Gå til innhold

Tidenes beste spillcover


De ti første coverne:  

108 stemmer

  1. 1. Hvilket av disse mener du er best?

    • Left 4 Dead 2
      12
    • Far Cry 2
      5
    • Overlord 2
      2
    • World of Warcraft
      11
    • Donkey Kong Country 2 Diddy's Kong Quest
      8
    • Call of Duty: Modern Warfare 2
      8
    • Borderlands
      32
    • Final Fantasy VII
      15
    • Golden Eye 007
      5
    • Sam & Max Hit the Road
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg nominerer Titan Quest sitt cover.

titan-quest-pc1.jpg

Jeg mener dette er et bra cover da det på en svak måte viser hva spillet går ut på, vi får vite hvor og når spille tar plass.

Det viser en relativt farlig og kul boss sammen med hovedpersonen(dersom man ikke spiller det kvinnelige kjønn) samtidig som ingen av de "dominerer" coveret.

Rustningen (Theban Panoply) er også relativt kul, selv om deluxe edition coveret har en kulere rustning. (Men det var jo ikke lov med spesialcover) Her er Deluxe edition coveret for de som lurer på forskjellen.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

4005209088589.jpg
Lenke til kommentar

Aebirol, der har du hva som skiller de gode coverne fra de dårlige - de man husker.

 

Og som man kan lese ut i fra denne tråden så er det favorittspillene til folk som går igjen, og det er jo gjerne de man husker coverne til. Egentlig ikke så overraskende med anre ord!

Lenke til kommentar

Aebirol, der har du hva som skiller de gode coverne fra de dårlige - de man husker.

 

Og som man kan lese ut i fra denne tråden så er det favorittspillene til folk som går igjen, og det er jo gjerne de man husker coverne til. Egentlig ikke så overraskende med anre ord!

 

Jo men det jeg mener er at det er få spill man husker cover på som man likte, selv om spillet var rævva :) Og da er det kanskje ikke coveret som var så kult, men spillet i seg selv - når man først husker coveret.

 

Jeg mener, jeg husker Quake, EverQuest og Starcraft coverne jævlig godt - for jeg spilte de spillene sinnsykt mye :) Hadde ikke så mye med coverne å gjøre egentlig.

Lenke til kommentar

Kommer kanskje ikke som en veldig stor bombe, men coveret til Banjo-Kazooie gjorde meg forelsket i spillet fra første gang jeg så esken. Alle hovedkarakterene og hvor stor rolle de spiller oppsummeres raskt og effektivt, samtidig som det legges vekt på at det å samle ting er en sentral del av spillet. Gruntilda er på dette bildet ondskapen selv, mens de forsvarsløse jinjoene må reddes av honningbjørnen Banjo og hans fjærkledde venn, Kazooie. Rett og slett veldig representativt og innbydende!

BanjoKazooie_qjpreviewth.jpeg

Lenke til kommentar

Redigert: Har puttet inn begrunnelser nå.

Noen av mine favoritter:

th_B00004VXDM.jpg

Dette er vel mitt nest-favorittomslag gjennom tidene. Svært mystisk, men samtidig realistisk. Lover en reise til et fantastisk land. Fantastisk logodesign og bruk av teksttyper.

th_3948.jpg

Dette er mitt favorittspill og mitt favorittomslag. Her klaffer alt; en ikonisk logo, en ikonisk hovedperson, og hovedpersonen er en legemliggjøring av spillkonseptet, akkurat som i Super Mario.

th_nintendogs1.jpg

Jeg tror dette er et av de mest effektive spillomslagene noensinne. Spillet prøver å selge seg selv til alle som liker hundevalper, og kjære Gud, jeg liker hundevalper.

th_Civilization1BoxArt_original.jpg

Synes det originale Civilization-omslaget er betraktelig bedre enn både Civ II, III og IV. Enkelt, effektivt, stilfullt. Jeg har dette i original boks, og det er en av favorittene i samlingen.

th_ShadowOfTheBeast.jpg

Som representant for de legendariske Psygnosis-omslagene fra åttitallet og nittitallet har jeg valgt Shadow of the Beast. Lett absurd stil, veldig heavy metal og Def Leppard, og min nysgjerrighet er tent. Dette omslaget handler om å definere en fascinerende, drømmeaktig fantasiverden raskest mulig.

th_Shadow-of-the-Templars-01.gif

Omslaget til det første Broken Sword-spillet er kanskje litt i overkant New Age, men jeg synes det skiller seg ut. Spillet er kanskje litt snillere enn omslaget gir uttrykk for, men jeg synes dette ser spennende ut.

th_BeneathaSteelSky.jpg

Omslaget til Beneath a Steel Sky skiller seg delvis ut fordi det er laget i grov papp. Ellers er den enkle silhuetten og logoen også velgjennomført, og bidrar til et unikt omslag.

th_cover_large.jpg

Av Animal Crossing-omslagene til GameCube, DS og Wii valgte jeg meg DS-versjonen. Her kommuniserer man tydelig spillets "krumme" spillverden, "wild world"-konseptet (man kan besøke andres byer) og den vidunderlige grafikkstilen er lett å kjenne igjen. Svært mye av appellen til spillet er gjenskapt i omslaget; liker du ikke omslaget liker du nok ikke spillet heller.

th_okami_cover_wii.jpg

Jeg har Okami både på PS2 og Wii, men jeg synes Wii-omslaget er det peneste. En klar og tydelig blå-rød-kontrast, den flotte logoen, og den vidunderlig veldesignede ulven er egentlig alt man trenger.

