering av tv-skjermen. Man vil naturligvis få et bedre resultat, men det samme resultatet vil igjen gjelde for den konsollen med de sprekeste fargene. Bildet blir ikke bedre enn kilden det kommer fra, være det en Blu-Ray kontra DVD eller HDMI-utgangen til en PS3, Xbox eller PC. Man kan oppskalere og finjustere på bildet man får ut av en DVD-film, men en Blu-Ray utgave vil se bedre ut. Dessuten, er du virkelig interessert i å stille inn på bildet for hvert spill du skal spille? Jeg tviler på det.

 

Det er uansett den minst relevante forskjellen. Særlig når folk sier det ikke ser så blasst ut hos dem.

Kanskje den siten bare bruker forskjellige capture utstyr som gjør at ps3 eller 360 får litt blassere bilde.

Det stemmer nok. Dei brukar capture utstyr i studioet til James Cameron når dei tar bilete og video frå XBOX 360. Medan det er Uwe Boll som tar video frå PS3 igjennom VHS spelaren sin. Men eg har høyrd rykter om at Uwe skal gå til innkjøp av SVHS og heilt ny scart kabel snart. :-)
Lenke til kommentar

 

Sjølvsagt forandrar det ikkje det faktum at PS3en sine bilete er meir blasse. Viss den sendar ut blasse bilete, vil dei jo - væra blasse heilt til ein TV e.l etterbehandlar dei. Kva skal Lensoftruth gjere då? Omprogrammere output koden til PS3?

Ja, det har noko med korleis PS3en sender ut bileta, og dei bileta som blir tatt, blir teken før etterbehandlinga av ein evt TV eller monitor. Det er jo akkurat det same dei gjer på XBOX360. De kan jo starte underskriftskampanje på nett der De krevar at dei gir PS3 eit handicapp, evt bonuspoeng frå byrjinga av.

 

...men for at det skal være noen grunn til å teste grafikken opp mot hverandre må en jo sørge for at kontrast/farge osv. oppfører seg slik de vil på TVen. Ellers er det jo ikke noe poeng i å teste grafikken. Hvem bryr seg vel om hvordan signalet til konsollene tolkes på en opptaker? Det viktig er jo hvordan spillet faktisk ser ut på skjermen. Om en må fikse litt på kontrastinnstillinger i et redigeringprogram får så være, det viktige er uansett at sammenlikningen er mest mulig lik virkeligheten på skjermen.

 

Såklart, for alt jeg vet så er det slik at fargene faktisk ser så forkjellige ut på TV-en til testpanel til tross for like fargeinnstillinger, men det er ikke noen virkelighet jeg skjenner meg igjen i på TVene jeg har testet.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

PS3 versjonen ser litt blasser / lysere ut men de fleste vil verken tenke eller legge merke til det når man spiller.

Ingen som sitter hjemme og kjører samme spill på begge konsoller med to identiske TV' er og sammenligner det man ser.

 

Anngående skjerminnstillinger så har jeg forskjellig oppsett fra PS3 til min 360 da det er stor forskjell på min TV hvis begge konsoller har nøyaktig samme innstillinger.

 

På PS3 instillingen hos meg så vil 360 spill bli altfor mørk og PS3 blir altfor lyst og blast på 360 instillinger.

Lenke til kommentar

...men for at det skal være noen grunn til å teste grafikken opp mot hverandre må en jo sørge for at kontrast/farge osv. oppfører seg slik de vil på TVen. Ellers er det jo ikke noe poeng i å teste grafikken. Hvem bryr seg vel om hvordan signalet til konsollene tolkes på en opptaker? Det viktig er jo hvordan spillet faktisk ser ut på skjermen. Om en må fikse litt på kontrastinnstillinger i et redigeringprogram får så være, det viktige er uansett at sammenlikningen er mest mulig lik virkeligheten på skjermen.

 

Såklart, for alt jeg vet så er det slik at fargene faktisk ser så forkjellige ut på TV-en til testpanel til tross for like fargeinnstillinger, men det er ikke noen virkelighet jeg skjenner meg igjen i på TVene jeg har testet.

Heile poenget med samanlikninga er jo at dei har det same utgongspunktet. Kva sluttbrukaren vèl å gjere etterpå er jo ei anna sak.
Lenke til kommentar

PS3 versjonen ser litt blasser / lysere ut men de fleste vil verken tenke eller legge merke til det når man spiller.

Ingen som sitter hjemme og kjører samme spill på begge konsoller med to identiske TV' er og sammenligner det man ser.

 

Anngående skjerminnstillinger så har jeg forskjellig oppsett fra PS3 til min 360 da det er stor forskjell på min TV hvis begge konsoller har nøyaktig samme innstillinger.

 

På PS3 instillingen hos meg så vil 360 spill bli altfor mørk og PS3 blir altfor lyst og blast på 360 instillinger.

 

Blasse farger er jo den minste forskjellen da. Ingen vits å henge seg opp i det. Framerate forskjellen derimot...

Lenke til kommentar

Dei er så godt som identiske. Men som vanleg har XBOX360 ein god del betre fargegjengivning og dybde. Eg synes og at lys, og lyskjelder, samt skuggar ser betre ut på 360'en. Kontrastnivå kan nok kompanserast ved at ein stiller på skjermen sin.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ADa6qmiw4-U&hd=1

 

HD Install:

PS3: 3,5GB (mandatory)

360: optional

 

Gj. snitt FPS:

PS3: 29,76

360: 29,81

 

Gj .snitt lastetid:

PS3: 20,6 sek

360: 28,8 sek

(kjem ikkje fram i lensoftruth artikkelen om dei testa med å installere på 360 - så denne kan potensielt kortast ned.)

 

Gj. snitt tearing:

PS3: 4,82%

360: 3,72%

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

Ser ut til at dei har forbetra seg kraftig frå Assassin's Creed kom ut, og godt er det. PS3-utgåva hadde latterleg lav framerate til tider.

 

Så og seie lik FPS og <5% tearing på begge plattformer må seiast å vere ganske bra. X360-utgåva ser ut til å vere hakket skarpare, både textures og skuggar, men neppe noko ein vil leggje merke til når ein speler.

 

Tippar forøvrig at lastetida på X360 er frå DVD. Installert til disk tenker eg tidene blir omtrent dei same som PS3-utgåva.

 

Edit:

 

Note: Now we know how some of you feel about not considering the Xbox 360 optional install into our verdicts, and we’re still not going to, but we must tell you that if you install the entire game onto your Xbox 360 hard drive load times take about the same amount time as the PlayStation 3 version did. But again, this information was just to inform you and had no weight on our final verdict.

 

Så dei hadde nevnt det allikevel :p

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Dei er så godt som identiske. Men som vanleg har XBOX360 ein god del betre fargegjengivning og dybde. Eg synes og at lys, og lyskjelder, samt skuggar ser betre ut på 360'en. Kontrastnivå kan nok kompanserast ved at ein stiller på skjermen sin.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ADa6qmiw4-U&hd=1

 

HD Install:

PS3: 3,5GB (mandatory)

360: optional

 

Gj. snitt FPS:

PS3: 29,76

360: 29,81

 

Gj .snitt lastetid:

PS3: 20,6 sek

360: 28,8 sek

(kjem ikkje fram i lensoftruth artikkelen om dei testa med å installere på 360 - så denne kan potensielt kortast ned.)

 

Gj. snitt tearing:

PS3: 4,82%

360: 3,72%

 

Dette er så likt at det spiller absolutt ingen rolle hvilken konsoll man kjøper det til. For min del blir det da PS3 siden de får ekslusiv DLC først.

Lenke til kommentar
Note: Now we know how some of you feel about not considering the Xbox 360 optional install into our verdicts, and we’re still not going to, but we must tell you that if you install the entire game onto your Xbox 360 hard drive load times take about the same amount time as the PlayStation 3 version did. But again, this information was just to inform you and had no weight on our final verdict.

 

Så dei hadde nevnt det allikevel :p

Sjå der ja! Den la ikkje eg merke til! Eg plukkar spelet til XBOX, og gledar meg.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nok en svak utgave av et multiplatform spill til PS3..denne gangen Assasin's Creed Brootherhod.

 

Ta det fra en som har rundet ACB på PS3:

Spillet ser lekkert ut, frameraten er upåklagelig og produktet meget godt kvalitetssikret. :rolleyes:

 

Godt mulig xbox-utgaven ser litt bedre ut men å gå derfra til å si at dette er en svak utgave er sterkt misledende.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...