Gå til innhold

E3 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg nada om dere kan gjøre DS'en til et speil, om dere kan gi fjortisjenter et interaktivt pudderstudio og smykkeskrin og om dere kan la dem dele sine bearbeidede ønskefjes på nettet. Jeg ser på en spillkonferanse, og jeg vil se spill.

 

EDIT: Hvordan kan de være stolte over å annonsere det der? :blink:

 

EDIT2: Nå får WII-brukerne både EA Active og Your Shape. Så heldige de er..

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Skuffet over å ikke se noe til Beyond Good & Evil 2, men er stort sett kjempefornøyd med showet til Ubisoft. De ser stadig ut til å være en aktør som tar kvaliteten på sine spill svært alvorlig, om det så måtte være et filmbasert spill eller en kjæledyrsimulator.

 

Gleder meg virkelig til å se gameplay fra Avatar. Dette er altså et spill som presenteres i stereoscope. I 3D med andre ord. Dette er altså en 3D-effekt som produseres ved at spillet kontinuerlig viser to sammenflettede bilder. Hvor begge bildene viser samme motiv, men fra to litt forskjellige perspektiv. På samme måte som øynene våres gir alt vi ser på to perspektiv (iogmed at det er to av dem, og fordi de ikke er plassert på samme sted), og dermed skaper dybdesyn. Dette er uhyre spennende om det virker så godt som godeste James Cameron vil ha det til.

Endret av Alex WS
Lenke til kommentar
Gjesp. Ubisoft ligger i tet for kjedeligste presentasjon 2009.

Spar meg. Assosierer du en "god presentasjon" utelukkende med fengende gameplay-klipp? Hva i helvette er da poenget med ha denne messen, dette showet, alle disse aktørene som personlig møter opp for å kommunisere sin ideologi og tanker om spillmediet, som jeg trodde de fleste her inne var svært glade i? Kan ikke spillprodusentene heller bare pushe ut en shitload med trailere på internett da, og spare både tid og penger? Hadde det vært et bedre alternativ.

 

Pele var selvsagt et overflødig pr-stunt, men både James Cameron, Yves Guillemot og Tony Key snakket om ting som jeg mener mange bør finne svært interessant. Temaene de tar opp er viktige for spill som industri, spilling som et stadig skiftende medium og ikke minst viktig for oss - vi som faktisk spiller spillene. Ubisoft viste idag at de tar spilljournalistene og sluttbrukerne svært seriøst: Fremfor å snakke techno-fluff for å imponere (EA-style) snakket de på et nivå som er mye mer tilnærmelig for folk flest. Dette burde alle spillutgivere gjort. De verste synderne i denne kategorien er Nintendo, som nærmest utelukkende presenterer skryte-tall og bruker E3 som en markedsføringsplattform for å nå ut til ende-brukerne som er casual gamers (snowboard-historien fra ifjor anyone?). Mindre nyttig blir det ikke.

 

Konklusjon: Ubisoft er ganske ålreit.

Endret av Alex WS
Lenke til kommentar

Du tar feil på flere punkter der Alex WS, verken spillere eller presse ble underholdt av den presentasjonen, og du er en av få som mener det var en god presentasjon. Les kommentarer her på forumet eller på en hvilken som helst annen side som har blogget fra presentasjonen med kommentarstøtte, folket er stort sett misfornøyde med hva vi fikk se, over langdryge uinteressante monologer fra de ulike menneskene på scenen, og dårlige vitser mot Ryan Seacrest.

 

Poenget med E3 er å blæste for spillene sine, og Microsoft gjorde det helt riktig i år. Det du vil ha heter GDC.

 

EDIT: Reaksjoner på pressekonferansen finner du for eksempel her: http://twitter.com/#search?q=ubisoft

 

Det er folk som har brukt sin tid på å følge med på pressekonferansen og bryr seg om spillmediet (hvorfor skulle de ellers se på en to timer lang presentasjon fra en spillutgiver). Det er disse menneskene presentasjonen skal overbevise, og når den ikke klarer det, har den feilet.

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Ser dette står i første post om dagens program,

3:00 PM (00:00 norsk tid)

Unannounced Title

 

Unannounced Title

 

God of War III

 

Er det noe man kan se live eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...