Gå til innhold

Den store Kinect-tråden


husgutt

Anbefalte innlegg

Her er grunnene til at Kinect kommer til å floppe i Europa:

 

Kommer ut for sent. Move vil allerede ha et godt feste i det europeiske markedet når kinect kommer ut. Kinect vil fremstå som et desperat forsøk av MS til å henge på Wii og Move.

 

Er på Xbox 360, den soleklart minst populære konsollen.

 

For dyrt. Du må ut med rundt 1500kr selv om du allerede har 360. Move derimot trenger du bare punge ut halvparten så er du i gang. Enda mindre hvis du allerede har eyetoy.

 

Dagens 360 eiere har ingen interesse av motion spilling. PS3 eiere derimot har stor interesse av Move siden det kontrollsystemet vil forbedre mange hardcore spill. Noe kinect ikke vil.

 

Wii eiere kommer ikke til å kjøpe, de er fornøyde med wii.

 

Kan jeg få nr dit så jeg kan ringe deg ang tipping resultater i kveld? Du har jo svaret på alt allerede

 

Du vil se at jeg får rett. Move selger allerede som bare det og blir massivt markedsført overalt. Kinect's sjanse var å komme ut før Move, nå er det for sent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil se at jeg får rett. Move selger allerede som bare det og blir massivt markedsført overalt. Kinect's sjanse var å komme ut før Move, nå er det for sent.

PS3 kom over ett år etter Xbox 360, her i Europa, og har tatt igjen en god del. Det er ingenting i veien for at Kinect kan gjøre det samme. Uansett, de som har spilt Wii kan tenke seg hvordan det er å spille med Move (det er helt sikkert like flott), men Kinect er nytt og annerledes. Ja, Kinect er likt EyeToy, men det er mer avansert og presist. EyeToy slo vel for det meste an hos 8-åringer. Jeg har i alle fall aldri hatt noen interesse av produktet. Kinect derimot synes jeg virker moro. Jeg tar gjerne imot spill som KUN bruker Kinect, men håper å se en viss form for Kinect-integrering i diverse andre spill også.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Du vil se at jeg får rett. Move selger allerede som bare det og blir massivt markedsført overalt. Kinect's sjanse var å komme ut før Move, nå er det for sent.

PS3 kom over ett år etter Xbox 360, her i Europa, og har tatt igjen en god del. Det er ingenting i veien for at Kinect kan gjøre det samme. Uansett, de som har spilt Wii kan tenke seg hvordan det er å spille med Move (det er helt sikkert like flott), men Kinect er nytt og annerledes. Ja, Kinect er likt EyeToy, men det er mer avansert og presist. EyeToy slo vel for det meste an hos 8-åringer. Jeg har i alle fall aldri hatt noen interesse av produktet. Kinect derimot synes jeg virker moro. Jeg tar gjerne imot spill som KUN bruker Kinect, men håper å se en viss form for Kinect-integrering i diverse andre spill også.

 

Samme gjelder vel forøvrig for Move og Wii.

Lenke til kommentar

Her er grunnene til at Kinect kommer til å floppe i Europa:

 

Kommer ut for sent. Move vil allerede ha et godt feste i det europeiske markedet når kinect kommer ut. Kinect vil fremstå som et desperat forsøk av MS til å henge på Wii og Move.

 

Er på Xbox 360, den soleklart minst populære konsollen.

 

For dyrt. Du må ut med rundt 1500kr selv om du allerede har 360. Move derimot trenger du bare punge ut halvparten så er du i gang. Enda mindre hvis du allerede har eyetoy.

 

Dagens 360 eiere har ingen interesse av motion spilling. PS3 eiere derimot har stor interesse av Move siden det kontrollsystemet vil forbedre mange hardcore spill. Noe kinect ikke vil.

 

Wii eiere kommer ikke til å kjøpe, de er fornøyde med wii.

 

Kan jeg få nr dit så jeg kan ringe deg ang tipping resultater i kveld? Du har jo svaret på alt allerede

 

Du vil se at jeg får rett. Move selger allerede som bare det og blir massivt markedsført overalt. Kinect's sjanse var å komme ut før Move, nå er det for sent.

 

Det du sier noe er bare vås. Du kan virkelig ikke mene det? Det er uvesentlig i mine øyne Nå er Move og Kinect foskjellige. Da Kinect vil fjerne alt som har med kontroller å gjøre, etter det jeg vet kan du vel ikke styre PS3 med stemmen eller uten kontroller?

 

Og med at det kommer så sent, tror neppe folk hadde trodd iPhone skulle bli så stor som den er, med tanke på hvor mye dominanse Noka og resten hadde. Tid har lite å si her! Folk vil neppe kjøpe PS3 for å bare få Move, men i mine øyne er Kinect mye morsomere for barn, nettopp for de kan bruke sine egene ting!

 

Desutten har jo EA kommet på banen med Active 2. Som ser ut til å fungere utmerket som trening til Xbox. Det vil være vanskelig å gjøre det på PS3 uten ENDA mer ekstra utstyr.

Det vel strengt tatt mye lettere med bare et stilfult kamera som står der enn eye toy kamera og kontroller..

