Gå til innhold

Forumoppgradering 23 juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er forumet oppgradert.

 

Jeg ser det er et par ting vi må undersøke nærmere:

 

* Dato/klokkeslett for siste post vises ikke som en dato, men som et timestamp (f.eks. "1277241201")

EDIT: Dette er en skin-avhengig feil som vi enkelt bør rette.

 

* "Vis nytt innhold"-lenken ser ikke ut til å fungere

EDIT: Nå virker den, men mulig oppførselen er endret fra tidligere.

 

Finner dere andre merkverdigheter setter vi stor pris på tips!

 

For de som er nysgjerrig på hva som er nytt i IPB 3.1 legger jeg ved highlights som er oppgitt på invisionpower.com:

 

Link Sharing

Easily share links from your community to Facebook, Twitter, and more. Great way to drive traffic to your community!

 

Status Updates

Enhancements to the existing member status system in IP.Board to include the ability to reply and more.

 

Topic Preview

Preview the first few lines of a topic without loading the entire topic.

 

View Reputation

Optionally allow your members to see who gave reputation points on their posts.

 

Twitter Integration

Your members can now link their account with their Twitter account!

 

Improved Facebook Integration

Further enhance the link between your community and Facebook to drive traffic. Including new Facebook Graph API

 

Advertising Code Integration: Part 1 and Part 2

Easily place advertising code throughout your community with simple settings in the admin area.

 

Profile Customizations: Part 1 and Part 2

Allow your members to customize the look and feel of their profile page.

 

Skin Upgrader

Upgrading your skin between versions of IP.Board just became a lot easier.

 

Soft Delete Posts and Topics

Rather than actually deleting a post or topic you can now hide it from view to easily restore it later.

 

Notification System

An easier way to be notified of all the various events that happen in your community. And Improvements

 

Modification Development Enhancements

Great tools for those that create modifications for IP.Board

 

Hook System Improvements

Improvements to the IP.Board hook system to make it easier for modification developers to expand the functions in the software.

 

Search Engine Optimization: Part 1 and Part 2

Allow search engines to better index and rank your community in results.

 

Search Engine Overhaul

Search engine rebuilt from the ground up introducing more flexibility and power.

 

Template Merge Tool

Merge skin changes between versions right in the AdminCP.

 

All new Mobile Skin

Mobile skin for many popular devices to enable easy access to your community.

 

Automatic Media Embedding

Automatic parsing of YouTube and other media into posts.

Lenke til kommentar

Når man browser forumet med iPhone er avatar-bildet erstattet med profil-bildet. (var i alle fall det for noen timer siden, skal sjekke på nytt)<br><br>Edit: Og sånn er det fortsatt.<br><br>Jeg må også trykke på "generell spilldiskusjon" 2 ganger hvis jeg vil gå inn på forumet (når jeg bruker iPhone).<br><br>Og i tillegg er linjeskiftene mine erstattet med BB-kode som du sikkert ser. Merkelig (poster fra PC'en)<br>

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ingen problemer med Vis nytt innhold her, men "Mine innlegg" er, som det alltid har vært, tror jeg, ganske "herpa" på Gamer-skinnet.

 

post-199-1100798882_thumb.jpg

post-62-1100799103_thumb.jpg

 

EDIT: Ser nå at tidspunktene i Mine Innlegg ligger en time bak de riktige tidspunktene.. og de vises riktig andre steder på forumet.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

* mobilskin skal nå fungere som før (Trenger feedback)

* Mine Innlegg skal nå fungere på alle skins. - Det er fremdeles noen tråder som ikke dukker opp der av en eller annen grunn. Dette er noe jeg må se mer på.

* Vis nytt innhold fungerer nå i alle skins

* Nytt innhold i profiler/statuser fungerer nå i alle skins.

* Har rettet en god del språkfeil. Si fra hvis dere finner noe mer

Lenke til kommentar

I "Mine Innlegg" blir du tatt til side 1 i en tråd om du trykker på den, og må trykke på den lille, oransje firkanten om du skal bli tatt til første uleste innlegg. I "Vis nytt innhold" blir du tatt til siste uleste innlegg om du trykker på trådtittelen. Liker sistnevnte best, men mener uansett at det bør være en felles standard.

Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg veldig på hvem som har gitt meg rykte på innlegg. Er det noe som kan ordnes eller blir det litt dumt med tanke på anonymiteten og at det kan skape krig i noen tilfeller. Eventuelt kunne en gjort det sånn at det bare er brukeren som har fått rykte som kan se hvem som har gitt 1+ inne på sin profil.

Lenke til kommentar

Mine innlegg viser ikke alle trådene jeg svarer i.

Men gjør denne linken det?

http://www.innlegg.no/index.php?app=forums&module=extras&section=myposts

 

Vi har byttet ut den gamle "Mine innlegg" med en ny som følger med i IPB 3.1 Det ser ut til at den nye ikke er så bra som vi trodde. Valgene blir da å hoppe tilbake til den gamle eller debugge IPB 3.1. Det første er nok det letteste :-)

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...