Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Harry Brown i posten i dag og ble nettopp ferdig med å se den. Og til tross for en del veldig åpenbare frampek og litt lunken spenning til tider så var det en veldig god film. Det jeg savnet mest var kanskje det å få se hvordan han gjorde ting og ikke bare at han sto i skyggene der ingen kunne se ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke viste den forlengede versjonen av Avatar på kino. Det er bare 16 minutter ekstra, og når man først har sittet der i to og en halv time er vel ikke et kvarter så mye mer? Med andre ord så jeg nettopp Avatar Extended Edition, og den var faktisk verdt å se. Iallefall om man likte filmen i utgangspunktet. Den ga et litt mer utfyllende blikk på de punktene det gjerne føltes de jogget litt forbi i "originalen".

 

Hadde dog ikke hatt noe imot en enda lengre versjon. Tre timer på Pandora er rett og slett ikke nok.

Lenke til kommentar

Endelig!

 

De feiler som regel når de lager film av spill, men synes den første filmen var ok og Pyramid Head var ene og alene en grunn til å se den for min del. Håper han er å se igjen i denne.

 

Sweet! Jeg likte Silent Hill veldig godt, den fanget essensen i spillene (særlig nummer 2) fantastisk og den var til tider akkurat så skummel som jeg håpet på. Dessverre - og dette gjelder alt det står Silent Hill på de siste åra - er Pyramid Head misbrukt. Han er skapt, på lik linje med alle fiendene i Silent Hill 2 - av James' (hovedpersonen i SH 2) egne tvangstanker, følelser og drømmer (noe som jo da også ekskluderer bruken av sykesøstrene man ser i filmen), og passer følgelig ikke inn i noen andre universer satt til Silent hill

.

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke viste den forlengede versjonen av Avatar på kino. Det er bare 16 minutter ekstra, og når man først har sittet der i to og en halv time er vel ikke et kvarter så mye mer? Med andre ord så jeg nettopp Avatar Extended Edition, og den var faktisk verdt å se. Iallefall om man likte filmen i utgangspunktet. Den ga et litt mer utfyllende blikk på de punktene det gjerne føltes de jogget litt forbi i "originalen".

 

Hadde dog ikke hatt noe imot en enda lengre versjon. Tre timer på Pandora er rett og slett ikke nok.

 

Jeg syns Avatar var en eneste lang blå klisjé, og uten at jeg har støtte for det annet enn min egen (begrensede) kunnskap til naturfag og logikk må jeg si enkelte av dyrene man finner på Pandora som bomskudd i evolusjonen. Dyr som snurrer rundt? Hvordan i helvete orienterer de seg noe sted?

 

Da kunne de like enkelt ha lagt inn noen nye 16 minuttetr. Etter å ha sett behind the scenes materialet kommer det godt og tydelig frem at takket være produksjonsmetodene deres kunne de i teorien legge til så mye de ville i tillegg til allerede bortkuttet materiale.

 

Da hadde du klagd på at disse 16 minuttene ikke var i originalen også :p

 

Så The Informant! i går, og jeg sitter igjen med blandede følelser. For det første var den ikke sånn morsom som jeg trodde den var (men den er altså egentlig morsom), for det andre var den langt mer innvikla enn jeg regnet med - jeg sitter igjen med en følelse av å ikke ha skjønt en dritt faktisk.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig rotet meg til å se Inception. Den kom ut på XBL Zune i løpet av helga og ble den heldige vinner av min søndagsunderholdning.

Hadde hørt utrolig mye hype rundt denne filmen før jeg så den og hadde rimelig høye forventninger, mens jeg etter filmen satt igjen med en skikkelig "Meh" følelse.

Det virket ved første øyekast som en helt ok actionfilm med en del plotthull. I mine øyne hadde de satt opp en rekke regler rundt sitt eget univers, som de konsekvent brøt med i siste tredjedel av filmen.

Litt småskuffet etter filmen lurte jeg meg på nettet for å se hva folk skrev om filmen, og det var her filmen virkelig ble bra.

Jeg brukte sikkert en time eller to bare på å lese forskjellige tolkninger av filmen, små detaljer som folk har lagt merke til som virkelig gjør denne filmen til en av de store i 2010 i mine øyne.

Lenke til kommentar

Synes også Inception var rimelig meh...den prøvde litt for mye å være for unik og sær synes jeg. Og det er nok en gruppe som liker slike sære filmer som kaster seg over Inception...jeg er dessverre ikke en av dem.

 

Så Devil igår, hadde ikke noe forventninger til den og slike filmer er somregel rimelig like og forsigbare. Devil var ingen untak og det føles rimelig tynt ut underveis...,men helt OK søndags underholdning synes jeg. Skvatt et par ganger og slo på det meste av lys etterpå....så noe fikk den til da.

Lenke til kommentar

The Other Guys for tredje gang denne helgen. Definitivt årets beste komedie i mine øyne. Rollelisten er virkelig top notch, med bl.a. Will Ferrell, Marky Mark Wahlberg, Samuel L Jackson, Dwayne "The Rock" Johnson og Michael Keaton.

Dynamikken mellom Ferrell og Wahlberg er helt utrolig bra i denne filmen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=D6WOoUG1eNo

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

"Aim for tthe bushes" må være en av de beste scenene jeg noengang har sett.
Lenke til kommentar

Twelve Angry Men er til min store irritasjon en veldig lik tittel. Jeg blander ofte de to filmene og jeg er egentlig i tvil om jeg har sett sistnevnte i det hele tatt. Twelve Monkeys er jo en knallfilm, men er Angry Men det?

Jeg likte den svært godt, type 8.5/10. Kanskje greit å vite på forhånd at det er en ren "talkie" som stort sett kun foregår i bare ett rom i hele filmen. Men absolutt verdt å se for prestasjonen av Henry Fonda.

 

Ble positivt overrasket av Kongen av Bastøy, godt skuespill av samtlige og unngikk å bli altfor melodramatisk, kan anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...