Gå til innhold

Sniktitt: Call of Duty: Modern Warfare 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Texture streaming var svært viktig for dem å få til siden COD4 hadde en ganske dårlig måte å håndtere teksturer på. Noe som resulterte til ganske dårlig oppløsning på dem, da på konsoll (verst på PS3) Men COD4 gikk sabla smooth igjen, så om de har klart å få til texture streaming samtidig som at ytelsen er lik så er jo det bare gull :)

 

Håper imidlertid at de har klart å videreføre mer av det velregisserte gameplayet. Før likte jeg ikke sånt, men nå har jeg ingenting imot det. Dersom det brukes på en kreativ måte og for å fortelle en historie. Blir kanskje litt for lineært, men i fremtiden vil forhåpentligvis lineært og non-lineært smelte sammen, slik at det føles non-lineært ut, selv om det kanskje er programmert veldig lineært. .Merkelig setning :huh:

Motoren i COD4 var ikke noe direkte spesielt sammenlignet med andre spillmotorer. Bortsett fra at det var deres egne proprietære motor. Som du nevner er alle teksturer i samme oppløsning. Ytelsen vil være langt bedre ja, men det kommer mer av forbedringer i motoren og ikke texture streaming i seg selv. Streamingen lar de bare ha bedre oppløsning på enkelte teksturer av gangen. Siden da teksturer sjelden varierer veldig mye forblir ytelsen god. En ganske smart løsning på å unngå minnebegrensningen på konsollene.

 

 

Når det gjelder at serien er kjent for lineære baner tror jeg ikke det blir et like stort problem denne gang. En ny teknikk de bruker i denne motoren på AI-siden er ingen forhåndsatte posisjoner. Fiendene vil med andre ord ikke gjøre det samme hele tiden slik som kraftig scripting medfører. Virker som IW har lært en god del siden COD4.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en ny funksjon ved grafikkmotoren deres, og den vil påvirke begge versjonene.

 

 

På hvilken måte da egentlig??

Skarpere teksturer og mer detaljerte områder.

 

Bedre ytelse. Spillet laster opp texturene i spillet på en enklere måte, noe som reduserer lag.

Lag er vel mer rettet mot nettverk og ikke framerate som jeg regner du mener.
Lenke til kommentar

 

Som du skriver selv er det ingen som vet med sikkerhet hvordan dette vil fungere, og om det i det hele tatt har noe å si for spilleropplevelsen.

 

At det ikke kommer til å ha noe å si for spillopplevelsen er jo ganske lite sannsynlig, en tilfeldig privatperson har ikke samme mulighet til å yte som en dedikert 24/7 server med god linje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...