Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens! :D

 

I helga så satt jeg opp en server på Minecraft, slik at jeg kunne spille med vennene mine. Men morgenen etter så funka ikke serveren lengre, og når jeg kom hjem, og endra jeg tingene som f.eks. portern slik at den skal akseptere at jeg starter en Minecraft server funka den heller ikke. Port triggering fra inteno ruter med loqal ser slik ut:

--------------------Trigger----------------------------------Open

Name -----Protocol ----Port Range start/end -----Protocol ------- Port Range start/end

Minecraft-----TCP-------25565----25565 -------------- TCP------------ 25565-------25565

 

Men en av vennene mine prøver å gå inn på severen med <Min PC-IP>:25565 så får de feilmeldingen:

 

Failed to connect to server

Connection refused: connect

 

Noen som vet hva som kan være problemet?

ESET Smart Security er også slik at den er unable på både brannmur og antispyware protection.

 

På forhånd takk!

 

RandyMarch :D

Lenke til kommentar

Den burde ikke stå på UDP også ? Husker ikke om det var UDP eller TCP som var WAN. Du kan også prøve å deaktivere firewall inne i ruteren og på din egen PC.

 

OK, ordna sånn at den sto på UDP også og slo av firewallen på PCen, men dessverre så funka ikke det heller...

Går det ann å deaktivere firewall på ruteren? Har ikke så mye peiling på rutere, men virker ikke som om det er så lett å endre på ting på loqa/inteno sine rutere

 

Men igjen, takker for respons :)

Lenke til kommentar

Den burde ikke stå på UDP også ? Husker ikke om det var UDP eller TCP som var WAN. Du kan også prøve å deaktivere firewall inne i ruteren og på din egen PC.

 

OK, ordna sånn at den sto på UDP også og slo av firewallen på PCen, men dessverre så funka ikke det heller...

Går det ann å deaktivere firewall på ruteren? Har ikke så mye peiling på rutere, men virker ikke som om det er så lett å endre på ting på loqa/inteno sine rutere

 

Men igjen, takker for respons :)

 

Vel.. Dere kunne jo prøve å laste ned Hamachi også lage en nettverks gruppe i det programmet. Da kan alle kobles opp til feks din ip og du vil kunne bruke den som server ip. Om du ikke skal ha no store greier av en server, og bare spille med venner over skype eller no så kan du jo prøve det.

 

Er iallefall dette jeg gjør når jeg skal spille sammen med et par venner :)

 

_____

 

Fant "et par" slimes på en pvp server idag

http://bildr.no/view/844617

http://bildr.no/view/844616

Endret av Svinepelz'
Lenke til kommentar

Den burde ikke stå på UDP også ? Husker ikke om det var UDP eller TCP som var WAN. Du kan også prøve å deaktivere firewall inne i ruteren og på din egen PC.

 

OK, ordna sånn at den sto på UDP også og slo av firewallen på PCen, men dessverre så funka ikke det heller...

Går det ann å deaktivere firewall på ruteren? Har ikke så mye peiling på rutere, men virker ikke som om det er så lett å endre på ting på loqa/inteno sine rutere

 

Men igjen, takker for respons :)

 

Vel.. Dere kunne jo prøve å laste ned Hamachi også lage en nettverks gruppe i det programmet. Da kan alle kobles opp til feks din ip og du vil kunne bruke den som server ip. Om du ikke skal ha no store greier av en server, og bare spille med venner over skype eller no så kan du jo prøve det.

 

Er iallefall dette jeg gjør når jeg skal spille sammen med et par venner :)

 

_____

 

Fant "et par" slimes på en pvp server idag

http://bildr.no/view/844617

http://bildr.no/view/844616

Ja, har vurdert det og, men dessverre så orker ikke noen av vennene mine det, p.g.a at det er så lett å bli hacka hvis du bruker det... :/

 

Men jeg regner med at det er noe galt på nettverket som jeg rett og slett ikke klarer å se :)

 

Men uansett takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...