Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Det trenger vel strengt talt ikke å være en dårlig film kun fordi den er basert på en amerikansk barnebok?

 

Uansett har jeg selv gode minner fra boken, så jeg kommer nok mest sannsynlig til å like filmen også.

Samme her. Elsket Broen til Terabitia selv om jeg aldri har lest barneboken, men kan tenke meg den kan være mektig kost for unge å lese

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Jeg likte ikke hvordan filmen bygget seg opp, og hvordan det ble senere, men jeg kan vel ikke kritisere filmen for det. Uansett så tror jeg du får mye mer utav den hvis du har lest boka før.

 

Så du mener innledningen bygger opp til noe bra, men avslutter dårlig?

Eller misforstår jeg? :p

Starten er helt grei, men jeg synes den er best når gutten treffer Huttutuene. Etter det blir den dårligere og dårligere. Så neida, du misforstår ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

James Cameron lager en del gode filmer ja. Skulle ønske det var navnet hans som sto oppført på Transformers-filmene.

Han har også sagt at hvis Avatar blir suksess, noe det allerede er, så skal han bruke samme CGI-teknikk på Battle Angel. Gleder meg allerede :D

Lenke til kommentar

Da var Avatar sett.

Det var uten tvil en utrolig visuell opplevelse, kan ikke si at jeg har sett maken til flott CGI-bruk i en film førut som passer med det virkelige såpass godt.

Pandora er nok den mest spennende verdenen jeg har sett på en skjerm, og det var en vakker tur.

 

Plottet er såpass generiskt at det er ikke noe å rope hurra for, og skuespillet er helt greit, men det visuelle og eventyret veier såpass opp for det middelmådige at filmen tipper over på det fantastiske.

 

Jeg kan skjønne hvorfor noen "film-elitister" spår filmens død p.g.a. CGI-teknologien, men jeg forstår vitterlig ikke hvorfor de uroer seg i såpass stor grad.

Vi har alltid hatt behov for en variert filmverden, og filmer som Avatar er flotte i underholdnings øyemed, men det vil alltid være filmer som Frost/Nixon, The Assassination.., Boondocks Saints osv osv fordi folk vil ha variasjon!

Og så lenge det finnes film-regissører som brenner for å lage slike filmer, så har vi vitterlig ingenting å bekymre oss for.

 

Det som jeg synes er viktig å huske på dog, er at de største filmene (eller filmene som blir husket) er de som dytter grenser innen datidens teknologi/spesial-effekter, så at Avatar vil bli husket som en visuelt mesterverk er på ingen måte negativt.

(Jeg sier ikke at lavbudsjetts-filmer ikke appellerer, men det er en grunn til at de får "kult-status").

 

Slik har det, så vidt jeg vet, nesten alltid vært innen film-verdenen og jeg tviler på at Avatar vil være begynnelsen på slutten for flotte manuskripter og skuespillere.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg føler det blir veldig vanskelig å gi èn konkrèt karaktèr, mye fordi det er en del i filmen (som plottet) som man har sett før, men samtidig får man som nevnt tidligere en utrolig visuell opplevelse som virkelig tyner safta ut av lerretet.

Når jeg gir karaktèr prøver jeg å gi for helheten og ikke bare for det absolutt positive, den skal være banebrytende på flere felt enn at den er "flott".

 

Jeg tar den trygge veien og gir den 8.5.

Skulle jeg gitt den en 8èr ville det blitt for lite, mens en 9èr virker bittelitt for mye.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett ferdig "Public Enemy no 1", del 2.

Så del 1 i går kveld.

 

Absolutt severdige filmer. Vincent Cassel spiller godt i rollen som Jacques Mesrine og folka bak filmen har virkelig gjort jobben sin med å få oss til å tro at handlingen foregår på 60-70-tallet. Får litt samme feelingen som når jeg ser "Sjakalen", men mulig det Paris ca 1960 som gjør det, siden filmene ikke har noe særlig mer felles.

Lenke til kommentar

Fikk min Sony KDL-46W5500 i går. Og har hittil sett tre filmer; siste halvdel av Public Enemies, American Pie: The Book of Love og Gamer. Alle var greie filmer. Sikker pga. ny TV ;) Så også traileren til Daybreakers i 1080p. Virker som en kul film, men var noe dårlig kvalitet på selve innspillingene, de mellomsekvensene med CGI var i super kvalitet.

 

Har også tenkt sammen med en kompis å ta turen til London for å se Avatar i et IMAX teater. Grunnet 3D og bra lyd :D

Lenke til kommentar

Rest in peace Brittany Murphy

 

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=583144

Hmm.... synd for henne da.

 

"Hjertestans"? Høres litt vel mistenkelig ut.

Er det slemt å anta at dette antageligvis er nok et bevis på at piller og alkohol ikke bør blandes?

 

Det spørs.

Sto vel noe om at ektemannen også hadde kollapset på en flyplass tidligere, men det er jo fullt mulig at man kan få hjertestans sånn uten videre.

Lenke til kommentar

Fikk min Sony KDL-46W5500 i går. Og har hittil sett tre filmer; siste halvdel av Public Enemies, American Pie: The Book of Love og Gamer. Alle var greie filmer. Sikker pga. ny TV ;) Så også traileren til Daybreakers i 1080p. Virker som en kul film, men var noe dårlig kvalitet på selve innspillingene, de mellomsekvensene med CGI var i super kvalitet.

 

Har også tenkt sammen med en kompis å ta turen til London for å se Avatar i et IMAX teater. Grunnet 3D og bra lyd :D

Gratulerer med ny TV jeg har en 52" av W4500 som jeg er svært fornøyd med :)

Lenke til kommentar

Kveldens film: The Harder They Fall (1956)

Dette er Humphrey Bogarts siste film, og en verdig avslutning på hans karriere. Filmen i seg selv er ikke så spesiell, men den har en del godt skuespill. Bogart er passer i hovedrollen, mens Rod Steiger er troverdig som skruppelløs boksemanager.

Har du interesse for film og spesielt eldre filmer, så er dette severdig.

Hvis ikke, så la vær.

 

*edit*

Jeg vil også ha ny tv. Har en elendig 24" jeg fikk for 300 spenn for en god del år siden.

Kanskje det blir salg etter nyttår?

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...