Endret av Emils
Lenke til kommentar

Kinect will sell 3 million units this Christmas, says Greenberg

“Our key indicators are feedback from retailers — I think you’d be surprised at how sophisticated they are, and they really have the pulse of the market. They’re looking at preorders, they’re talking to customers."

 

"Our estimates that we will sell in excess of 3 million units this holiday. The company is spending “hundreds of millions” of dollars in marketing, exceeding in what we did when we launched the original Xbox 360.”

Kan bli vanskelig, men det er så absolutt ikke umulig.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Jeg har delt en opplevelse med Kinect og velger å dele en til nå, er under NDA men regner med at denne er ok å dele også.

 

Har både Kinect og Move i hus og jeg har brukt min kjærste som test person, noe hun ikke vet om. Og greia var å spille både Move og Kinect mens hun er i stua for å se om hun vil fatte noe interesse og forhåpentligvis spørre om å prøve.

 

Med både Kinect og Move har hun synst at det ser morrout og spurt om få få prøve. Etter å ha spilt endel spill på begge plattformer så "sleit" hun noe med Move, ja det er disse knappene da vettu....hvilke skal jeg trykke nå? Er det denne? Skal jeg gjøre det nå? For en som har spilt endel så er dette utrolig enkelt og en blir nesten litt irritert at den dumme dama ikke skjønner. Men det er disse knappene som har i alle år skremt folk fra i å prøve et spill...du har hørt det før, "nei jeg klarer ikke det der"..."det er for komplisert" osv osv. Med Kinect så bruker du kroppen din, om du ikke er paralysert så er det å bevege kroppen noe alle er eksperter på....ergo det er ikke fult så skummelt lenger å prøve!

 

Ingen av systemene er "bedre" en det andre, det er to forskjellige systemer som er meget bra på sine måter. Kinect er mye enklere for personer som aldri har spilt et spill i hele sitt liv da kontrolleren er jo ja din egen kropp. Men ingen har sett så langt spill til Kinect utenom dem typiske motion spillene. Om det kommer noe annet er det nok ingen tvil om, men at det vil komme fks et Modern Warefare spill for Kinect er nok heller lite realistiskt.

 

Men når dama sier at hun skal kjøpe danse spill til Kinect så ikke bare sitter jeg i sjokk over å høre dama si noe slik men også at Microsoft har klart å ta takk i en kundegruppe som dem nok ikke har alt for mange av.

Ja jeg snakker om kvinnfolk! Det er bare helt utrolig og jeg tror det vil ligge mange Kinect under juletreet med spill som Dance Central, Your Shape Fittnes Evolved, Motion Sports,The Michael Jackson Experience, EA Sports Active 2, The Biggest Loser Challange,Dance Evolution,Zumba for å nevne dem jeg vet om...

 

Har vært endel i Skien og Porsgrunn dem siste dagene og det er et par rimelig store Elkjøp butikker samt Expert der og ingen markedsførte Move i det hele tatt. Jeg ble faktisk litt skuffet over å se at det ikke var en stor fet stand hvor det stod Move. Men Sony har gått ut hele tiden og sagt at dem ikke kom til å bruke mye penger på å markedsføre Move. Men alikavell hadde jeg vel regnet med litt mer en det som har møtt meg, husker en kar så rart på meg ideg jeg plukket opp en Move bundle og ikke Halo Reach...det var ikke ved Move seksjonen køen var for å si det slik.

Men en diskusjon om Move hører ikke hjemme her slik så jeg går ikke mer in på den biten.

 

Tenkte bare jeg ville dele litt... :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Var så heldig å få se litt på en oppvisning av Natal (det heter Natal, ikke Kinect :angry: ) istad på Oslo City. Blir nok ikke noe kjøp fra min side. Lite responsivt og så ikke gøy ut i det hele tatt. Selvsagt, det har nok noe med omgivelsene å gjøre, men det så rett og slett kjedelig og slitsomt ut. Holder meg fint heller til kontroller.

 

Edit: Er vel som _Larzen_ sier, det passer bedre for de som ikke spiller regelmessig / ikke er ute etter noe mer enn enkel morro.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

google litt mr :D

 

morro de gjore det før lanseringa av move .... sier litt om trua på systemet i sony konsernet

 

blir morro dette ;)

 

xSAMCOx på live

 

Ettersom Sony allerede har Eyetoy så vil det mest sannsynelig bare bli en forbedret utgave av den og ikke en Kinect-klone. Kunne du uansett gi oss en link, fant ingenting på google.

Lenke til kommentar

En liten undersøkelse!

 

Om dere har fjernet stuebordet deres, hvor mange meter har dere ifra senter av tv og bakover? Og hvor mange meter har dere å kunne bevege dere til begge sider om en tar utgangspunkt ifra midten av tv?

 

EDIT: Om du har fks 3 meter du kan gå ut til siden om en tar utganspunkt ifra midten av tv så må du også ha fri plass fremmover. Altså om du har 2meter bakover og 3 meter til siden så blir den en firkant på 2*3 meter som du må ha plass til å bevege deg inni uten noen hindringer.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...