Gå til innhold

Collector's/Limited/Special Edition diskusjon!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra cdon just nu, og det var jo som forventet.

 

Hej,

 

Denna order avbeställdes då vi dessvärre mottagit för många beställningar av det. En e-post med information om detta skickades ut i mitten av mars. Vi har nu fått in fler exemplar från en annan leverantör men då detta inköpspris är betydligt högre än de tidigare exemplaren kan vi inte ge dig spelet till det lägre priset.

Lenke til kommentar

Boycot it is.

 

Det CDON driver med er ren og skjær LØGN. Først og fremst er det så og si GARANTERT at de ALDRI fikk inn CE'en til en så lav pris at de kunne selge det for 399kr, og denne "overbokningen" rammet bare tilfeldigvis alle oss som hadde kjøpt spillet billigere? Dette er løgn, CDON oppfører seg som en jævla ragtag jallabutikk, og dette vil jeg ikke ha noe mer å gjøre med. Nei takk. Jeg handler fra nå av aldri hos CDON igjen. Den koden på 50kr skal få lov til å ligge og støve i mail-arkivet mitt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Se der ja, så slapp vi å opprette en ny en! :)

 

For de som faktisk vil se Collector's Edition av The Witcher 2, sånn "på ekte" i stedet for bare bilder, så viste utvikleren fram en demo i november i fjor.

er videoen.

 

Jeg har forøvrig bestilt CE'en nå. Ser det begynner å bli ganske tomt for den rundt omkring. Jeg bestilte fra TheHut.com. En britisk side som, i likhet med Play.com, har gratis frakt til Norge. CE'en er satt ned 19% allerede, så den koster £64,99, men med rabattkoden BHB5 (som du kan bruke ved ordrer over £50), så får man prisen ned til £59,99 totalt (ca. 515kr).

 

Med fortolling (med mindre man er heldig og slipper unna) blir det jo fort to hundrelapper dyrere, men det er fortsatt overkommelig, og vel verd det. Bedre enn å betale 1000-1200kr i Norge, i allefall.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Med fortolling (med mindre man er heldig og slipper unna) blir det jo fort to hundrelapper dyrere, men det er fortsatt overkommelig, og vel verd det. Bedre enn å betale 1000-1200kr i Norge, i allefall.

 

 

Kjapt spørsmål ang. fortolling.

Vil de noen gang "stoppe" forsendelsen slik at du må hente den selv et spesielt "toll og tull" sted, eller sendes den bare til ditt nærmeste postkontor hvor du kan få den mot å betale den eventuelle tollen?

Lenke til kommentar

Jeg har kun opplevd det sistenevnte. Men har hørt at dersom tollvesenet mistenker varen for å være mer verdt enn det som står på pakken, så kan det hende at de kontakter den personen pakken er adressert til, og man er nødt til å gi opplysninger eller 'bevis' på hvor mye pakken egentlig er verdt. :ermm:

Lenke til kommentar
Med fortolling (med mindre man er heldig og slipper unna) blir det jo fort to hundrelapper dyrere, men det er fortsatt overkommelig, og vel verd det. Bedre enn å betale 1000-1200kr i Norge, i allefall.

 

 

Kjapt spørsmål ang. fortolling.

Vil de noen gang "stoppe" forsendelsen slik at du må hente den selv et spesielt "toll og tull" sted, eller sendes den bare til ditt nærmeste postkontor hvor du kan få den mot å betale den eventuelle tollen?

 

 

Slik jeg forstår det, så stopper de den kun om den har "tvilsomt" innhold, eller om de mistenker at dens pris er over 200kr, men at det ikke fremkommer noen invoice eller lignende.

I disse tilfellene vil du få et brev fra dem, og du har ca. to uker på å enten skrive fødselsnummeret ditt i brevet og legge ved en kvittering som du sender til dem, slik at de kan fortolle den eller sende den videre... eller så kan du komme og gjøre det selv. Dette gjøres da kun i Oslo, så vidt jeg vet.

 

Jeg var faktisk i samme situasjon for kort tid siden. Jeg bestilte en statuett av Soap McTavish fra CoD: MW2 (jeg er en geek), så dro jeg til foreldra for påsken. Jeg hadde planlagt det ganske greit, jeg bestilte den rett før jeg dro, og hadde ikke tenkt å være hos foreldra lenger enn to uker. På dette viset, visste jeg at varen ville ha kommet til posthuset i nærheten, og at jeg ville ha flere dager igjen på meg til å hente den (man har alltid to ukers frist).

 

.... Men da jeg kom fram sent om natten før 27. april, og henta posten, fikk jeg det jævla brevet. Varen kostet nemlig 203kr (pluss frakt) - jeg spurte fyren på ebay om han kunne skrive en lavere pris på invoice'n men han gjorde sikkert ikke det - og i brevet sto det at jeg måtte sende med en kvittering osv. Jeg hadde frist på meg til 28. april. Jeg har ingen printer i nærheten som jeg kan skrive ut en kvittering, og jeg hadde uansett for kort tid på meg til å gjøre det.

 

Kjempekoselig. Jeg hadde heller betalt ekstra penger for den jævla fortollinga enn å aldri få den fordømte varen i det hele tatt... Faens toll.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Litt spent på dette selv siden jeg har bestilt den amerikanske versjonen av Mortal Kombat. Hver dag den ikke kommer er en dag med økt spenning.

 

Håpløst om jeg ikke skal få den på grunn av tollen, samtidig er det vel slik at jeg kanskje har bøyd reglene litt (ba dem utelate prisen på pakka) og følgelig ikke bør klage for mye heller :p

Lenke til kommentar

Litt spent på dette selv siden jeg har bestilt den amerikanske versjonen av Mortal Kombat. Hver dag den ikke kommer er en dag med økt spenning.

 

Håpløst om jeg ikke skal få den på grunn av tollen, samtidig er det vel slik at jeg kanskje har bøyd reglene litt (ba dem utelate prisen på pakka) og følgelig ikke bør klage for mye heller :p

 

Jeg har heller ikke fått min i posten, og begynner å merke at jeg blir litt bekymret. Uansett, spillmessig er jeg veldig glad for at jeg kjøpte spillet i påskeaften. :yes:

Lenke til kommentar

Hvor mange spesial utgaver har folket der ute?

Selv jeg har kun "bare" over 25 stk.

De dyreste jeg har er helt klart Killzone 3 Helghast Edition, God Of War III Ultimate Edition, Halo Reach Legendary Edition og Call Of Duty Black Ops Prestige Edition!!

 

Jeg har ikke helt tellingen, men hvis jeg tar med de jeg har til PS1 og frem til nå er det snakk om 60+ 80+ iallefall.

 

Edit: har jo en hel del til PSP og DS også som jeg ikke tok med i tellinga :)

Endret av Sersjant SEGA
Lenke til kommentar

Hvor mange spesial utgaver har folket der ute?

Selv jeg har kun "bare" over 25 stk.

De dyreste jeg har er helt klart Killzone 3 Helghast Edition, God Of War III Ultimate Edition, Halo Reach Legendary Edition og Call Of Duty Black Ops Prestige Edition!!

 

Jeg ahr faktisk ikke mer enn 9-10 stykker fort regnet i hodet. Trodde jeg hadde fler, men de fleste figurene jeg har har jeg kjøpt utenom. De jeg er mest glad for er nok StarCraft 2 Wings of Liberty (litt skjelden), Assassin's Creed 2 White Edition (utrolig stilig figur) og God of War II Media Kit. Kanskje ikke akkurat en samlerutgave, men i og med at det finnes svært få av dem i Norge syns jeg det er ganske kult! Vant den i en Gamer.no-konkurranse på Facebook. Nesten litt morsomt, for jeg bestemte meg for å vente med spillet etter å ha spilt det på kino (en mulighet jeg også fikk gjennom Gamer).

 

Litt spent på dette selv siden jeg har bestilt den amerikanske versjonen av Mortal Kombat. Hver dag den ikke kommer er en dag med økt spenning.

 

Håpløst om jeg ikke skal få den på grunn av tollen, samtidig er det vel slik at jeg kanskje har bøyd reglene litt (ba dem utelate prisen på pakka) og følgelig ikke bør klage for mye heller :p

 

Jeg har heller ikke fått min i posten, og begynner å merke at jeg blir litt bekymret. Uansett, spillmessig er jeg veldig glad for at jeg kjøpte spillet i påskeaften. :yes:

 

Tar det egentlig med ro foreløpig. Er ingen hemmelighet at varer fra USA kan trenge lang tid. Leker meg litt med Mortal Kombat vs DC Universe i kveld. Er ingen stor fan av slossespill, men føler et lite nostalgi-preg av Mortal Kombat-tittelen så det duger inntil videre.

Lenke til kommentar

Jeg har

AC/DC Iron Man DvD Collectors Edition

AC/DC Bonfire Sampler Limited Edition

AC/DC Live at Riverplate EP, Limited til 5000, jeg har 2 :)

AC/DC Backtrack Amp Limited Edition

 

Indiana Jones Krystallhodeskalle Limtied

 

O noen gamle Warhammer-figurer

 

Tror du har misforstått litt hvilken del av Diskusjon.no du befinner deg på nå. :)

 

 

Angående mine special editions som jeg har, så siterer jeg meg selv fra tidligere:

 

 

Jeg er drita lei av alle slike "editions". Før kjøpte man spillet, og hvis man ville ha en litt finere boks med litt concept art og gjerne en figur, så kunne man av og til kjøpe en samleutgave.

 

Nå er det f... meg limited pre-release edition, limited-buy-in-the-first-week-edition, special nordic-edition, super-collectors-limited-edition, collectors-but-not-limited-edition, digital deluxe-edition, deluxe-edition, digital pre-deluxe mega-concept if-you-buy-this-then-you-are-cool-edition. Og ALLE har forskjellig innhold...

