Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

et lite spørsmål innen det med toolset: siden man kan lage egne historier og campaigns og dele med andre. blir det da mulig å ha med stemmene til folkene? eller blir det bare tekst?

Det er akkurat det samme toolset som BioWare brukte for å lage sitt, så Voice Over er med! :)

 

Ikke bare det, men når du har recordet en lydfil og legger den til i en samtale, vil lipsync bli generert automatisk. :)

 

Med tanke på det, og at det er en mer intuitiv Cutscene Editor, der du velger hvor characters skal bevege og hva de skal gjøre, en timeline og keyframes etc (ganske likt som andre video editing programmer), er Dragon Age antatt å bli en stor success innen Machinima.

 

Så du kan forvente at folk ikke bare vil lage campaigns, men også Dragon Age serier/filmer ut ifra toolsettet. :)

Endret av Cromalic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wow :blink: Toolset tingen virker awsome! :D

 

men hvordan blir det med Voice over? er det sånn at vi skriver inn hva de skal si så sier de det (som på Microsoft Sam) eller ferdig laget settninger? (noe jeg tviler på)

 

tipper jeg kommer til å prøve å lage en campaign i løpet av vinteren x)

Lenke til kommentar

wow :blink: Toolset tingen virker awsome! :D

 

men hvordan blir det med Voice over? er det sånn at vi skriver inn hva de skal si så sier de det (som på Microsoft Sam) eller ferdig laget settninger? (noe jeg tviler på)

 

tipper jeg kommer til å prøve å lage en campaign i løpet av vinteren x)

Jeg vil tro man må lage egne lydfiler. :)

Lenke til kommentar

Du recorder inn stemme selv ja, eller får andre folk til å gjøre det for seg. Regner med at endel av de som satser stort på å lage bra moduler kommer til å bruke folk som er flinke til voice acting.

 

De som voice acter recorder setningene inn som lydfiler, og sender de til de som lager modulen. Deretter blir filene importert inn i modulen i toolsettet og hver fil blir så tildelt hver sin dialog-linje. Så blir lipsync generert automatisk ut fra lydfilen (du kan også la en 'Microsoft Sam' som er innebygd i toolsettet si linjene for deg bare for testing purposes.)

 

Voice acting er selvfølgelig ikke et krav når man skal lage en modul. Langt flere foretrekker å ikke ha voice acting i det hele tatt mot å ha dårlig voice acting. Regner med at de fleste moduler ikke vil ha det, men dersom du ønsker å ha det er det gode hjelpemidler for det. :)

Lenke til kommentar

Ser noen stoler på PC Gamer UK, dem ga trossalt FarCry 9.4 også, noe som er litt vel for høyt :p

 

Jeg har ikke penger til en monsterpc, så ser jeg kravene er ganske harde, selv min gamle monster hadde ikke tatt spillet

 

Må velge mellom PS3/360 versjonen :p, siden dette er ren singelplayer så kan det bli en PS3 versjon på meg.. :)

Lenke til kommentar

Wow! Imponerende toolset. Og jeg som trodde jeg ikke kunne glede meg mer til dette spillet kommer. :o

 

Siden de slipper noe såpass profesjonelt, så tror jeg det vil komme veldig mange gode tilpasninger etter hvert.

 

Jeg lurer på om noen kommer til å "skrive om" storyen i hovedkampanjen for moro skyld :)

Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å gjøre det. :D

Lenke til kommentar

Da er ihvertfall CE bestillt, håper jeg blir fornøyd!

 

Håper det ikke blir så lenge til vi ser en anmeldelse av DA: Origins her på gamer. Anmeldelsene og karakterer pleier somregel å treffe midt i blinken for min del :)

 

Hvor greide du å skaffe CE så sent? :o

 

Anmeldelsen kommer iøpet av starten i neste uke, ifølge McGroven :).

 

 

Varmer hjertet å se hvor bra critics spillet har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...