Gå til innhold

– Modern Warfare uønsket hos Activision (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Det er vel en måte å sette det på spissen, men ja.

Jeg snakker ikke om å troppe opp utenfor kontorene med skilt og blodrøde banner, jeg snakker enkelt og greit om at hvis folk vil ha forandringer så burde de kanskje vise det på en eller annen måte.

 

Å etterlyse noe orginalt spesifikt er selvfølgelig ikke mulig, da ville vel halve poenget ha vært borte, men det er viktig å ha et samhold mellom forbruker og utviklere, og der er forumene til utviklerne og andre tilbakemeldings-metoder en fin måte å få luftet sine meninger.

 

Det er DET jeg mener med å gjøre noe selv, man kan ikke forvente forandringer av å poste "vi vil ha bedre spill!" på en norsk side, da kan man heller selv gå til kjernen og lufte sin (forhåpentligvis saklige) mening der.

Da har du iallefall prøvd, og kan fortsette med å spille de bortgjemte perlene av spill som du har.

 

 

 

...Og nei, jeg sier ikke at det er helt og alene vårt ansvar å si hva vi vil ha, men utgivere må ha noe å gå etter en gang i blant de også, hvis ikke blir det bare for dumt å sitte der med en sur mine og rope ut som en eller annen hormonell tenåring: "Hvorfor skjønner dere ikke hva jeg vil ha?!", i de fleste tilfeller vet vi det ikke selv og da er det jo greit, men er man ute etter noe konkrèt kan man jo ta seg bryet med å lufte meningene sine andre steder enn bare Gamer.

Dette er ikke noe forsvar av Activision på noen som helst måte, men bare noen forslag til hva man kan gjøre for å iallefall prøve å forhindre at et nytt CoD 4 ikke blir sluppet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første først. Poenget med YouTube snutten var å si at det å spørre folk hva de vil ha, gir ikke nødvendigvis det beste resultatet, siden de fleste ikke kan si hva de vil ha noe de aldri har prøvd før (bortsett fra å si "Noe jeg aldri har prøvd før").

 

Det jeg tror teller for de store selskapene som bruker mye penger på disse spillene er å få pengene sine tilbake, pluss mye mer. Jeg tror at den beste måten å få mer driv i orginale konsepter er å vise at det ligger penger i det. Det kjipe er jo at spill har en tendens til å koste en del penger, i hvertfall på konsoll, og når man først skal ligge ut 500+ kroner, så er det greit å gå for noe man "vet" man kommer til å syns er gøy.

Endret av Masse
Lenke til kommentar
Det første først. Poenget med YouTube snutten var å si at det å spørre folk hva de vil ha, gir ikke nødvendigvis det beste resultatet, siden de fleste ikke kan si hva de vil ha noe de aldri har prøvd før (bortsett fra å si "Noe jeg aldri har prøvd før").

 

Her snakker vi om det samme, bare at jeg har kamuflert det med ordet "orginalitèt", så vi kan vel si oss enige der?

 

Det jeg tror teller for de store selskapene som bruker mye penger på disse spillene er å få pengene sine tilbake, pluss mye mer. Jeg tror at den beste måten å få mer driv i orginale konsepter er å vise at det ligger penger i det. Det kjipe er jo at spill har en tendens til å koste en del penger, i hvertfall på konsoll, og når man først skal ligge ut 500+ kroner, så er det greit å gå for noe man "vet" man kommer til å syns er gøy.

 

Selvfølgelig, og det er dette jeg mener med det jeg skriver (jeg har en tendens til å skrive langt og uryddig til tider desverre), men det er derfor jeg mener forbrukere som er misfornøyde med tingenes tilstand burde bruke den retten de har til å si i fra på et eller annet vis.

 

Det er heller ikke økonomiskt forsvarlig for alle gamere å gamble med de få kjøpene de har råd til, dette vet jeg fordi jeg har erfart dette personlig, men jeg snakker ikke om å boikotte eller noe slikt (de som har råd til kun et par spill i året må jo få velge de spillene de vil ha, synes nå jeg), men at de kan lufte sine meninger der de faktisk kan bli hørt av utviklerne.

Om det så gjelder klager, forslag osv osv, tilbakemeldinger er noe bedrifter burde sette stor pris på, uansett.

Lenke til kommentar

Om det så gjelder klager, forslag osv osv, tilbakemeldinger er noe bedrifter burde sette stor pris på, uansett.

 

Vi er nok begge veldig enige. Jeg tror at det å lufte sine meninger og ideer til et utvilker firma er en god måte å få frem til de som lager spill hva man vil ha, men jeg er ikke så sikker på at det vil fungere på utgiver nivået. Jeg er åpen for at jeg tar helt feil her.

Lenke til kommentar

Der spørs det vel på om utvikleren er kjøpt opp av en utgiver eller ikke?

Jeg vil iallefall tro at et uavhengig spill-studio er kanskje i større grad avhengig av tilbakemeldinger fra f.eks betaer o.l. enn de større utviklerne med utgivere i ryggen, da de må være sikre på at spillet iallefal treffer den delen av forbrukerne som faktisk spiller spillet.

 

men jeg skal ikke skrive så veldig langt, madammen venter på at vi skal se film :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...