Gå til innhold

Sniktitt: Dead Space 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tilhører de som aldri ble særlig skremt av Dead Space. Ble f.eks. mer nervøs av å spille Fear. Slik jeg husker det nå virker det som om de satset for mye på at monstrene i seg selv skulle være creepy og skumle, men gjorde ellers ikke så mye for å "leke med huet mitt".. Jeg synes også det ble ensformig etterhvert, litt som Doom 3. Men ellers et kvalitetspill.

Lenke til kommentar

Nja, jeg synes FEAR var rimelig "atmosfæretungt" på sin måte, kanskje på en mer "pressende" og stille måte. Men det kan hende at det var skvetteteknikken som var den egentlige grunnen til det. Det er i hvertfall en forskjell i det at det skumle i Fear (stort sett) aldri var faktiske fiender du skulle drepe, siden fiendene var vanlige mennesker eller kloner, sånn at spillet blir litt "schizofrent".

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Det som gjorde Dead Space så skummelt for meg var de fantastiske lydeffektene, atmosfæren, og hvor det hele foregikk. Litt som Penumbra, som foregår i en gigantisk gruve under bakken på Grønland. Det er så uuforsket at det blir bare så ekstra spennende. F.E.A.R ble for ordinært for meg. For all del veldig gode FPS spill, men skumle synes jeg ikke de var. Skvatt de første gangene da jeg plutselig snudde meg og der stod Alma eller Fettel, men da jeg fant ut at de ikke gjorde meg noe bare overså jeg dem.

 

Men der er vi alle så forskjellige. Jeg lånte bort F.E.A.R til en kompis og sa at det var et veldig godt skytespill. Da jeg snakket med han noen dager senere sa han, "hvordan kunne du finne på å låne bort noe slikt til meg, jeg blir jo livredd her jeg sitter".

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg tror det er noe der. I F.E.A.R skvatt jeg, og derfor gikk jeg rundt og var nervøs for å skvette mer, selv om det du så egentlig ikke var farlig. Dead Space kunne være creepy, men jeg kan ikke huske jeg skvatt noe særlig. Akkurat som om spillet ikke klarte å "overliste" meg sånn sett. Men det kan jo også rett og slett ha noe med å gjøre at jeg spilte Dead Space ETTER F.E.A.R, og sånn sett var et hakk mer vant til skumle spill.

Lenke til kommentar

Hvordan er skrekkmomentet i dead space iforhold til alan wake og fear blant anna?

 

Mye av det samme, og derfor slutter Dead Space å være skummelt etter en stund. De har ingen reelle utfordringer utover det å skyte seg frem, så det de benytter seg av er de billige triksene som plutselige høye lyder og fiender som ut av det blå angriper deg. Og når det har gått en times tid er ikke lenger det videre imponerende.

 

Dead Space (og Alan Wake og i aller høyeste grad F.E.A.R.) sliter også med at hovedpersonen finner alt for mye våpen og ammunisjon alt for fort, og det blir etter hvert en demonstrasjon i å vise hvor overlegen man er alle andre. Og det får ikke blitt skummelt. Stemningsfullt så det holder, men ikke skummelt.

Lenke til kommentar

Hvordan er skrekkmomentet i dead space iforhold til alan wake og fear blant anna?

 

Mye av det samme, og derfor slutter Dead Space å være skummelt etter en stund. De har ingen reelle utfordringer utover det å skyte seg frem, så det de benytter seg av er de billige triksene som plutselige høye lyder og fiender som ut av det blå angriper deg. Og når det har gått en times tid er ikke lenger det videre imponerende.

 

Dead Space (og Alan Wake og i aller høyeste grad F.E.A.R.) sliter også med at hovedpersonen finner alt for mye våpen og ammunisjon alt for fort, og det blir etter hvert en demonstrasjon i å vise hvor overlegen man er alle andre. Og det får ikke blitt skummelt. Stemningsfullt så det holder, men ikke skummelt.

 

Nå føler jeg meg ekstra feig som ikke turte å fullføre spillet...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Seriøst, er det virkelig så mange som ikke klarer å spille videre? Pyser. :D

Jaja, får ta hintet å følge aldersgrensen da heller. Hjelper kanskje å vente til en er gammel nok da, for de det gjelder. ;)

 

 

Hvordan er skrekkmomentet i dead space iforhold til alan wake og fear blant anna?

Stemningsfullt så det holder, men ikke skummelt.

 

Veldig stemningsfult ja. Men blir ganske fort "nummen" til hele greia. Blir mindre og mindre skummelt. Er sånn det fungerer for meg i alle fall. Men uansett hvor skummelt det måtte være, er ikke det bare underholdende da? Skal jo liksom være en del av poenget. Tenker på folk som nærmest blir paralysert og avslutter spillet. Må jo være dørgende kjedelig og slitsomt i lengden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...