Gå til innhold

Podcast: Tiårets beste spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å starte med litt overraskende nyheter helt i starten av podcasten?

 

Det virker på en måte litt snevert å hoppe rett inn i sak.1 fra første sekund.

 

Start gjerne med en rundt 3-5 nyheter helt i starten som dere kanskje vil snakke mer om uti podcasten. I dette tilfellet kunne dere jo nevnt en del ting rundt de spillene dere tar opp. Nyheter rundt utviklerne av disse, eller lignende.

 

Det virker altså som om dere knyter dere litt, og ikke åpner for muligheten til å ta ibruk flere synsvinkler. En god podcast bør ha selvinnsikt, og litt selvironi. Da blir ulike synspunkter viktige. Dere prøver litt enkelte ganger merker jeg, men det blir ikke helt gjennomført. Best er det kanskje at en av dere tar rollen som "eksperten" noen ganger også, mens andre blir "intervjueren". Dere stiller jo spørsmål tidt og ofte. Men det blir veldig lite preg av at der er en "ekspert" som har brukt mye tid på spillet, samt at der er en tydelig "intervjuer" som eksperten svarer. Om eksperten er den som har ordet, og samtidig er intervjueren, blir det noe som ikke helt stemmer. Da tar man makten i sin egen hånd, og innbiller seg at publikum hører på en, uten motforestillinger. Mens statistikk viser at det motsatte skjer om det blir gjort på denne måten.

 

Litt ironisk blir det da også at hele podcasten jo handler om dette, siden dere tar for dere leserne mot skribentene på en måte.

 

Ellers var det et stort steg frem i henhold til den første podcasten.

 

Jeg deler også veldig godt synet på spill med den av dere som holdt ordet mest. Han som skrøt uhemmet av Baldurs Gate. Men et tips til deg, ikke spill alv i Dragon Age. Du er nok preget der... :)

Historien er best om du velger Noble Human.

 

Dialogen i podcasten deres var ganske bra underveis, men det er altså innledning, og kanskje avslutningen som ikke helt nådde mål hos meg, om jeg skal være litt kritisk...

 

Tenk på det også litt som at dere skal lage show. Det blir litt stusselig om dere bare snakker. Enkelte har litt iriterende stemmer. Derfor kan ting som fanfarer piffe opp stemningen :)

Eller dataforvrengte stemmer. Kanskje voiceover sitat fra et par spill hadde gjort seg.. jeg vet ikke, men det kan brukes som et enkelt virkemiddel til å få igang et nytt segment i podcasten, og til å starte med brask og bram. Frøsteinntrykk vet dere!

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Litt enig med han over meg her. Det virker som at enkelte vil si noe, men nøler i siste sekund for å tenke over hva de skal si og for å formulere seg bra. Det blir litt slitsomt å høre på. Det er ingen som forventer at dere snakker på samme måten som dere skriver.

 

Ellers var det en god forbedring fra forrige gang.

Lenke til kommentar

Synes det er fint å ha sånne podcaster i bakgrunnen mens man gjør andre ting, og det er morsomt å høre folka i Gamer.no-redaksjonen snakke også :D

Også fint å høre at oss nordlendinger er representert ^^

 

Litt kritikk da: Lydnivået bølget veldig mye. For meg gjør ikke det noe at det blir mye prat uten spesialeffekter og sånt, men bølgende lydnivå er litt plagsomt av og til. Får ikke alltid hørt hva som blir sagt.

 

Håper det blir mange flere av disse podcastene i fremtiden. Er en interessant approach, og jeg ser frem til å høre flere :D

Lenke til kommentar

Er det en ting jeg har lagt merke til på de to første podcastene så er det vel det at dere snakker alt for mye om RPG-spill. Det er greit nok at dere snakker om det, men det virker som at alle som er med er litt vel interessert i å snakke om det. Ellers et OK podcast, men burde absolutt ta opp flere, og mye mere aktuelle saker, blir veldig "kjedlig" å høre på i lengden.

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg enkelte av WoWRadio podcastene. Har ikke hørt på de på et halvt år nå, men et par av de programlederne var skikkelig gode!

 

Ellers kommer nok desverre ikke podcasts opp til helene av hva G4tv lager med The MMO Report.

 

Ler til jeg nesten griner hver uke. Det er så treffende, og de holder seg så oppdatert at Nytt på Nytt blir statister også. Det som nok er norges beste tv program for tiden...

 

http://g4tv.com/videos/44555/The-MMO-Report-Thursday-March-4th/?quality=hd

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

Denne podcasten var et stort steg i riktig retning og en stor forbedring fra forrige podcast, men jeg føler litt mer naturlig prat og mer humor i sendingene. For meg virker det heller ikke som at deltagerne i podcasten er spesielt interessert i å prate, det virker tamt og uten stemning. Få mer futt i praten og litt mer livlig så blir det hele mye bedre!

 

En flott utvikling, og jeg gleder meg til nesten! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...