Gå til innhold

Tips til spill av alle sjangere


Anbefalte innlegg

Sjekker Metacritics/Gamerankings, ja, men er andre ting som påvirker også. Hvis noen i dag spurte om forslag til et godt, vestlig RPG, ville du sagt Morrowind eller Oblivion? Jeg ville sagt sistnevnte iallefall, og kanskje heller Morrowind hvis han sa at grafikk ikke betydde noen ting. Jeg jobber mye for tiden, og har som sagt bare tilgang til mobilt bredbånd, så jeg oppdaterer ikke lista med det første, men håper på en stor overhaling iløpet av november. Skal revurdere systemet mitt når den tid kommer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Korreksjon til Fable II: Det finnes kun til 360 (i alle fall for øyeblikket).

 

Også vil jeg gjerne nominere Unreal Tournament 3 som både FPS- og LAN-spill. Jak & Daxter spillene til PS2 er også verdt en titt (min favorittserie bare så det er sagt :D )

Endret av Sebgun
Lenke til kommentar

Assassins Creed 2 kan iallefall erstatte Assassins Creed nå. Oppfølgeren er langt bedre enn det første på alle områder. Ellers har vi jo Borderlands som definitivt fortjener en plass, og sist, men ikke minst: Forza 3. Self explanatory.

 

Og ja, jeg mener fremdeles Morrwind burde stå på lista ved siden av Oblivion. Oblivion har ikke engang kjangs til å nå opp til Morrowind sine knær.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Når jeg las hva denne tråden handlet om, ble jeg temmelig interessert og spent. Da jeg så at dette stort sett bare var ei liste over alle mulige spill uten noen form for "quality check".

 

For å virke mest mulig saklig skal jeg kritisere noen spill i min favoritt sjanger, nemlig j-RPG:

 

Blue dragon har ingenting der å gjøre, har selv spilt spillet og det er stort sett et barnespill som kommer mest sannsynlig bare til å fornærme intelligensen til den som velger å spille det pga denne listen. Det samme med star ocean: the last hope. Totalt middelmådige spill som ikke hører hjemme i noen anbefalingslister.

 

Og hva med MMO spillene? Er det bare en liste over alle mulige MMO som finst i verden? Eller er det faktisk spill vi vil anbefale til andre? Neppe.

 

 

Dette er bare noen eksempler jeg har tenkt å komme med. Og jeg er ikke bare ute etter å kritisere heller, jeg skulle bare likt at dette ble et litt mer realistisk prosjekt enn at det bare er en stor liste over masse middelmådige spill. Minstekravet er vel at spillet stort sett kun har fått varm (les: ikke perfekt) kritikk hos mange anmeldere, gamer.no spessielt. Veldig mange av spillene som er listet opp er store flopper.

 

Ellers vil jeg gi tommel-opp til et bra initiativ! :) Det er stort sett kvalitetsspill å finne, så ikke missforstå helt.

Lenke til kommentar

@sikrelian: Nå har jeg ikke oppdatert lista på en stund, men det får nå være så.

 

Det har seg slik at dette forumet pleide å bli oversvømt av tråder hvor folk ber om tips til spill. Jeg valgte da, for å få en slutt på alle disse trådene, å sette opp en slik liste. Poenget mitt er ikke å liste opp tidenes spill - da kan man like godt se på GameRankings. Jeg har valgt å ta spill som oftest blir anbefalt i slike tråder, tatt med de som har fått aller best kritikk, samt lagt til spill jeg føler burde være der.

 

Angående JRPGene, så er både Blue Dragon og Star Ocean regnet som gode spill, iallefall det første. Jeg tipper at målgruppen varierer, kanskje var det ikke spillene for akkurat deg.

 

Når det gjelder MMOene, kan du gå hit for å finne en komplett liste. Som du ser, har jeg langt færre MMOer enn de som er der. Jeg kunne kanskje fjernet et par spill derfra (som Lineage 2 og Galaxies, samt oppdatert CoH/V til Champions Online), men da jeg skrev lista var det disse som var "mest kjent" og som folk oftest ville anbefale andre. Jeg kunne lagt til flere i dag, og jeg gjør det kanskje snart.

Lenke til kommentar

@sikrelian: Nå har jeg ikke oppdatert lista på en stund, men det får nå være så.

 

Det har seg slik at dette forumet pleide å bli oversvømt av tråder hvor folk ber om tips til spill. Jeg valgte da, for å få en slutt på alle disse trådene, å sette opp en slik liste. Poenget mitt er ikke å liste opp tidenes spill - da kan man like godt se på GameRankings. Jeg har valgt å ta spill som oftest blir anbefalt i slike tråder, tatt med de som har fått aller best kritikk, samt lagt til spill jeg føler burde være der.

 

Angående JRPGene, så er både Blue Dragon og Star Ocean regnet som gode spill, iallefall det første. Jeg tipper at målgruppen varierer, kanskje var det ikke spillene for akkurat deg.

 

Når det gjelder MMOene, kan du gå hit for å finne en komplett liste. Som du ser, har jeg langt færre MMOer enn de som er der. Jeg kunne kanskje fjernet et par spill derfra (som Lineage 2 og Galaxies, samt oppdatert CoH/V til Champions Online), men da jeg skrev lista var det disse som var "mest kjent" og som folk oftest ville anbefale andre. Jeg kunne lagt til flere i dag, og jeg gjør det kanskje snart.

 

Den er grei vettu! B)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...