Gå til innhold

Gamer.no og Spillmagasinet.no i samarbeid


Anbefalte innlegg

Nå synes jeg ikke at vi skal forhåndsdømme brukerne før vi faktisk har sett hvordan de ter seg på forumet. For alt vi vet kan det godt hende at brukerne som kommer fra Spillmagasinets debattsider vil tilpasse seg det miljøet og de konvensjonene for debatt som har utviklet seg her, akkurat som man bør tilpasse seg det miljøet man havner i som emigrant. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lest så mye på Spillmagasinets debattsider. Hadde bare så vidt hørt om dem før nyheten om sammarbeidet kom på Gamer.no.

 

Men til de som er redd for at kvaliteten på diskusjonene skal forverres ved inntoget av Spillmagasinets brukere har jeg bare en ting å si. Ta det helt med ro. Det har allerede utviklet seg et godt debattmiljø her på forumet, og jeg har ikke tenkt til å la dette rives ned. De nye brukerne vil nok fort forstå at det gjelder å være noenlunde saklig når man diskuterer her på forumet. Ellers blir man ikke hørt. Og skulle det være en og annen bruker som ikke greier å forholde seg til retningslinjer, gode debattvaner og ikke minst normal folkeskikk, så har vi da vitterlig en moderatorstab som kan gi en veiledende hånd til vedkommende.

 

Jeg har stor tro på at et mer aktivt forum fører med seg flere positive ringvirkninger enn negative. Og håper dere brukere vil ta imot de nye brukerne med åpne armer (som en annen så fint sa det), og gir dem en sjanse. Oppfordrer videre til fortsatt aktiv bruk av rapport-knappen. Og husk. Vi moderatorer er moderatorer for å hjelpe og veilede dere brukere, samt skape et forummiljø som er best mulig for alle brukerne.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Snorre. Man trenger ikke å "forhåndsdømme" brukerne. Det er bare å ta en titt på Spillmagasinet.no og lese noen kommentarer det så ser man den gjennomsnittlige alderen. Utelukkende skrivefeil og idiotiske kommentarer.. Håper virkelig at Gamer.no's retningslinjer klarer å få skikk på disse ungene og få dem til å bli bedre til å skrive, samt diskutere. Det er tross alt til dels snakk om "utdanning" innen "intharwebs" :)

Lenke til kommentar

Skrivekunnskaper er det vanskelig å gjøre noe med og ikke noe som bryter med retningslinjene. Når det gjelder sakligheten i innlegget og til dels innholdet er dette mulig å regulere gjennom retningslinjene. Tenker da spesielt på følgende punkter i retningslinjene:

 

#Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys).

#Brukerne av forumet bes holde en høflig og saklig tone når de diskuterer.

# Hold dere til emnet i tråden. Ønsker dere å diskutere noe annet oppretter dere en ny tråd.

# Innlegg inneholdende banning, flaming, personhets og anklager om fanboyisme og lignende tolereres ikke. Det samme gjelder andre innlegg som bidrar til å skape en negativ stemning.[/Quote]

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jeg er samtidig litt skeptisk til at moderatorene på spillmagasinet skal få velge om de vil ha moderator statusen her også. Jeg mener at brukere som kjenner regelverket og som har vært brukere her i en lengre periode bør vurderes på et likt plan som moderatorene fra spillmagasinet. De bør iallefall vurderes på lik linje med andre brukere som har blitt moderatorer.

Utifra det jeg har lest på de siste sidene virker det som at de som var moderatorer på spillmagasinets forum, automatisk skal få være det her uten noen som helst vurdering.

 

Jeg må også få legge til at jeg har mer respekt for en moderator som har vært tidligere bruker og som kjenner mange av brukerne godt. En slik moderator forstår også lettere hvordan brukere har det og vil kanskje hjelpe på en helt annen måte enn en som aldri har vært blant brukerne. Det er ikke tvil om at Laland og ShampooMcTravis som moderatorer har blitt en stor suksess, og det er også utrolig gøy for oss brukere å kunne diskutere, prate og chatte med moderatorer i tråder som SO.