 

SVETT blir jeg... Prøver å finne ut hvor jeg skal kjøpe Civilization V, men der har man jo også tonnevis av utgaver... Play.com-exlusive content, Zaavi.com-exclusive content, Nordic Edition, Collectors Edition, Steam-special Edition....

 

JEG BLIR GAL!

 

/rant off

 

+1

 

 

Jeg har en drøss med sånne liksom-spesialversjoner; Medal of Honor "limited" og Bad Company 2 "limited" (som bare er "limited" fordi man får tidlig tilgang til et og annet våpen når man forhåndsbestiller det), Mafia 2 Nordic osv osv osv.

 

... Så jeg velger bare å ekskludere alt dette pisset fra min liste.

 

Her er mine SKIKKELIG samlerutgaver, som jeg kan komme på i farta. Jeg kaller de fleste CE, siden jeg ikke husker den konkrete tittelen, men for å være ærlig spiller det en knøtt liten tisselur, så jeg kaller dem alle CE (med mindre jeg faktisk husker navnet på versjonen).

 

-Far Cry 2 CE - relativt stor boks som inneholder en art-book, making-of disc, papirkart og en T-skjorte. Ikke noe uhorvelig spesielt, men fin likevel.

far_cry_2_ce.jpg

 

-Gothic 3 CE - svær eske, minner om eskene man fikk med gamle PC-spill. Inneholder en soundtrack-CD, making-of disc, tøykart, artbook og et halsbånd.

Gothic3%208.jpg

 

-Bioshock CE - Inneholder spillet i steelbook, en making-of disc og soundtrack-plate.... men aller viktigst, en jævlig tøff liten statuett av Big Daddy. Det er veldig tydelig at denne er (til dels) håndlaget, eller i allefall håndmalt. Veldig kul for folk som liker slike ting (som meg).

Bioshock-Collector.jpg

 

-Assassin's Creed 2 White Edition - inneholder spillet, en in-game quest og en kul Ezio-statuett.

PC%20ASSASSIN%20CREED%20WHITE%20EDITION.jpg

 

-Splinter Cell Conviction CE - samme greia som AC2 (det er jo Ubisoft tross alt), inneholder en soundtrack-plate, noen in-game items og en statuett av Sam Fisher, men ikke stort annet. Ingen ting spesielt men kult å ha i hylla.

SplinterCell%20ConvictionCollectors.jpg

 

-Brothers in Arms: Hell's Highway LE - Igjen Ubisoft, men litt mer innhold denne gangen. Først og fremst spillet, noen in-game multiplayer skins, et papirkart over Operasjon Market Garden, en comic-book og en detaljert figur av Matt Baker med flere våpen og småting. Ironisk nok hadde et soundtrack vært det jeg hadde verdsatt mest. Den gang ei...

brothers_in_arms_hells_limited_edition.jpg

 

-Two Worlds 2 Royal Edition - Håhåhåhå, her begynner vi å snakke. Denne eska har alt. Bonus-disc med videoer, wallpapers, soundtrack osv, et papirkart/poster, art-book og hele greia der. I tillegg har den en svær, håndmalt statuett, en kortstokk, musmatte, fire in-game items (et sverd, et kart over en dungeon, en quest og en sinnsykt tøff rustning).

two-worlds-2-royal-edition-pc-1v20_resized_1020_wm.jpg

 

-S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl LE - Skikkelig fet metallboks med en rusten/forfallen stil. Inneholder det meste av standardinnhold; spillet, making-of plate, in-game multiplayer-brett, en "survival guide" (en slags kreativt laget manual) og en bok som forteller litt av backstory'en til spillet.

STALKER-Shadow-of-Chernobyl-Collectors-Edition-PC-Games-23405-4.jpeg

STALKER-Shadow-of-Chernobyl-Collectors-Edition-PC-Games-127377-5.jpeg

 

-The Witcher Enhanced Edition - inneholder en oppdatert versjon av spillet, en art-book, soundtrack-plate, CD med "music inspired by The Witcher", tøykart, in-game quests og items, making-of plate og den engelske versjonen av en av de originale Witcher-bøkene.

www.gameover.es.files.2008.10.witcher-enhanced-edition-package-800.jpg

 

Vel.... det er alle jeg kan komme på nå. Som dere sikkert merker, er jeg mer interessert i memorabilia og fysiske gjenstander jeg kan sette i hylla eller fikle med, enn "early access to the best supermegaweapon ever made". Er man geek så er man geek. :)

 

 

I tillegg har jeg...

 

Crysis 2 nano Edition:

45680_crysis2_nano_edition_official_1.jpg

 

...og jeg har forhåndsbestilt Duke Nukem Forever Balls of Steel Edition:

duke-nukem-balls-steel-edition-xbox-360.jpg

 

 

... og The Witcher 2 Collector's Edition:

The-Witcher-Collectors-Edition.jpg

 

 

Jeg har også mange sånne "spesial"versjoner som CE'en til Oblivion og slikt, som er så fattig på innhold at de ikke er verd å nevne engang.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...