Gå til innhold

Tiårets beste spill (40-31)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Fin liste, selv om jeg ville ha plassert Warcraft 3 ganske så langt frem. Men det kan ha noe med at vi har spilt det på skolen de siste ukene, og jeg har ikke spilt det online/med andre før nå.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg begynner å håpe på og samtidig mister troen på at Banjo-Tooie havner på listen som tidenes plattformer, men pipen skulle nok fått en annen lyd på en liste jeg skulle lagd.

Enig. Banjo-Tooie og Zelda: Majoras Mask må jo komme på topp ti. Nåde dere hvis dere ikke hører på meg. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg synes vel heller det første Banjo skulle komme på lista, enn toern, men det blir jo litt feil år da.

Til nå har jeg bare sett Final Fantasy X på 44.plass som jeg har blant mine favoritter. Lost odyssey på 36.plass har jeg ikke prøvd, men om jeg hadde det, ville det sannsynligvis vært blant mine favoritter også. Jeg regner med at flere av mine favoritter vil komme litt lenger opp på lista.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Viss jeg kan tenke litt klart så kommer det vel Gears Of War 2 på andreplass og Halo 1 på førsteplass :p

Håper jeg ser God Of War 1 eller 2 snart :), dem burde så absolutt være der

 

Min topp 50 hadde vært litt annerledes, men har spilt det meste dem har nevnet der så!!!

WarCraft III bare der, hmm skulle vært i topp 20 :p

 

Skal prøve for meg selv å lage em topp 50, blir vanskelig ^^

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Litt overrasket over at WarCraft 3 kom såpass langt ned selv, det er jo et kvalitetsspill fra ende til annen. Kampanjene er morsomme, historien er god og utseendet er godt.

 

Det eneste problemet jeg har med WC3 i 2009 er ikke at det har blitt kjedelig, det er at det ikke finnes noen god oppløsning for widescreen.

 

Et annet spill jeg håper kommer på lista er Saints Row 2. Teknisk er det ikke det beste spillet der ute (jeg forventer heller ingen førsteplass) men dårlig animert hårvekst kan ikke være en god grunn alene for å utelate et så morsomt spill. Grand Theft Auto 4 (som jo alt for mange følte for å sammenligne med) ga oss en pen sandkasse, Saints Row 2 ga oss en morsom sandkasse det aldri var kjedelig å utforske eller oppholde seg i. Og derfor mener jeg SR 2 bør havne på lista.

 

GTA 4 fortjener forøvrig i mine øyne ikke å ligge på noen slik liste, men GTA: San Andreas fortjener en høy plassering.

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart at UT2003 er på lista istedet for UT2004, siden sistnevnte gjerne regnes som det UT2003 "skulle ha vært". Det var vel en grunn til at de kom med en utvida utgave allerede året etter, og rabatter til de som hadde kjøpt 2003. Men det skal sies at jeg selv aldri hadde noen "problemer" med 2003. Spillfølelse og grafikk er såvidt jeg kan huske rimelig lik, og jeg foretrakk vel egentlig gamemode'ene uten vehicles uansett. Tror også det var det første spillet jeg ble imponert over velgjorde ragdoll-effekter.

 

UT3 derimot fikk jeg lite ut av, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvorfor. Endte opp med å ikke kjøpe det etter å ha spilt demo og gratishelg.

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

UT3 derimot fikk jeg lite ut av, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvorfor. Endte opp med å ikke kjøpe det etter å ha spilt demo og gratishelg.

Unreal Tournament 3 var heftig om man spilte i split-screen på konsoll. Dessverre er det ikke like morsomt over lengre tid og det står nå bare i hylla. Men vi har hatt mange gode stunder i stua med det.

Lenke til kommentar

Lost Odyssey er kanskje på toppen av min personlige liste, kanskje kun slått av Mass Effect, men at det kom såpass "lavt" på gamer sin liste var ikke uventet. Det er tross alt ikke alle anmeldere som spiller JRPGs, og spesielt ikke spill som varer i 60+ timer. (jeg brukte 93 timer på min første gjennomspilling.

 

At Warcraft 3 kom såpass langt nede er derimot en aldri så liten skandale, jeg er spent på om det fremdeles er noen skribenter som ikke har testet denne perlen av et spill, eller om flertallet rett å slett ikke likte det godt nok.

 

Uansett er det alltid morro med lister, håper at dere publiserer de individuelle listene til skribentene til slutt.

Lenke til kommentar

Skuffet over at Thief 2 ikke klarte å komme høyere på listen enn dette, men men. Glad for at dere i det hele tatt har det med - dette spillet er nemlig så guddommelig at det kan utfordre Half-Life 2 om plassen som favorittspill i mitt hjerte. Jeg blir målløs hver gang jeg tenker på dette spillet.

 

En sann klassiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...