Gå til innhold

Bedre bilde med HDMI-kabel/full HD tv?


Fi5kuS

Anbefalte innlegg

Hellau.

 

Har lenge vurdert å rive i en xbox Elite pga større harddisk og HDMI inngang. Har til dags dato en xbox uten HDMI inngang(gamle sorten) og en HD-ready TV. Vil jeg merke mye forskjell fra komponent på HD-ready TV til HDMI på HD-ready TV? Har dessverre ikke Full HD tv ennå..

 

Jeg spillte modern warfare 2 på PC, 22" Samsung HD-ready skjerm High grafikk, og syntes alt fløyt myyye bedre enn på xboxn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppløysinga vil jo vere den same (720p), men sidan komponent er analogt og HDMI er digital, kan det vere litt forskjell på dei. Dette avhenger av elektronikken i TV-en. I nokre tilfeller er det liten eller ingen (merkbar) forskjell, i andre tilfeller kan det vere store forskjellar.

 

At du merka stor forskjell på Samsungen kan jo ha med at den gjerne har betre refresh rate (og kanskje mindre ghosting/etterslep). I tillegg til at du sikkert satt mykje nærmare enn når du speler på TV-en?

 

Ein anna ting du vil merke med ein nyare Xbox er jo at den er mykje meir stillegåande (og har mindre sjanse for RROD). Men om dette ikkje har plaga deg nevneverdig fram til no, er det vel liten grunn til å begynne å bry seg no :)

 

Du har ikkje ein kamerat som har nyare Xbox med HDMI? Då kan du jo få samanlikna bilete med komponent og HDMI utan å først kjøpe ny Xbox. Eventuelt har jo Elkjøp og Lefdal 30 dagars returrett...

Lenke til kommentar

Hellau.

 

Har lenge vurdert å rive i en xbox Elite pga større harddisk og HDMI inngang. Har til dags dato en xbox uten HDMI inngang(gamle sorten)

det fins ingen xboxer med hdmi inngang.

 

Men kjøp deg en elite likevel, de koster svært lite, antagelig mindre enn du betalte for din gamle. De er svart i design, har en noe større harddisk og med hdmi utgang :)

Vil også legge til at arcade versjonen også har hdmi ut.

Lenke til kommentar

Om jeg vil benytte returretten nok en gang på en vare blir nok Elkjøp Tromsø å banne meg :whistle:

 

Men ja, har ikke tenkt på det. Skal pinade kjøpe en elite, merker jeg ingen forskjell kjøper jeg heller en PS3 :)

 

Sitter såklart nærmere en dataskjerm enn TV skjerm, men PC og xbox kjører vel samme FPS og grafikk så det skulle vel ikke han noe å si. Allikevel syns jeg noen av spillene mine er litt kornete..

Lenke til kommentar

Sitter såklart nærmere en dataskjerm enn TV skjerm, men PC og xbox kjører vel samme FPS og grafikk så det skulle vel ikke han noe å si. Allikevel syns jeg noen av spillene mine er litt kornete..

 

Det er ikke nødvendigvis gitt at de kjører på samme oppløsning og bilder-pr-sekund, men angående HDMI-spørsmålet ditt kan du også ta en rask titt på denne tråden om HDMI på Xbox 360.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en kort periode en xbox core, med VGA utgang til tven min. Og det var stor forskjell på min 42" fra VGA til HDMI. HDMI var overlegent. Det endte med at jeg måtte selge den og kjøpe elite pga jeg rett og slett ikke kunne leve med den forskjellen som var der.

 

Komponent vs HDMI derimot kan jeg ikke si så mye om annet enn at du bør sammenligne hos en kompis hvor du kan se begge tingene samtidig.

Lenke til kommentar

Har en moddet Xbox og har nå blitt utestengt fra Live (som egentlig er ett fett) og i tillegg har de fjernet muligheten til å bruke harddisken. Dette mener jeg er langt på siden av hva de har lov til. Eier tross alt hardwaren. Dette var offtopic, poenget er at jeg ville valgt PS3. Særlig hvis du har en grei PC. PS3 har mer interessante eksklusiver (utenom Geow og kanskje Alan wake) Er drittlei av MS så nå kjøper jeg heller PS3.

Lenke til kommentar

det fins ingen xboxer med hdmi inngang.

 

Vi har da xbox med HDMI inngang..

tøft, da må du sende bilde. det må være noe du har laget selv?

regner med at den også har skjerm slik at du kan vise bilde på den.

 

"The HDMI output was introduced as a feature of the black Xbox 360 Elite this spring, but Microsoft made no mention of including the feature in upcoming.............."

 

Jeg har så lite å gjøre her i jula.

Endret av 530xd
Lenke til kommentar

Skal pinade kjøpe en elite, merker jeg ingen forskjell kjøper jeg heller en PS3 :)

ugh, husk nå de overlegne kontrollerne til xbox før du kjøper en ps3.

 

 

 

kontrollene er gode de, men det jeg merket i dag er at de ikke tåler like my som ps3. kontrollene for i dag da jeg spillte forza3 og tapte som en hest så ble jeg kansje litt for hisig og kjørt kontrollen ned i golvet og den gikk i to ved skjøten på ene siden, men men fikk presset den sammen igjen, og den funker da, men dette har aldri hent meg på ps3 kontrollen

Lenke til kommentar

det fins ingen xboxer med hdmi inngang.

 

Vi har da xbox med HDMI inngang..

tøft, da må du sende bilde. det må være noe du har laget selv?

regner med at den også har skjerm slik at du kan vise bilde på den.

 

"The HDMI output was introduced as a feature of the black Xbox 360 Elite this spring, but Microsoft made no mention of including the feature in upcoming.............."

 

Jeg har så lite å gjøre her i jula.

Kjøpte min elite-konsoll på høsten ifjor. Fin og hendig HDMI-inngang der gitt. Mener på at HDMI-inngang har vært der siden sent 2007 en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...