Gå til innhold

Djevelen gråter igjen (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I så fall er det jobben han gjør som er badass, selve looken hans er på motsatt siden av det jeg definerer som mantastic macho badass. Faktisk definere stilen\looken hans som det motsatte av Badass i forhold til bildet på forige side (ikk bare det men selve ansiketet er jo nesten umulig å definerer som verken jente eller gutt evnt fugl eller fisk). For kom igjen da, lys moteriiktig sleng lugg, rød lang skinn frakk som er åpen med bar overkropp, skinn bukser ehhh kom igjen da....

 

Men for all del :D

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Okei, beklager, la meg omformulere. Ikke kom her å si at Dante badass ut.

Ikke kom her og fortell meg hva jeg skal si og ikke si :p

 

I så fall er det jobben han gjør som er badass, selve looken hans er på motsatt siden av det jeg definerer som mantastic macho badass. Faktisk definere stilen\looken hans som det motsatte av Badass i forhold til bildet på forige side (ikk bare det men selve ansiketet er jo nesten umulig å definerer som verken jente eller gutt evnt fugl eller fisk). For kom igjen da, lys moteriiktig sleng lugg, rød lang skinn frakk som er åpen med bar overkropp, skinn bukser ehhh kom igjen da....

 

Men for all del :D

Du skal ikke skue hunden på hårene :p Lurer på hvor mange boksere som har gått inn i ringen å ledd av motstanderen fordi han bare var en lite spirrvipp som "lekte" badass, men får juling så det lyser...

Han er kanskje mer moteriktig enn oss to, SimalarioN, men han er definitivt også mer badass enn oss.

 

Referanse til videoen teletubbiekid postet (skip til 4:00):

http://www.youtube.com/watch?v=akljkLFNAB0

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Om du leser det jeg skriver forstår du poenget, nå overser du mitt poeng og sier det samme igjen.... -(Greit nok, men siden vi er på et diskusjons forum mener jeg)

 

Altså ja, mulig jobben\ting de utfører er badass men de ser ut som homo-erotiske intetkjønn, bare å ta et kort blikk på bildet av staren på den videon du linker til her også det (får å forklarer det kortfatlig og muligens litt for brutalt)

 

At man ikke skal skue hunden med hårene gjelder jo alt av spill\filmer der det å være pen og tøff ofte står i sentrum i forholt til å være troverdig. Så det blir nesten en annen diskusjon.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Om du leser det jeg skriver forstår du poenget, nå overser du mitt poeng og sier det samme igjen.... -(Greit nok, men siden vi er på et diskusjons forum mener jeg)

 

Altså ja, mulig jobben\ting de utfører er badass men de ser ut som homo-erotiske intetkjønn, bare å ta et kort blikk på bildet av staren på den videon du linker til her også det (får å forklarer det kortfatlig og muligens litt for brutalt)

 

At man ikke skal skue hunden med hårene gjelder jo alt av spill\filmer der det å være pen og tøff ofte står i sentrum i forholt til å være troverdig. Så det blir nesten en annen diskusjon.

Så man er homo-erotisk når man er moteriktig og har hvitt hår? Jeg mener Dante ser/så ganske badass ut jeg, egentlig. I alle fall mer badass ut enn mange spillkarakterer jeg har sett opp gjennom tiden :p

Personlig, synes jeg Nero er kulere enn Dante.

Lenke til kommentar

Ja, ta med resten av det jeg beskriver også så har du det i boks og synes min beskrivelse passer perfekt. (her velger du å kryss klippe bort for å vinne frem et poeng, billig forum triks men greit)

 

Men husker jeg ikke helt feil nå så har ikke vi vært helt enige før heller, og det er helt lov.

 

som jeg beskrev slik:

I så fall er det jobben han gjør som er badass, selve looken hans er på motsatt siden av det jeg definerer som mantastic macho badass. Faktisk definere stilen\looken hans som det motsatte av Badass i forhold til bildet på forige side (ikk bare det men selve ansiketet er jo nesten umulig å definerer som verken jente eller gutt evnt fugl eller fisk). For kom igjen da, lys moteriiktig sleng lugg, rød lang skinn frakk som er åpen med bar overkropp, skinn bukser ehhh kom igjen da....
Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

post-73-1100994160_thumb.jpg

 

Nye bildene gir ikke meg helt samme inntrrykk som det på forige siden nei, helt klart en forbedring i forhold til det som diksuteres (men for all del, den slanke kroppen med tildels femi look ser fortatt ikke macho ut i min bok)

 

Hovedgrunnen for at dette ble diskusjon for min del var at Bildet fra forige siden ble linket til for at han IKKE skulle se gay ut. Virket totalt mot sin hensikt med det bildet. Dette er hovedgrunnen, har ikke noe forhold til karen utover dette.

 

Du må altså sjå ut som Marcus Fenix for å vere macho?

 

Hvem, Hva... nei trolig ikke, mange som ser macho ut, men ikke illustrasjon på forige side. På samme måte som Fabio er macho trolig (altså bildet på s.1)

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

gay

 

1. having or showing a merry, lively mood: gay spirits; gay music.

 

2. bright or showy: gay colors; gay ornaments.

 

3. given to or abounding in social or other pleasures: a gay social season.

