Gå til innhold

[Løst]GameStop og Amazon.com - Modern Warfare 2 bestilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker på å bestille Modern Warfare 2 Collectors Edition til PC og PS3 eller Xbox om jeg får. Men på siden demmers så står det noe om street garanti. Så jeg har bare noen spørsmål til dette:

1. Sender de spillene kun til de som bor i USA?

2. Får jeg spillet før eller på dagen Modern Warfare 2 lanseres? Eller får jeg spillet noen dager etter?

Endret av fantomena
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Skrevet

Forhåndsbestiller du på Gamestop, må du gjøre det i butikk. De sender ikke spillet ut, men reserverer det, så det er ditt i en måned eller noe sånt. Så alt du egentlig trenger å gjøre, er å gå på en lokal GS butikk, betale et honnør (kommer helt ann på hvor mye du vil betale, men du kan betale alt fra 50 til full pris), og på release går du til butikken, betaler resten og tar det med deg hjem.

Skrevet

Ok, da blir det ikke GameStop kjøp da. Men hva med Amazon.com? De har collectors edition av spillet til alle 3 plattformer. Kommer de til å sende ut spillet slik at jeg får det før eller på lanserings datoen?

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Amazon.com har relativt lang levering, så tror du ville fått det noen dager etter release. Jeg ville gått for Absoluttspill.no for eksempel. Der får du det gjerne dagen før release og.

Skrevet
Amazon.com har relativt lang levering, så tror du ville fått det noen dager etter release. Jeg ville gått for Absoluttspill.no for eksempel. Der får du det gjerne dagen før release og.

Ok da blir det heller ikke Amazon. Men ingen av de "norske" butikkene har collectors edition da. Tror du/dere at noen av de norske butikkene som gamezone, absoluttspill, cdon osv vil få collectors edition noen måneder før lansering?

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Tror de kommer opp med en gang det kommer informasjon om CE, ja :)

Skrevet (endret)

Ok da blir det heller ikke Amazon. Men ingen av de "norske" butikkene har collectors edition da. Tror du/dere at noen av de norske butikkene som gamezone, absoluttspill, cdon osv vil få collectors edition noen måneder før lansering?

Bestiller du fra utlandet må du huske at alle varer med en verdi på over 200 kroner (bortsett fra bøker og noe fotoutstyr) må du betale moms på. Vanligvis 25 %. I tillegg, koster varen bare ei krone over tollsatsen tror jeg faktisk du må betale moms på selve forsendelseskostnaden også.

Altså: Modern Warfare 2 Collectors Edtion koster 79,99 USD. Det er idag ca 517 kroner. Pluss, la oss si, 20 USD i porto. Det er idag ca 129 kroner.

Det du må betale i tollavgifter (i tillegg til 646 kroner du må betale for selve spillet+forsendelse) blir da 161,50 kroner. Da koster alt sammen 807 kroner.

Ok sier du, det har du kanskje råd til. Men da må du også huske på at hvis varen går gjennom fortolling kan det gå opp til en uke ekstra (i tillegg til den tida det tar å sende spillet fra USA, og da får du USA versjon, du veit det?) før du faktisk får spillet i henda. Lenge etter alle andre.

Er det virkelig verdt det for den spesielle collectors edition? Ikke hvis det hadde vært meg.

---

Glemte også av å nevne at man i tillegg må betale et forenklet tollbehandlingsgebyr på ca 100 kroner hvis du ikke kan dra til Oslo og fortolle varen selv. Plutselig ble det mye kjipere.

Endret av thomash
Skrevet

Har nå bestemt meg for at jeg ikke kommer til å bestille spillet fra utlandet. Men komme uansett til å bestille spillet som standars edition eller ei. Men håper virkelig butikker som gamezone, cdon osv får den inn snart :(

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

modern warfare har ikke bare en CE lenger, de har en hardened edition og en prestige, så nå som dette er sikkert burde jo norske butikker legge det ut på nettsidene sine snart.

Endret av BulletFeed
Skrevet

Enkelte nettsider er trege med å legge ut slike editions, så send dem en mail og hør om de kommer til å få inn det du ønsker. Ventet lenge på at Absoluttspill skulle legge ut BF:BC Gold Edition og de la den aldri ut, så jeg sendte en mail og lurte på om de får inn dem, og neste dag lå de ute. Ja, jeg ser at trådstarter har markert tråden som løst, men dette er noe alle bør gjøre om de venter på noe spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...