Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likevel er 90% av alle serverne like. Et sted med 1-8 spillere med basic survival-regler og raging over creepers.

 

Det kommer nok av at servermods til Minecraft krever en god del jobb og kompetanse. Ikke nok med at man må konfigurere og sette opp, men hver gang spillet oppdateres må man vente på at modsa oppdateres. Jeg tror at alle som har forsøkt seg på denne modellen, har revet seg en god del i håret. Jeg mistenker at det er grunnen til at blant annet Norcraft og Minecraft Norge nylig la ned driften.

 

Hardwork har vi bred kompetanse på koding og lager det meste av servermods selv. At vi har denne kompetansen, gjør det lettere for oss å kontinuerlig oppretholde vårt konsept, noe som allikevel gir nye utfordringer for hver eneste oppdatering som kommer. Jo, dette er selvskryt, men det synes jeg vi har fortjent :)

 

Det sier også noe om at dette for tiden er nokså vanskelig. Kanskje blir det lettere i fremtiden, isåfall vil vi nok få konkurranse på konseptservere her i fedrelandet igjen også, noe vi ser frem til. Jo fler, jo bedre.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Likevel er 90% av alle serverne like. Et sted med 1-8 spillere med basic survival-regler og raging over creepers.

 

Og for en liten stund siden, rett etter jeg annonserte rekord i antall på logga på Hardwork sin server så skrev du:

 

Gi meg en server med 40-50 påloggede og jeg føler meg som en i flokken. Gi meg en server med 20-30 påloggede og jeg er et individ. Gi meg en server med 10-15 påloggede og jeg føler meg velkommen. Gi meg en server med 5-10 påloggede og jeg føler meg hjemme.

 

Så, på den måten ser jeg ikke problemet ditt!

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Har jeg sagt at det er et problem? Har jeg på noen måte skrevet at det er en server med et titalls medlemmer jeg ønsker meg? Nei, jeg har sagt at jeg liker små servere og det står jeg ved enda. Jeg synes det bare er morsomt at såpass mange som er aktive medlemmer på dette forumet har startet hver sine servere med lite aktivitet på hver server. Det kan hende det er mange som meg der ute, men det mest logiske i mitt hode når man har et spill som Minecraft og et forum som dette ville vært "Hey, jeg vil starte server, vil noen av dere andre som er aktive her være med?"

 

Men det er ikke noe problem og folk spiller der de selv føler for det. Synes bare det er litt morsomt at et såpass knyttet forum som dette sprer seg utover flere servere istedenfor å spille sammen.

Lenke til kommentar

Møtte til min overraskelse en slime da jeg var på lett jogg gjennom hulesystemene mine i dag. Jeg tok meg fort sammen og væpnet meg fort til kamp, med et glimt i øye og begjær etter slimeballs hakket jeg løs på den digre slimballen.

 

Til min store overraskelse, igjen, døde den kjapt og den delte seg ikke i fire, eller misten noen slimeballs i det hele tatt. Jeg var stort skuffet, og da jeg søkte rundt fant jeg ut at ved en nyere update så hadde Notch gjort at man må "drepe" de med et angrep som ikke gjør mer enn et halvt liv for at de skal kunne miste slimeballs eller dele seg i fire. :(

 

Jaja, jeg fikk tak i mye mineraler, så det var et "produktivt" eventyr likevel ^_^ Selv om jeg endte med bare 2.5 liv, og 2 rustning, etter at jeg gikk ned der med nesten full rustning, fullt liv , 1 cooked porkchop og 3 brød. Damn you skeletons! :p

Lenke til kommentar

Serveren er oppdatert, har rundt 7 aktive spillere.

 

Serveren kjører: mcMMO Gjør Minecraft om til et RPGspill. http://mcmmo.wikia.com/wiki/McMMO_Wiki

Og har:

CraftBukkit: Commands som /warp, /spawn /tp osv er inne!

Permissions:

WorldGuard: Beskytt omerådet ditt

Achievements: Få achievements og rewards

Stats: Hold øye med stats, hvor lenge du har spilt, hvor mange blokker du har bygd osv.

iConomy: Eget økonomisk system for Minecraft. Coins som kan brukes til forhandlinger.

Endret av NerdRage
Lenke til kommentar

Fant nettopp en kiste midt ute i villmarka. Når jeg prøvde å åpne den:

 

Steve Co. Supply Crate

You need a Steve So. Supply Crate Key to open this. You can pick one up at the Minecraft Store.

 

Not Now og Go to store var da alternativene.

 

Haha, TF2 much? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...