Agrophel Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 (endret) Activition/Blizzard CEO Bobby Kotick I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform. It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation...When we look at 2010 and 2011, we might want to consider if we support [PS3 and PSP http://gizmodo.com/5296617/the-biggest-gam...to-ditch-ps3psp Der har dem igjen for ta CELL CPU. har dem valgt intel/amd har dem ikke møtt dette problemet. http://www.dagbladet.no/spill/blogg/2009/0...d-a-droppe-ps3/ Endret 19. juni 2009 av Agrophel
LarZen Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Activision er fulle av dritt, Sony har ingenting å frykte.
Bjonski Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Grunnen til at de fleste "misliker" å lage spill til PS3 er pga. det er lettere å porte mellom Windows Pcer og Xbox 360. Det alene er ikke en god nok grunn til å slutte å produsere spill til PS3. Jeg tror dette er tomme trusler som ikke kommer noen vei.
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hvilket språk snakker trådstarter? EDIT: For å være OT: Forbanna korporasjonsjæveler, tenker alltid profitt før kvalitet. De driter regelrett i om de hindrer millioner av mennesker i å få gode spill. Det eneste de tenker er penger. Endret 20. juni 2009 av Koffeinkanin
Exia Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Hvilket språk snakker trådstarter? EDIT: For å være OT: Forbanna korporasjonsjæveler, tenker alltid profitt før kvalitet. De driter regelrett i om de hindrer millioner av mennesker i å få gode spill. Det eneste de tenker er penger. Hadde jeg også gjort.
Licht Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 De driter regelrett i om de hindrer millioner av mennesker i å få gode spill. Det eneste de tenker er penger. Velkommen til virkeligheten.
psyched Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 De er jo mye gøyere og lage spill til en stabil plattform som pc.
Laland Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Er nok satt veldig på spissen av Activision. Med godt over 20 millioner PS3 der ute kan de ikke ignorere plattformen, og når det gjelder attach-rate (spill per konsoll) er det opp til selvskaper nettopp som Activision å sørge for høye tall der.
Ghaundan Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 De er jo mye gøyere og lage spill til en stabil plattform som pc. PC stabil? Av konsoll og PC er vel Pc den minst stabil, med forskjelige OS, deler, drivere (osv osv) som kan skape problemer. Og ja, slenger meg på "velkommen til virkeligheten". Det er selskap vi snakker om her, du vet, bedrifter som er til for å tjene penger. Mange skal ha lønn og mange har investert penger og forventer avkastning på dette. I ett ASA er de pålagt under lov å gjøre det de kan for å tjene mest mulig penger (så langt mulig). Og kanskje dette kan være en vekker for Sony, at de skal ta hensyn til de som utvikler spill til konsollene deres.
Laland Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Slettet 6 innlegg som ikke bidro til tråden annet enn med dårlig stemning. Hold dere saklige og til temaet!
ThomasM_InnleggNO Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Det handler da om en eneste ting, økonomi. At det er 20 millioner PS3 konsoller der ute betyr ekstremt lite hvis de ikke tjener nok penger på å utvikle spill til PS3. Det går mye tid bort på å lage spill, kan godt hende de føler at de hadde tjent mer penger hvis teamene hadde brukt den tiden til å konsentrere seg om pc/xbox/wii. Forøvrig regner jeg med at det bare er tomme trusler uansett
Jan_InnleggNO Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Hvilket språk snakker trådstarter? EDIT: For å være OT: Forbanna korporasjonsjæveler, tenker alltid profitt før kvalitet. De driter regelrett i om de hindrer millioner av mennesker i å få gode spill. Det eneste de tenker er penger. Du tror Sony utviklet PS3 i håp om at det ble en kunstnerisk plattform, uten økonomiske interesser? Selv tviler jeg at Activision tørr hoppe ut av 23+ potensielle millioner kunder. Hvorfor i alle dager skulle de det? Kan godt skjønne motviljen mot Gamecube i sin tid med lignende tall, men PS3 vokser jo.
Joananas Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Sony har svart: "PlayStation has tremendous momentum coming out of E3, and we are seeing positive growth with more than 350 titles slated to hit across all our platforms, including many anticipated games from our publishing partners," said Playstation spokesman Patrick Seybold. "We enjoy healthy business relationships with and greatly value our publishing partners and are working closely with them to deliver the best entertainment experience." http://kotaku.com/5296976/sony-responds-to...tch-playstation Kan ikke se for meg at Activision realiserer truslene sine, men å åpenlyst gå ut mot Sony på denne måten har jeg aldri sett noen gjøre før.
Ghaundan Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 Hvordan da Joananas? Å boikotte har jeg ikke hørt før enda heller, men at PS3 er vanskelig å kode til har blitt nevnt ved flere anledninger.
Joananas Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 " (...)When we look at 2010 and 2011, we might want to consider if we support the console - and the PSP [portable] too." At PS3 sitt developer's kit er komplisert har jeg også hørt før, men denne delen av uttalelsen er det som er oppsiktsvekkende.
tidus2k4 Skrevet 20. juni 2009 Skrevet 20. juni 2009 At det er 20 millioner PS3 konsoller der ute betyr ekstremt lite hvis de ikke tjener nok penger på å utvikle spill til PS3. Det går mye tid bort på å lage spill, kan godt hende de føler at de hadde tjent mer penger hvis teamene hadde brukt den tiden til å konsentrere seg om pc/xbox/wii. Ja, så velpolerte activision sine spille pleier å være, for ikke å si porter så koster det dem nok mye Kanskje activision tjener mer penger om de slutter å hore ut seriene sine årlig til vi går lei av hver eneste en av dem. Call of duty 4 f.eks. har vel solgt godt over 4 millioner eksemplarer på ps3 worldvide. Dersom activision lever spill av dette kaliberet og dropper å gi de ut på ps3 så sier de nei takk til en god slump penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå