Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjøpt store mengder spill og DVD filmer fra Play.com de siste 5 årene. De har alltid hatt bra priser, rask sending og bra service.

 

Men dette virker å ha endra seg de siste 5 mnd. De siste 3 gangene jeg har kjøpt noe, har det tatt over 4 uker før varene kom(normalt tar det 3-5 dager). Nå er det snart 5 uker siden jeg bestillte Alan Wake, fortsatt ikke fått det. Har sendt de 3 klage mailer den siste uka, men de har ikke svart.

 

Er jeg den eneste med problemer?

Endret av Duden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte du fra selve Play.com, eller fra en av underforhandlerne via Playtrade-funksjonen? Hvis du kjøpte fra en underforhandler så er helt opp til den enkelte hvor raske de er til å levere, men du kan lese tilbakemeldinger fra brukerne for å se hvilke som har en god merittliste.

 

Når det gjelder selve Play.com har jeg aldri opplevd noen større forsinkelser derfra (handlet mye der de siste ukene), men det er mange underforhandlere på Playtrade som er raskere enn Play.com.

Lenke til kommentar

Har kjøpt store mengder spill og DVD filmer fra Play.com de siste 5 årene. De har alltid hatt bra priser, rask sending og bra service.

 

Men dette virker å ha endra seg de siste 5 mnd. De siste 3 gangene jeg har kjøpt noe, har det tatt over 4 uker før varene kom(normalt tar det 3-5 dager). Nå er det snart 5 uker siden jeg bestillte Alan Wake, fortsatt ikke fått det. Har sendt de 3 klage mailer den siste uka, men de har ikke svart.

 

Er jeg den eneste med problemer?

 

Hvis det normalt tar 3-5 dager før du har pakken, så synes jeg nesten du fortjener det:P

Alle gangene jeg har bestilt så har det gått 2-3 uker vanligvis.

Lenke til kommentar

Neida, det er er fra Play ikke PlayTrade.

 

Glemte å nevne at jeg bor i Sverige, der er det ingen toll. Så det skaper ikke forsinkelse, det burde heller gå raskere. Det går kanskje ikke så raskt som 3-5 dager vanligvis, men mer enn 10 dager er unormalt.

 

Så igjennom historikken min nå, har bestill 93 Filmer/Spill fra siden 2001. Har aldri hatt problemer før nå. Synes det er litt merkelig.

Lenke til kommentar
Glemte å nevne at jeg bor i Sverige, der er det ingen toll.

 

Gud jeg blir sint når jeg leser dette. Ikke på deg men på tollgrensen på 200-kroner i Norge som ikke er vært endret siden den ble innført for over femti år siden, da 200 kroner faktisk var en månedslønning for mange.

 

Til alle som bor i Norge: dette er politikk. Høyre og FrP vil heve grensen til 1000 kroner, AP og SV har ingen planer om å endre den. Å stemme AP eller SV er altså å ivareta denne ordningen.

 

Apropos: Facebook-gruppen for å heve tollgrensen er på snart 75000 medlemmer. En betydelig del av landets voksne befolkning.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Jeg betaler heller toll for varer over 200 kroner hvis valget er Siv Jenssen som statsminister. Skal vi kanskje stanse off-topic diskusjonen der? Ikke fordi jeg hevder å ha rett på siste ordet men fordi denne tråden ikke omhandler politikk.

 

Angående play.com og leveringstider føler jeg det blir litt vanskelig å svare når trådstarter befinner seg i Sverige og dermed med et annet postsystem og regelverk. Men jeg har aldri fått varer fra Play spesielt fort, det går gjerne noen uker.

Lenke til kommentar

Jeg har selv bestilt fra Play.com to ganger. Det gikk ca 5 uker den første gangen, og 7-8 uker den andre gangen.

 

Begge gangene sendte jeg mail til Play.com og maste. Men, det skal dem i alle fall ha (ut i fra mine erfaringer). De svarer superraskt på mail, og når du mailer dem ordner de problemet raskt.

 

Moralen er, har du lyst på et spill raskt, ikke kjøp det fra Play. Hvis du har lyst på et billig (som oftest) spill men bryr deg ikke når det kommer, så er play go go!

Lenke til kommentar

Jeg har vel nå bestilt rundt 30-40 filmer og spill derifra de siste månedene og gjennomsnittet på leveringene er vel rundt 10 dager. Det hender jeg får pakken så fort som to dager senere og det hender at jeg ikke får pakken før tre uker senere. Heldigvis har det sistnevnte kun skjedd to ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har vel nå bestilt rundt 30-40 filmer og spill derifra de siste månedene og gjennomsnittet på leveringene er vel rundt 10 dager. Det hender jeg får pakken så fort som to dager senere og det hender at jeg ikke får pakken før tre uker senere. Heldigvis har det sistnevnte kun skjedd to ganger.

 

Dette stemmer veldig bra med mine erfaringer også. Sjekka loggen nå, Alan Wake ble bestillt 14 mai og sendt den 19 mai. Da har det gått ca 4 uker nå. Det står også 3-5 dager på FAQn for international mail. Det skal ikke være noe forskjell på å sende post England-Sverige eller England-Norge. Mulig det har vært noe post streik jeg ikke har fått med meg :)

 

Ellers er jeg veldig førnøyd med Play generelt. Har aldri vært noe problem å fått erstattet noe som er ødelagt eller blitt borte i posten.

Lenke til kommentar

Jeg betaler heller toll for varer over 200 kroner hvis valget er Siv Jenssen som statsminister. Skal vi kanskje stanse off-topic diskusjonen der? Ikke fordi jeg hevder å ha rett på siste ordet men fordi denne tråden ikke omhandler politikk.

 

Jeg ble litt revet med av følelsene der. Det er bare vanskelig å i det hele tatt tenke på Play.com uten å spore inn på toll og all frustrasjonen det innebærer. Ikke nok med tollen må man også betale for selve tollbehandlingen, noe som dobler the totale beløpet hvis man bare kjøpte noe litt over 200.

 

Men et tips er å kjøpe via Playtrade. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har nesten aldri fått toll på pakkene jeg har bestilt via Playtrade (og det er mange), uansett pris, brukt eller nytt. Har f.eks. kjøpt sjeldne spill via Playtrade fra 500 til 1000 kroner og ikke betalt toll. Kjøper man via Play.com derimot er det så og si garantert at det blir toll.

Lenke til kommentar

3-5 dager? Å herres :o Noen er heldig!

 

Om det tar lengre tid er problemet sikkert mer transport relatert enn play.com, om det er blitt sendt da? Kan være noen streiker eller noe som skaper problem?

 

PS: stemme på ett parti pga en liten sak som import grense? Nei takk, blir som å stemme på ett parti utelukkende pga bensin og alkohol politikk, det er litt mer og viktigere ting i livet mitt :p

Lenke til kommentar

Eg har sjøl hatt variert erfaring med Play.com, men meiner det gjekk kjappare før. Siste året har det gjerne gått to veker før eg har fått bestillinga mi. Tidlegare gjekk det gjerne på ei lita veke.

 

Småkjipt, men det går heilt greit når det er snakk ikkje heilt nye spel til under 200 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...