Gå til innhold

Nintendo - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle spesifisert til Wii, håndholdt er ikkje min greier desverrre.

Men poenget mitt er fortsatt gyldig. Et episk Zelda-eventyr i 3D hadde stjålet en del hype fra Spirit Tracks. Derfor hadde jeg null forventninger om å få se noe fra Zelda Wii på årets E3-messe(det var dog ikke den eneste grunnen). Når ST er ute så forventer jeg å få høre mer om Zelda Wii innen E310

Lenke til kommentar
Eg vil også påstå at eg klager for gyldig grunn, da vi enda ikkje har sett noe til eit Zelda bygget med Wii spesifikt i minnet :)

Jeg skulle gjerne sett det jeg også, men E309 er ikke det rette tidspunktet for å presentere Zelda Wii.

 

Men over til mer aktuelle ting:

Hva synes dere om annonseringen av Metroid: Another M? Hva betyr dette for Retro Studios?

Jeg tror at Nintendo ønsker å gjøre serien mer aktuell i Japan. Team Ninja's grafikkstil ser langt mer japansk ut enn Retro Studios' iallefall.

 

Forhåpentligvis gjør denne annonseringen at Retro Studios får arbeide med en helt ny IP. Det fortjener de.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

På tide med en oppsummering.

 

Selve presentasjonen var elendig. Kjipe og uinteressante presentører, og null show.

 

Spillene er imidlertid viktigst, og vi fikk en del godbiter.

 

Wii:

 

Med nye Metroid, Super Mario Bros Wii (teit med "new" i tittelen) og Super Mario Galaxy 2 fikk vi presentert tre garanterte klassikkere. Zelda manglet dessverre, men man kan vel ikke få alt - selv om jeg virkelig føler det er Link sin tur nå. Nintendo leverte med andre ord glimrende.

 

Tredjeparts-spillene var som ventet uinteressante. Party-spillene og pulsmåleren vekket lite interesse både hos meg og publikum.

 

DS:

 

Veldig mye teit som kommer til å selge voldsomt.

 

Fikk imidlertid flere godbiter presentert her også. Golden Sun DS, Zelda, og Mario and Luigi 3 blir spennende. Det samme gjelder selvsagt Kingdom Hearts DS.

Alt i alt godt fornøyd, men showet var kjipt. Lar meg også skremme litt av Nintendos fokus på overdrevet kreativ kontroll fremfor å følge med i den tekniske utviklingen.

Lenke til kommentar

James Rolfe (Angry Video Game Nerd) var på Nintendos pressekonferanse. Her er rapporten:

As everybody knows I’ve been a long time Nintendo fan, but since the launch of the Wii, my interest has declined. After getting a new Zelda/Mario fix, I think Nintendo’s went downhill. Last year’s press conference was visually stunning as always, but the games/peripherals announced were extremely disappointing. Well, there goes some flashy lights. the show is starting.

 

Ooh, crazy multi-screen Mario montage going on. I know where this is heading.

 

“NEW SUPER MARIO BROS” for Wii – Classic sidescrolling style, like the DS game. 4 players simultaneously. Looks okay. I’ll try to check it out and play it on the showroom floor. If the challenge and fun is there, this may be the best new direction to take the Mario franchise.

 

Now they’re bragging about Wii Fit. Think I just fell asleep.

 

WII MOTION PLUS. Crazy montage of people performing with their Wiimotes. Not even sure what this is yet. Live demonstration going on now. Playing “Wii Sports Resort”. Sky diving scenario. Using wii mote to control dude falling from sky. Yeah, that’s about it. Now there’s archery, the bow string is being held back by the Wii nunchuck. I have yet to try these, but I feel the novelty has worn off.

 

Haha, I just noticed the teleprompter just said “more witty banter”.

 

Other games are being announced that utilize the Wii Motion Plus technology Red Steel 2. The only question is how much different does this feel than the regular Wiimote movements?