th_LittleBigPlanet_PEGI_WM0001.jpg

Ingen spill har noensinne gjort DIY-kulturen bedre enn LittleBIGPlanet, som med dette omslaget kommuniserer sitt sæpreg på en tydelig måte gjennom maskoten Sackboy. Dette omslaget kunne nok vært hakket bedre, men jeg synes det er såpass unikt at det fortjener å bli nominert.

th_e74d860fb0e256f1dabbd7751eebd922-Sy.jpg

Hva gjelder science fiction-goth så er System Shock 2 milepælen. Dette omslaget bruker en H.R. Giger-aktig estetikk for å formidle den skumle datanemesisen Shodan og det forlatte skipet. Mulig mitt inntrykk av dette omslaget er litt preget av at jeg elsker spillet, det ser jeg ikke bort fra. :)

th_killer7boxartpaltp5.jpg

Jeg liker det europeiske Killer7-omslaget betraktelig bedre enn det amerikanske. Spillet er en slags obskur japansk tegneseriefabel med stilfull posering a la Quentin Tarantino, og det synes jeg kommer godt fram her, på et omslag som bruker en nedmørket rød for å lede tankene mot blod og drap.

th_secret-of-monkey-island_box_front_1.jpg

Dette omslaget var jeg svært fascinert over da jeg spilte spillet for første gang en gang i 1991 -- selv om det kanskje er et noe typisk eventyrfilmpreg over det synes jeg fortsatt at det er et omslag som lover spenning og utforskning. Bonuspoeng for en ordentlig kul kopibeskyttelse -- et spinnende hjul hvor man skulle lage piratansikter.

th_top-10-box-arts-20040727050745944.jpg

Åttitallsfuturisme på sitt beste.

th_top-10-best-box-arts-20040728102141.jpg

Dette er vel kanskje et av historiens beste spillomslag. Her refererer man spaghettiwestern med ekstremt treffsikker stil; vi har småby-showdown-en, silhuetten, hatten, den røffe skriften ... alt. Spillet var aldri fullt så bra som konseptet, men du verden, for et konsept.

th_top-10-best-box-arts-20040728102-1.jpg

En annen klassiker, og et av de beste omslagene hva gjelder å selge deg opplevelsen av å dra til et ordentlig sted, til et land langt borte. Jeg har denne også i hylla, herlig spill.

th_31.jpg

Av Doom-omslagene synes jeg faktisk Doom 3 er det beste. Monsteret er en oppbolet versjon av Gigers Alien, men jeg synes dette omslaget har mer rein stil og finesse enn de to første, det er hakket skumlere.

th_4.jpg

En svært vellykket lek med Film Noir-klisjeene, ikke bare i spillform, men også på omslaget. Dessuten får dette omslaget plusspoeng siden det er så utrolig obskurt å kalle et spill for Grim Fandango. Hvis et spill noen gang var forutbestemt til å bli en kultklassiker så var det vel dette. Herlig bruk av teksttyper, fantastisk figurdesign.

th_42.jpg

Som med Doom 3 synes jeg Fallout 3 har et betraktelig bedre omslag enn Fallout og Fallout 2. Samme konsept; man viser en sentral skikkelse fra spillet, men denne gangen er gjennomførelsen bedre og omslaget er enda litt blekere, noe jeg synes passer spillet svært godt. Hver gang jeg ser dette omslaget får jeg lyst til å spille Fallout 3.

th_46.jpg

Se beskrivelsen av Fallout 3: Dette er et ganske standard omslag, men gjennomførelsen er ekstremt stilsikker og den røffe deco-stilen er passe nedtonet.

th_AloneintheDark2Front.jpg

Et annet ordentlig eventyr-omslag. Synes dette er det beste av Alone in the Dark-omslagene.

th_deus_ex_front_preview.jpg

Deus Ex-omslaget er på mange måter totalt smakløst stilsatt og klisjert, men når det er så latterlig stilig, og passer så godt til dette paranoide framtids-sci-fi-spillet så er det likevel naturlig å ta det med i en sammenheng slik som denne.

Lenke til kommentar

Vil bare starte med å si at jeg syntes Boarderlands coveret er ekstremt dårlig. Ser ut som en elendig "blockbuster" imo. De har tilogmed brukt en ingame figur. Skjønner ikke hva designeren og de som godkjente dette tenkte på...

 

Generelt sett så er det veldig mange dårlige, lite tiltalenede rett og slett rævva designa spill covere. Halvparten av spillene har en dude sett litt fra siden med en svær gønner på coveret. Jamfør Fear2 og Modern Warfare 2 over.

 

Shadow of the colossus coveret er vel det beste som er nominert hittil. GTA coverene er også veldig gode covere. Zelda - Twilight Princess er også ett fint cover. Ico og.

 

Selv husker jeg var veldig fascinert over alle detaljene i Warcraft 3 coveret. Men bra cover det var det ikke.

 

Har nå lett en stund etter ett cover på nettet så jeg kunne nominere ett, men fant ingen som var veldig bra og som jeg følte var "tidenes cover". Får heller se hva andre folk nominerer...

Endret av Polar Piraten
Lenke til kommentar

fahrenheitxbox.jpg

Hvorfor? Tror det er at coveret får meg til å spørre "hvem, hva, hvor?", rett og slett.

 

Typisk så liker jeg "in your face" covre også, som f. eks.

 

No More Heroes

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

No-More-Heroes-1.jpg

SSX 3

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

914646_front.jpg

Zack And Wiki: Quest For Barbaros Treasure

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

z_w_wii_pkf_090707.jpg

Rayman 3: Hoodlum Havoc

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

2q2e3rl.jpg

Super bust-a-move

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Super_Bust_A_Move_2_Ps2.jpg

Fur Fighters

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

coverfurfighters.jpg

Burnout 3: Takedown

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

burnout3_xbox_front.JPG
Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...