Normalt føler jeg til tider at moderatorer kan virke som "de kule herrene" og være et hakk over oss brukere. Dermed er det utrolig morsomt at det er moderatorer som de to jeg nevnte over som faktisk er med og diskuterer og chatter med oss vanlige brukere. Defor ønsker jeg å se flere moderatorer fra brukergruppen som kjenner brukerne godt her inne. Jeg legger ikke skjul på at jeg har mer respekt for Laland og Shampoo når de også er såpass aktive i brukernes tråder.

 

Jeg vil ikke ha noe stort problem ved at det kommer moderatorer fra spillmagasinet. Jeg har selv vært medlem og diskutert i forumet som har gode moderatorer, jeg er bare litt skeptisk til at disse skal automatisk bli belønnet med grønn skrift uten å ha prøvd ut forumet, lært retningslinjene og fått et kjennskap med brukerne her inne.For jeg tror det er lettere å være moderator når man er godt likt og kjenner brukerne godt.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Jeg er samtidig litt skeptisk til at moderatorene på spillmagasinet skal få velge om de vil ha moderator statusen her også. Jeg mener at brukere som kjenner regelverket og som har vært brukere her i en lengre periode bør vurderes på et likt plan som moderatorene fra spillmagasinet. De bør iallefall vurderes på lik linje med andre brukere som har blitt moderatorer.

Utifra det jeg har lest på de siste sidene virker det som at de som var moderatorer på spillmagasinets forum, automatisk skal få være det her uten noen som helst vurdering.

 

[...]

 

Jeg vil ikke ha noe stort problem ved at det kommer moderatorer fra spillmagasinet. Jeg har selv vært medlem og diskutert i forumet som har gode moderatorer, jeg er bare litt skeptisk til at disse skal automatisk bli belønnet med grønn skrift uten å ha prøvd ut forumet, lært retningslinjene og fått et kjennskap med brukerne her inne.For jeg tror det er lettere å være moderator når man er godt likt og kjenner brukerne godt.

Det er som jeg skrev i mitt forrige innlegg i denne tråden ingen automatikk i at moderatorer ved Spillmagasinet.no sitt forum kommer til å være moderatorer her. Om de ønsker å være det her kan de ta kontakt. De vil da bli vurdert, denne vurderingen vil bli gjort ved at vi vurderer hvordan den moderatoren vil gjøre det på vårt forum. Denne vurderingen vil ikke bli noe særlig forskjellig fra andre vurderinger, men om det for eksempel er to brukere som stiller like sterkt i våre øyne til å bli moderatorer vil alternativet fra Spillmagasinet.no bli valgt.

 

Men dette kommer igjen litt ann på brukertilstrømmingen. Om det kommer mange nye medlemmer fra Spillmagasinet.no, mener jeg det er viktig at de får et kjent fjes å forholde seg til i moderatorstaben. En moderator fra Spillmagasinet.no vil kanskje ikke kjenne brukerene ved dette forumet, men de vil kjenne brukerene fra "sitt" forum. Samtidig er det viktig at vi har moderatorer som kan moderere under Spillmagasinets kategori for artikkeldiskusjon, for det er ikke sikkert at det området vil være like mye lest gjennom av våre eksisterende brukere og moderatorer som allerede kjenner til retningslinjene. Derfor er det viktig med en moderator som kan være aktiv i den kategorien. Og som kan være med på å vise hvilke forskjeller det er i hva som blir akseptert og ikke akseptert her på forumet sammenlignet med deres gamle diskusjonssted.

 

At nye moderatorer kjenner til våre retningslinjer, vet hvordan det skal modereres ved dette forumet og generelt aksepterer hvordan ting fungerer hos oss er selvfølgelig noe vi forventer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...