Gå til innhold

Signaturtråden - for de som ønsker hjelp og råd om sin signatur


Anbefalte innlegg

Merk at dette ikke er vurderingstråden for signaturen. Den kan du finne her.

 

Trenger du hjelp til å lage en awesome signatur? Ønsker du å lufte dine signaturideer med andre? da kan du svare i denne tråden, så vil du forhåpentligvis få den hjelpen du ønsker :)

 

  • Pro-tip nr. 1: Farger

    Bruk gjerne flere farger til å skille imellom linker, sitater o.l, men vær forsiktig med valg av farger og hvor mange forskjellige du har. antallet avhenger litt av oppsettet, men selv ville jeg aldri oversteget 4 forskjellige farger på en signatur. Rosa, lysegrønt og svart er en dårlig kombinasjon. Svart, grått og rødt er en god en. Prøv deg fram! Husk at fargene skal brukes til å dekorere teksten din. Ikke gjøre den vanskeligere å lese.


     

  • Pro-tip nr. 2: Balanse og symmetri

    Dette er langt ifra en universiell regel, men som oftest ser signaturer bedre ut om de er balanserte. Dette er fordi at balanserte signaturer virker roligere for øyet, og stjeler derfor ikke så mye oppmerksomhet. I tillegg ser de mindre rotete ut. Det er tross alt innleggene dine som skal få mest oppmerksomhet, ikke signaturen din
    ;)
    La oss bruke min signatur som et eksempel:


     

    "Yeah dude I'm so gangsta I hold my laptop sideways when I post flames!"


    Gamertag: Bare Comprade |¤| Member of Team Chrissj! |¤| PSN ID: Bare_Comprade

    Spiller snart: Halo Wars, Bully - Scholarship Edition

    Spiller nå: Resident Evil 5, Burnout Paradise

    Du kan se at jeg har alle linkene mine på en linje. Linkene er ca like lange, de har samme farge, og er plassert ganske likt på midten. Når det gjelder de gråe linjene er den 1. linja ganske lang, den 3. er noe kortere og den 4. er minst. Signaturen er plassert helt i midten uten at den vipper over på noen av sidene. Et eksempel på en ubalansert signatur:


     

    "
    Yeah dude I'm so gangsta I hold my laptop sideways when I post flames!
    "

    Spiller snart: Halo Wars, Bully - Scholarship Edition

    Spiller nå: Resident Evil 5, Burnout Paradise

    Member of Team Chrissj!

 

EDIT1: Slettet originalinnlegget. la til et nytt pro-tip. Oppsett.

Endret av Comprade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skriver ikke her for å hjelpe deg i valg av signatur, uheldigvis, men for å si at det er en fin tråd ;)

 

Har tenkt på at vi trenger en slik tråd en stund nå, da det stadig vekk er en del som spør om ditt og datt ang koding av signatur osv. VI har jo også en tilsvarende tråd om avatarer, så dette var flott. Skal nok klare å skrive masse i denne neste gang jeg bytter signatur, for da prøver jeg ut mye rart samtidig ^_^

Lenke til kommentar

Etter en liten tenketid etter at jeg lagde denne tråden bestemte ejg meg for å beholde min nåværende signatur, og jeg kan godt fortelle hvorfor her :) Uansett, sånn som signaturen min er nå fungerer det oransje som et lite pusterom: En pause mellom sitatet og hva jeg spiller. Det gjør teksten både lettlest og ryddigere. Med mitt nye forslag blir det med tre linjer litt vel tungt å lese i forhold. En signatur skal være lettlest, ikke av typen GIANT WALL OF TEXT.

 

En annen ting er at om du leser det oransje forsvinner den grå teksten litt siden det er en såpass stor kontrast mellom fargene. Det samme gjelder om du skal lese det gråe. i tillegg må jeg si at jeg har blitt glad i sitatet mitt, så selv om jeg gjerne skulle hatt den siste linjen med anmeldelse av det jeg nettopp har spilt klarer jeg ikke helt å ofre den øverste linja. Jeg ser jo ut ifra kommentarene at flere er enig i min avgjørelse og, noe som bare forsterker min endelige dom :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 uker senere...

Treng litt hjelp til å få plass til alle linkane på ei linje.

Brukar denne koden:

 

[indent][color="#000000"][url=http://lfgcomic.com/page/1]Looking for Group[/url] - [url=http://leasticoulddo.com/]Least I Could Do[/url] - [url=http://www.giantitp.com/comics/oots0001.html]Order of the Stick[/url][/indent]
[/color]

 

Nokon som kan forklare meg korleis eg gjer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...