Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke det vil skje. Mass Effect er ment å være en trilogi og å slippe utvidelser/episoder imellom vil forstyrre. Etter trilogien mener jeg de kan slå seg løs så mye de vil, men for min egen del vil jeg gjerne se at de holder seg til tre separate spill foreløpig og ikke noen Mass Effect 2: Reaper is Bad

Kan jo hende det kommer som et tillegg til ME2. Flere medlemmer å rekruttere, nye galakser og oppdrag, kanskje litt annerkjennelse fra rådet? Spillet oppleves som åpent nok til at det kunne implementeres uten særlige bivirkninger.

Det er noe helt annet enn det jeg siktet til. Det jeg snakket om var mer episoder i likhet med for eksempel Half Life: Episode 1 og 2. Det blir etter min mening da flere spill enn "kun" de tre i trilogien og dermed flere spill og faktorer en må følge med på for å få fullt utbytte av historien.

 

Jeg tror rett og slett ikke at Bioware vil gjøre det vanskeligere for nye spillere å komme seg inn i serien, noe actionretningen mer eller mindre bekrefter.

Du må vel ikke nei, men jeg kan vel si så mye som at det vil ha konsekvenser.

 

Hm begynner bare å bli litt lei. Liker ikke når enkelte spill legger opp et latterlig åpenbart repeterende system. Dra dit-Rekrutere-Gjøre hans/hennes mission osv. Har enda ikke vært på Citadel :S

Du må vel ikke nei, men jeg kan vel si så mye som at det vil ha konsekvenser.

 

Hm begynner bare å bli litt lei. Liker ikke når enkelte spill legger opp et latterlig åpenbart repeterende system. Dra dit-Rekrutere-Gjøre hans/hennes mission osv. Har enda ikke vært på Citadel :S

For min del var dette bare veldig gøy ^^

Elsker sånn spill hvor man skal rekrutere folk. sånn som i Suikoden serien hvor man kan rekrutere minst 100 stk xD (det er jo en helt ann spill sjanger da)

Endret av Andy.N

Ja, det er ikke alt som stemmer helt med historien. Hvis man ser bort i fra visjonene Shepard kan se, trengte ikke Cerberus å bringe ham til liv. De kunne brukt alle de "billions of credits" de brukte på å gjenopplive ham, på å leie inn/kjøpe/tvinge folk til å bli med, som hadde minst like bra egenskaper. Man hadde kanskje ikke fått et like sammensveiset team though...

Illusve man sier jo i starten at de trenger nettopp Shepard fordi han har blitt ett symbol for menneskeheten, at han/hun tilfeldigvis også er utrolig god i kamp er mer som en bonus.

 

Selv elsker jeg ME2, slipper å dømme inventory hos vendors for credits som ikke er verd noe. Savner pittelitt å kunne modde våpen, men ikke så stort at jeg ser på det som noe stort tap. Liker ME2, rett og slett. Små svakheter til tross syns jeg ME2 er ett klart tegn på at Bioware er på rett retning med serien.

Selv synes jeg det var ganske moro å sammenligne damage/shots before overheat etc. på de forskjellige våpnene. Jeg ble alltid veldig fornøyd når jeg fant en Medical Interface som var bedre enn den jeg hadde, og når jeg og hele enheten min gikk rundt med Medical Exosceleton, da vet du du er inne på noe. Nå er det litt for mye action fremfor RPG.

HÆ? Om ikke annet er fokuset mer på RPG enn action nå, du vet, mer snakking, dialog, historie og mindre fokus på å dalle med gear og maksimering av diverse saker? Eller kanskje jeg blander mellom RPG og Action/hack and slash?

 

Skulle likt å sett litt flere våpen, erget meg veldig som soldier men merker lite av det som adept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...