 

Ordet kan sikkert brukast om mange ting, men sånn reint bortsett frå Dantes fandenivolske instilling blir det litt skivebom akkurat no.

 

Passer ganske bra i samtlige kategorier her jo'! tydligvis ikke alle som ser det samme da, og han er fortsatt ikke Macho i min bok ganske langt fra også. Spesielt ikke på bildet på side1 som skal vise at han ikke ser gay ut.

 

Ærlig talt er jeg ganske langt fra og forstå hva du prøver å bevise ;)

 

1. av det jeg ar sett av video snutter danse slåss han rundt med en annen ubestemt kjønn jente\gutt(?) , han har rød skinnjakke fluffy hår (gay ish klesstil, igjen på bildet forige side) og ikke minst forholdet han utrykker at han har møtt sin like mann i videon nr 3. Veldig likt homoerotikken i feks interview with a vampire.

 

Men selvsagt kan ikke alle være enige ...

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Med den avataren samt nick er det ingen som haddet forventet at du skulle være enig, er det jente\gutt? Cloude ehh .. ja gay,ish (ikke noe galt i å digge den generen, men det er i den kategorien), Videre legger jeg merke til at de fleste som overhodet ikke forstår hvordan jeg tenker har slike avatarer og nick:)

 

Forøvrig har dette ingenting med homofobi og gjøre i det hele tatt, hold deg til diskusjonen.

 

edit.

For nok reaskjoner på det siste, altså haddet det vært homofobi inn i bildet her haddet det vært brukt ord som ekkelt kvalmt, kan ikke fordra det. Men det er det ikke det er diskusjon nå, det dreier seg om hvorsåvidt dette grenser til homoerotikk og er gay-ish eller ikke. Det er helt ok å digge dette, men fra asia fronten kan det bli for mye til tider etter min smak. Det jeg har sett av Devil my Cry her er langt fra det værste jeg har sett så det er sagt\skrevet når det gjelder jente\gutt - pastell - glitter - fancy hår\klær osv osv asia stil.

 

ps:Artig diskusjon dette og se hvor forkjellig folk oppfatter dette, men får ikke svart mer i dag for skal ut å drikke med jobben nå.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Morsom diskusjon dette her.

Hvis noen vil ha en kvinnes mening så synes jeg nå den gamle Dante ser ganske kul ut.

Og det er jo helt klart hvilket kjønn han er. Å si noe annet blir som de filmene hvor en jente kler seg ut som soldat/fotballspiller/ridder osv og ingen klarer å se forskjellen (hvilket er helt latterlig). Den japanske stilen heller mot androgyne karakterer, men hvis man ikke klarer å se hvilket kjønn det er så bør man være forsiktig med å sjekke opp folk ute på byen.

 

Jeg tror i hvert fall 90% av norske menn ville falle kort hvis man må slik ut for å føle seg mannlig nok:

http://library.thinkquest.org/07aug/00137/mythology_files/myth_and_games/god_of_war.jpg

Ingen har egentlig sagt det, men det er jo slik helter i vestlige spill ser ut så hvis det er der man tar kravene for maskulinitet fra så blir det jo store krav å leve opp til.

 

Angrer litt på at jeg lot DMC spillene gå meg forbi når jeg ser videoer fra de. Har aldri spilt mye rene actionspill, men burde få spilt de en gang sammen med God of War .

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne diskusjonen jeg også. Og mitt syn er ganske delt.

 

Jeg er enig med SimalarioN i det at Dante (hverken den nye eller gamle) ser skikkelig badass ut (vel den nye virker veldig badass der han ligger og røyker på statuen, men det er også alt), men så er jeg heller ikke enig i hans syn på hva som er badass (må ikke forveksles med Macho, kanskje her dere missforstår hverandre?).

 

Etter mitt syn så er det å se badass ut (selv om jeg mener badass går mer på holdning) det samme som å se mørk og dyster ut (mener ikke på denikke pinglete emo-måten). Geralt of Rivia er en karakter jeg synes passer den beskrivelsen. ;)

Lenke til kommentar

Geralt synes jeg ser både macho og badass ut da.

Det er en grunn til at mange av oss kvinnelige spillere har bedt om at kortene skal vise han også, og ikke bare nakne kvinnfolk. :p

 

Er litt enig i at badass har mer med holdning enn utseende å gjøre, men nå begynte jo diskusjonen med at Dante ikke så badass ut. Ingen kan vel hevde at holdningen hans ikke er tøff nok.

 

Personlig så vil jeg mye heller spille karakterer som Dante enn neandertaleren SimalarioN hadde bilde av (som er veldig macho, men langt i fra attraktiv i min mening).

Lenke til kommentar

Haha Nether, en kvinne etter en gamers hjerte xD

 

Skal si at Dante ikke er den mest macho karakteren jeg har sett, men har kun spilt litt DMC selv og han framstod aldri som femi for min del. Har prøvd noen final fantasy og andre JRPG hvor testosteron mangel så ut til å være en epidemi i befolkningen.

 

Om han er moteriktig kan vel også diskuteres, men han kler seg unektelig badass.

 

Nye stilen minnet meg mer nesten litt om emo stil/mellomklasse ungdom som har det så grusomt. Men hvem vet, vil heller se flere ingame screenshots.

 

*edit: multitasking fail :p

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...