Bulletus Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Det er ikke lett når utviklere må kjempe med eldgammel teknologi http://www.spillverket.no/artikler/maa_kutte_ned_lost_planet_2/75049 . La oss håpe at pc og ps3 versjonen ikke blir affektert av dette !
Lakus Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Nei, for det hadde jo ikke bare vært å legge med en ekstra disk eller en installasjons-DVD. Nei, det hadde vært for enkelt.
Mr. Pants Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Hvorfor ikke bare spre innholdet over to discer? Kan nevne FF13 som kommer på en disc til PS3 og tre discer til 360. Dette høres mer ut som en dårlig unnskyldning for å kunne rettferdiggjøre DLC'en til spillet.
Crazy Joe Davola Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 (endret) Ah, kjipt. Har selv forhåndsbestilt X360 versjonen. De bør legge det de kutter, ut som gratis DLC. Men synes også som andre her at det er rart at de ikke bare bruker 2 discer. Endret 19. februar 2010 av nouse4aname
Licht Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Den tynneste og mest gjennomsiktige unnskyldningen så langt for å kunne ha DLC klar ved release.
LarZen Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Dem burde jo kunne klart å få spillet på 2 dvd plater, men når det er sagt så er nok dette bare starten på en uendelig krig mellom fanboys når flere spill i fremtiden vil lide på X360 pga dvd begrensningene. FF13 som kommer på flere plater skal vist etter hva jeg har lest se "bedre" ut på PS3? Om det er NOE fakta i dette vet jeg ikke da det er så mye piss ute å går mellom diverse nettsider...
Konamixx_InnleggNO Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Det er ikke lett når utviklere må kjempe med eldgammel teknologi http://www.spillverket.no/artikler/maa_kutte_ned_lost_planet_2/75049 . La oss håpe at pc og ps3 versjonen ikke blir affektert av dette ! Så alle PC eiere er i besittelse av en Blu ray spiller slik at de hadde hatt et alternativ der?
Miles Teg Skrevet 19. februar 2010 Skrevet 19. februar 2010 Så et intervju med John Carmack angående Rage hvor han prata om utvikling mot diverse plattformer. Der snakka han om at de originalt planla tre disker for 360-porten av Rage, men på grunn av "latterlig høye lisenskrav" fra Microsoft, fant det best å redusere til to disker av økonomiske hensyn. Det kan være noe slikt som ligger bak (i tillegg til rene tekniske begrensninger).
Bulletus Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Skrevet 20. februar 2010 Så et intervju med John Carmack angående Rage hvor han prata om utvikling mot diverse plattformer. Der snakka han om at de originalt planla tre disker for 360-porten av Rage, men på grunn av "latterlig høye lisenskrav" fra Microsoft, fant det best å redusere til to disker av økonomiske hensyn. Det kan være noe slikt som ligger bak (i tillegg til rene tekniske begrensninger). Microsoft er så ille stolt av den lille bråkete pøsen sin , mulig de har blitt store på det.
SirKratoS Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 360en sine begrensninger kommer til å ramme hardt framover tror jeg. Synes at konsollen begynner å bli noe utdatert nå. Er det ikke slik at utviklere også må ta hensyn til at ikke alle har harddisk til sin 360? Dette er jo heller ikke optimalt, med tanke på at spillene blir mer og mer avanserte.
Lakus Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Enig med deg der, men om utviklerne synes et er så forferdelig å kutte ned innhold fra spillet sitt ser jeg ikke hvorfor de ikke bare kan bruke to DVD´er. Om de sier rett ut at Xbox 360 versjonen vil være betydelig begrenset på slippdatoen ser jeg for meg at det gir lavere inntekt enn å bruke to DVD´er - selv med royalties.
MrLee Skrevet 20. februar 2010 Skrevet 20. februar 2010 Så et intervju med John Carmack angående Rage hvor han prata om utvikling mot diverse plattformer. Der snakka han om at de originalt planla tre disker for 360-porten av Rage, men på grunn av "latterlig høye lisenskrav" fra Microsoft, fant det best å redusere til to disker av økonomiske hensyn. Det kan være noe slikt som ligger bak (i tillegg til rene tekniske begrensninger). Microsoft er så ille stolt av den lille bråkete pøsen sin , mulig de har blitt store på det. Spørsmålet er om MS priser 2/3 disc releases ut av markedet for å prøve å dekke over det faktum at 360 har mindre disc plass på plata i forhold til PS3?
Vrengtpolvott Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Utrolig dårlig unnskyldning fra Capcom. Det er bare å bruke flere discer, å begynne å snakke seg vekk blir alt for dumt.
Bulletus Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Skrevet 22. februar 2010 360 minner meg litt om Amiga-tiden, "sett inn en ny diskett" Skammelig at et "moderne" spillemedium sliter med slike problemer,,,,, Dessuten blir det litt teit at man stadig må skifte plater ? Hadde boxen kommet med en terrabyte hardisk og at man kunne laste inn alle platene med en gang og blitt ferdig med det , hadde det ikke vært så ille.
JoanTheMan Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Ser ikke problemet med flere plater jeg. De spillene med flere plater jeg har spilt har jo vært slik at hver plate har hatt like lang spilletid som et gjennomsnitts spill. Synes ikke det er noe stress i det hele tatt....
Licht Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 (endret) På hvilken måte blir "en gang i midten av spillet" til "stadig skifte plater", egentlig? Å måtte bytte disk er ikke så mye Amiga-preget som det er helt vanlig i spillindustrien, særlig på et tidspunkt hvor konsollen har vært på markedet en del år. Blant annet hadde både PS1 og 2 stolte tradisjoner for diskbytte, og jeg tror ikke noen tok skade av det. De eneste som eventuelt blir skadelidende om man nå gjør det på Xbox, er lommeboken til Capcom, siden de da ikke kan dytte på deg DLC fra dag én. Endret 22. februar 2010 av Zealuu
LMH Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Dette høyrest litt for lettvint ut, om det ikkje er økonomiske hensyn som vi ikkje har innsikt i sjølvsagt. Eller kanskje dei rett og slett ikkje klarer å få det til? Lett å skylde på slike ting når ein manglar kompentanse, utan å spekulere for mykje i det.
Mr Bubbles Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Det er på tide å lage en ny Xbox da. Men tviler på at det blir noe med det første. Jeg tror at Lost Planet 2 ikke kommer til å være det eneste spillet som får dette problemet. Det kommer helt sikkert mange flere andre spill som møter irritert på diskbegrensningen til Xbox 360. http://www.spillmagasinet.no/article2801136.ece
husgutt Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 virkelig på tide å få seg litt mer mosjon om man syns det er slitsomt å bytte disk. Men kjekt at sonytrolla får en mulighet til å trolle litt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå