Gå til innhold

Anmeldelse: Anno 1404


Anbefalte innlegg

Veldig kult at dere har anmeldt dette spillet! Har likt Anno serien en god stund, men trodde ikke det var noe særlig blest om den her til lands. Kjenner ingen andre som har hørt om anno, men ble faktisk litt overrasket over antallet kommentarer.

 

Er helt enig med anmelder, min arbeidsuke har gått svimlende fort med jobb, anno, sove, gjenta.

 

Kan også anbefale å holde seg unna steam her. Kjøpte det over play.com for 250kr, og hadde installasjonsfiler klar fra før, så alt man trenger er CD-Key for å spille og aktivere. Bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arabere er tørste!!! Har ørten båter som farter rundt, og de fleste av de frakter kun drikkevarer. Brukte AUTO på grapes/cider/hemp etc i begynnelsen, men sant som det blir sagt - man har mye bedre kontroll dersom man plasserer de ut manuelt.

Hadde spilt noen timer før jeg fant ut av at "Small dock" eller hva det heter var VELDIG praktisk. Slitsomt å bare ha plass til 50t i varehusene. Nå har jeg stort sett rundt 200t i alle varehus.

 

Misliker Beggars, men det er vel naturlig...

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse.

 

Må si jeg virkelig liker dette spillet, driver med et spill å bygge de to siste to store bygg, noe som virkelig tar mye ressurser og tid. Veldig morsomt hvordan man etterhvert som befolkningen øker på øverste nivå får tilgang til nye behov. Må si tiggerne er kule, alternativet er at de blir røvere og de gir flere muligheter til å oppgradere hus. Er det noen som har startet for å få gullskipet? Så på lista over ting man måtte ha på anno forumet som å slå alle CPU spillere innenfor 2-4timer og mye annet som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Kan også anbefale å holde seg unna steam her. Kjøpte det over play.com for 250kr, og hadde installasjonsfiler klar fra før, så alt man trenger er CD-Key for å spille og aktivere. Bra!

 

Blir det ikke fort mva og fortollingsgebyr da på til sammen drøyt 150? Mener å huske CDON hadde det til 319.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har altså prøvd ut demoen og jeg bare elsker det :] Men hvor får jeg tak i det ? Har sjekket på 1/2 spaceworld butikker i nærheten og 1 Elkjøp i nærheten men ingen hadde det :(

Trenger spillet så fort som mulig for skal på tur til Danmark og da MÅ jeg ha det med meg :D

 

Så noen tips på hvor man kan få tak i det ?

Btw har ikke kort så får ikke bestilt på nett.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har altså prøvd ut demoen og jeg bare elsker det :] Men hvor får jeg tak i det ? Har sjekket på 1/2 spaceworld butikker i nærheten og 1 Elkjøp i nærheten men ingen hadde det :(

Trenger spillet så fort som mulig for skal på tur til Danmark og da MÅ jeg ha det med meg :D

 

Så noen tips på hvor man kan få tak i det ?

Btw har ikke kort så får ikke bestilt på nett.

 

Hvor bor du? Viss du bor i Oslo, er det bare å stikke ned på Game (Spiderman-Butikken) ved Karl Johan's gate, der har dem det garantert:)

Lenke til kommentar
Hei, jeg har altså prøvd ut demoen og jeg bare elsker det :] Men hvor får jeg tak i det ? Har sjekket på 1/2 spaceworld butikker i nærheten og 1 Elkjøp i nærheten men ingen hadde det :(

Trenger spillet så fort som mulig for skal på tur til Danmark og da MÅ jeg ha det med meg :D

 

Så noen tips på hvor man kan få tak i det ?

Btw har ikke kort så får ikke bestilt på nett.

 

Hvor bor du? Viss du bor i Oslo, er det bare å stikke ned på Game (Spiderman-Butikken) ved Karl Johan's gate, der har dem det garantert:)

 

Bor Østfold/Sarpsborg :/ Lurer på om de har det på GameStop :S

Endret av SecurityGuy
Lenke til kommentar
Lurer på om de har det på GameStop :S

Jeg kjøpte mitt på Gamestop i Porsgrunn, de hadde forhåndskampanje på det. Så da regner jeg med at det var noe hele kjeden hadde. Betalte 399,-

Jeg kjøpte nettopp mitt eksemplar på Gamestop i Sandefjord til 399 kr.

Prøve å sjekke rundt på nettet først og der fant jeg det hos Steam til €49,99 og Gamersgate til €49,95, ca 450 kr. Noe er galt når digital distribusjon er dyrere enn fysisk kopi i butikk :angry:

 

Edit: Play.com skal ha €32,49 (ca 300 kr + mva og toll gebyr). Så det ser ut til at norske butikker er de billigste i øyeblikket :)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Blir det ikke fort mva og fortollingsgebyr da på til sammen drøyt 150? Mener å huske CDON hadde det til 319.

Jo, det tenkte jeg ikke på, så du har nok rett! Gikk meg hus forbi siden jeg fikk en bekjent til å bestille det til seg (i england) og ta det med på flyet til norge.

 

Rydde? Vaske opp? Ta en dusj? Gå ut i solen og bade? Glem det. Nå er det helg og jeg skal spille Anno.

Lenke til kommentar

Burde nesten si at historien ikke er grensesprengende interessant, som nevnt i anmeldelsen, men den hjelper deg i å opprettholde interessen for å spille gjennom kampanjen.

 

Du burde definitivt kjøpe det ja, det er verdt hvert eneste øre. Har tapt veldig mange timer de siste dagene pga Anno 1404, og jeg angrer ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...