 

“MARIO AND LUIGI – Bowser’s Inside Story” for DS. Bowser’s just swallowed Mario and Luigi. Inside him happens to be a crazy platforming adventure world full of monsters. Looks alright I guess, nothing special.

 

MORE DS games announced – “Golden Sun” - Looks like cool RPG game. Very short demo. “Women’s Murder Club” – don’t know about this one. “Cop the Recruit” - Described as gritter, more urban. Actually looks okay. Sort of Grand Theft Auto meets Snatcher style film noir maybe. Just not as awesome.

“Style Savvy” - haha, some fashion game. Girly music starts up. The house lights just went pink! Oh my fucking God. Find this on YouTube or something for a good laugh.

 

“Mario Vs. Donkey Kong” - extremely short demo.

LEGEND OF ZELDA: SPIRIT TRACKS for DS. I’ll play it later on the showroom floor. They didn’t show anything from it.

 

Another new 3D Mario title demo starts up. Audience applause for the first time on cue. “SUPER MARIO GALAXY 2”. Looks like it’ll live up to the last one. If you need another big Mario fix, this is gonna be it.

 

Other games announced. “The Conduit” , “Resident Evil: Darkside Chronicles”, “Dead Space: Extraction”, but best of all…

 

NEW METROID. Short demo. Looks epic. Huge applause. I haven’t kept up with the latest 3D Metroid games, but it looks in that line.

 

No Miyamoto. Where’s he at?

 

Anyway, it’s real cool to be here as always, even though I don’t seem overly impressed. It was better than last year’s lineup. That’s my observation of this event, in case anybody’s interested.

 

New Nerd video soon.

Lenke til kommentar
ooo, fancy! Retarded at de ikke viste noe av dette på den offisielle konferansen deres da, hadde vært nok til å snu hele greia=/

Myiamoto sier at han gjerne ville det. Men jeg skjønner godt hvorfor de ikke valgte å gjøre det.

 

Først og fremst ville det føre til mer etterspørsel. Og nå som Nintendo etter snart 3 år endelig har fått klart å dekke etterspørselen, er dette ikke ideelt. For det andre er det viktig å ikke overskygge andre titler Nintendo har. Zelda leverer alltid, så jeg kan godt vente 1 år til på det. Noe alle fans klarer fint også. Det kommer jo også et nytt Zelda i høst til DS.

 

Virker som Nintendo er ganske trygge i posisjonen de er i nå. Også godt å se tredjeartsutviklere begynner å skjerpe seg, selv om de skulle ha skjønt dette for lang tid siden.

 

Spill som The Conduit, Rabbids Go Home og Red Steel 2 vil nok fulgt godt med på av utgivere framover. La oss håpe disse selger tilstrekkelig.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Noen om vet hva som skjedde med Mushroom Men? Husker det var mye prat om at det kom til å bli et av de beste spillene til Wii for lenge siden, og det virket jo bra. Men nå har jeg ikke hørt noe på evigheter. Det har vel også hatt release?

Håper forøvrig også at Excitebots snart kommer til oss. Mye bra som kommer til Wii nå fremover :)

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Mario Bros wii ser utrolig likt ut som LBP mener nå jeg! Ikke at det er noe galt! bare litt morsomt at LBP alltid har blitt sett på som "mario klone" og nå er det mario som kopierer dem, med 4 spillere som burde sammarbeide, men som ikke alltid synes det er morsomst..

 

Uansett ett garantert kjøp her! ettersom vi har ledd oss ihjel av LBP i min vennegjeng! :)

Lenke til kommentar
Noen om vet hva som skjedde med Mushroom Men? Husker det var mye prat om at det kom til å bli et av de beste spillene til Wii for lenge siden, og det virket jo bra. Men nå har jeg ikke hørt noe på evigheter. Det har vel også hatt release?

Håper forøvrig også at Excitebots snart kommer til oss. Mye bra som kommer til Wii nå fremover :)

Aner faktisk ikke. Har ikke en gang sett det i butikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...