Gå til innhold

Anmeldelse: Logitech Wireless Gaming Mouse G700 (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan kanskje bli arvtageren til min nåværende Microsoft Sidewinder X8. Jeg har siden jeg kjøpte min første trådløse mus på slutten av 90 tallet, hatt våte drømmer om en god trådløs spillmus, og med X8 gikk drømmen i oppfyllelse. Teknisk sett er den perfekt når det kommer til presisjon og stabilitet. Den har det året jeg har brukt den daglig, og til mye spilling, ikke sviktet meg 1 gang. Det eneste minuset med den er at den ikke er så god og holde. Vekt pga batteri er vel det eneste jeg ser på som et problem med trådløse spillmus pr. i dag. Når det gjelder det rent tekniske er de beste trådløse musene like gode som trådbaserte.  

Lenke til kommentar

Negativt med trådløs mus:

- signalet kan plutselig bli veldig ustabilt/ bli helt borte(pga. andre forstyrrende signaler etc.)

- kan dø midt i en intens gaming-økt

(skifting av batteri/ bruke en USB-ledning løser ikke problemet, "skaden" kan allerede vært

inntruffet i spillet pga. dødt batteri)

 

Jeg har hatt 4 forskjellige trådløse tastaturer inkl. mus. Det har bare vært trøbbel og har kun ført

til irritasjon pga. dårlige signaler, dårlig batteritid og dårlig kvalitet i forhold til versjoner med kabel.

Ingen av versjonene fra Logitech eller Microsoft som jeg har prøvd var i nærheten av å kunne erstatte sine kablede rivaler.

 

Hvis man på død og liv vil ha mer frihet hva ledninger angår kan man kjøpe en "mouse bungee".

Denne fra Roccat har i tillegg fire USB-porter, så da får du i både pose og buksesmekk! :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492200

Lenke til kommentar

Nå overtalte gamer.no meg til å bestille musen med denne anmeldelsen. Skulle egenlig ikke ha ny mus da jeg har en G500 akkurat nå men så hadde jeg en G7 limited edition for ett par år siden og det var garantert den beste musen jeg har brukt. Så da ble jo G700 en ganske stor fristelse, men vi får se hvordan den gjør seg iforhold til G7'en jeg hadde. :)

Lenke til kommentar

MX518. Har hatt denne lenge, og allerede kjøpt den på nytt 2 ganger (de forrige kreperte). Beste jeg har hatt, men får nok prøve noe nytt snart. Er denne bedre en MX518?

Problemet er nettopp at denne kreperer ofte uten tydelig grunn. Jeg likte min helt til den tok kvelden knapt 2 år etter kjøp. Dette holder ikke for en gaming-mus som skal være av kvalitet. Mine Razer derimot har alltid holdt seg bra, og de er eldre.

 

Derfor mener jeg at Logitech er bedre på andre typer produkter. De kan lage tidenes beste mus... men hvis den blir ødelagt fort under normal bruk er det likevel ikke et kvalitetsprodukt.

Lenke til kommentar

Negativt med trådløs mus:

- signalet kan plutselig bli veldig ustabilt/ bli helt borte(pga. andre forstyrrende signaler etc.)

- kan dø midt i en intens gaming-økt

(skifting av batteri/ bruke en USB-ledning løser ikke problemet, "skaden" kan allerede vært

inntruffet i spillet pga. dødt batteri)

 

Jeg har hatt 4 forskjellige trådløse tastaturer inkl. mus. Det har bare vært trøbbel og har kun ført

til irritasjon pga. dårlige signaler, dårlig batteritid og dårlig kvalitet i forhold til versjoner med kabel.

Ingen av versjonene fra Logitech eller Microsoft som jeg har prøvd var i nærheten av å kunne erstatte sine kablede rivaler.

 

Hvis man på død og liv vil ha mer frihet hva ledninger angår kan man kjøpe en "mouse bungee".

Denne fra Roccat har i tillegg fire USB-porter, så da får du i både pose og buksesmekk! :

http://www.komplett....aspx?sku=492200

 

Sett med både trådløst tastatur og mus har som regel (alltid?) en ganske dårlig mus. Ihvertfall ikke de beste. Med min Sidewinder X8 har jeg ikke opplevd noen av de tinga du sier er negativt med trådløs mus. Har brukt den daglig i over 1 år nå. En god stund før batteriet er tomt, begynner et lys og blinke slik at du kan huke på ladeledningen og spille videre med den på. Den er magnetisk og huker seg fast veldig fort slik at du slipper og knote med å sette den inn. Nå vet jeg dog ikke åssen dette fungerer på denne logitech musa. 

Lenke til kommentar

Negativt med trådløs mus:

- signalet kan plutselig bli veldig ustabilt/ bli helt borte(pga. andre forstyrrende signaler etc.)

- kan dø midt i en intens gaming-økt

(skifting av batteri/ bruke en USB-ledning løser ikke problemet, "skaden" kan allerede vært

inntruffet i spillet pga. dødt batteri)

 

Jeg har hatt 4 forskjellige trådløse tastaturer inkl. mus. Det har bare vært trøbbel og har kun ført

til irritasjon pga. dårlige signaler, dårlig batteritid og dårlig kvalitet i forhold til versjoner med kabel.

Ingen av versjonene fra Logitech eller Microsoft som jeg har prøvd var i nærheten av å kunne erstatte sine kablede rivaler.

 

Hvis man på død og liv vil ha mer frihet hva ledninger angår kan man kjøpe en "mouse bungee".

Denne fra Roccat har i tillegg fire USB-porter, så da får du i både pose og buksesmekk! :

http://www.komplett....aspx?sku=492200

 

Sett med både trådløst tastatur og mus har som regel (alltid?) en ganske dårlig mus. Ihvertfall ikke de beste. Med min Sidewinder X8 har jeg ikke opplevd noen av de tinga du sier er negativt med trådløs mus. Har brukt den daglig i over 1 år nå. En god stund før batteriet er tomt, begynner et lys og blinke slik at du kan huke på ladeledningen og spille videre med den på. Den er magnetisk og huker seg fast veldig fort slik at du slipper og knote med å sette den inn. Nå vet jeg dog ikke åssen dette fungerer på denne logitech musa. 

Ingen regel utet unntak ;)

Settene kostet rundt 2000,- per og skulle være fine de.

Lenke til kommentar

MX518. Har hatt denne lenge, og allerede kjøpt den på nytt 2 ganger (de forrige kreperte). Beste jeg har hatt, men får nok prøve noe nytt snart. Er denne bedre en MX518?

Problemet er nettopp at denne kreperer ofte uten tydelig grunn. Jeg likte min helt til den tok kvelden knapt 2 år etter kjøp. Dette holder ikke for en gaming-mus som skal være av kvalitet. Mine Razer derimot har alltid holdt seg bra, og de er eldre.

 

Derfor mener jeg at Logitech er bedre på andre typer produkter. De kan lage tidenes beste mus... men hvis den blir ødelagt fort under normal bruk er det likevel ikke et kvalitetsprodukt.

 

Har hatt min MX518 i over fem år, satser på at den holder en stund til. Bra anmeldelse forresten, kjekt når anmeldere har større ordforråd enn "veldig bra" og "kjempefin".

Lenke til kommentar

Har aldri trengt noe annet enn Microsoft 3.0 til spilling, ser på alt annet som overpriset og særdeles unødvendig, og trådløs mus til spill venter jeg med til jeg ikke har mulighet til å velge noe annet. Må si som en sa tidligere her at "less is more".

 

Det kommer litt an på hva slags spill man holder på med. Hvis man raider i f.eks WoW er det veldig nyttig (om ikke obligatorisk på de høyeste nivåene) for en del klasser å kunne ha musmakroer til raidframes for å kunne håndtere situasjoner effektivt samtidig som man bruker standardabilities med tastaturet. Selv har jeg alltid ønsket meg flere knapper på musa, og de praktiske knappeløsningene på denne gjør det til en svært attraktiv mus for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette virker som akkurat den musen jeg leter etter, men må vite EN ting før jeg eventuelt kjøper en. Hva er rekkeviden på den? jeg sitter ikke veldig langt unna pcen min, ca litt over 1 meter, regner med at det ikke er noe problem, men vil bare ha en bekreftelse på dette.

 

takker for alle svar:D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...