Gå til innhold

Anmeldelse: The Godfather II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at Gudfaren filmene sitt fokus ikke ville solgt like godt blandt dagens unge som gangster (merk, skikkelig gangster, ikke en 'voksen' person som fortsatt har reggis og ikke har full kontroll på hvordan man kler på seg) som banker og skyter alt og alle som kommer i veien.

 

Er ikke videre overrasket over at det ble enda en GTA klone, men men, det fikk meg i det minste til å puste støv av Gangsters 2 igjen. Og det hadde iallefall pittelitt, om ikke mye, med styring av mafia medlemmer denne gangen.

Lenke til kommentar
Som den Gudfarenhora jeg er, kjøper jeg nok dette, selv om jeg akkurat døde litt inni meg.

 

R.I.P

 

Kunne ikke EA gi lisensen og oppgaven til noen som vet å lage spill?

 

Så ja, Ea games kan ikke lage spill i det hele tatt?:)

Synd at spillet ble slik, jeg likte 1ern, dog det var litt for repeterende. Plukker nok opp på billigsalg, som alltid.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ganske uenig i anmelderen. Leste anmeldelsen før jeg fikk spillet, og ble litt negativt innstilt til hele spillet fra starten av.

 

JA, det er for mye vold, for lite historie og for lite "classy" mafiaoppførsel som Corleone-familien utviser i filmene. Samtidig kan man f.eks presse ut en person ved å knuse butikken hans, istedenfor å slå personen direkte. Jeg tror konseptet med utpressing osv hadde vært vanskelig å gjennomføre uten at vold ble brukt ofte.

 

Samtidig syns jeg spillet har en viss atmosfære, ikke noe topp, men det er langtifra så dårlig at man får lyst til å legge det fra seg med en gang.

 

Skjønner ikke helt at alle klager på grafikken heller. Spillet er ikke fryktelig moderne, men jeg syns karakterene ser bra ut, bilene er pene, og det meste fungerer ganske bra. Det er ikke en like "realistisk" grafisk stil som i endel nye spill, men jeg syns stilen på teksturerene og grafikken generelt fungerer ganske bra.

 

Jeg ville si spillet ligger mellom 6/7. Det er et spill som mange koser seg med, men det kunne ha vært langt bedre om det hadde vært utvikla hos et annet studio, så det når ikke potensialet. Allikavel kan man ha endel timer morro.

Lenke til kommentar

EA ødelegger alt som har med Gudfaren å gjøre når de gir ut slike spill!

Jeg er i den alder at jeg var så heldig å få med meg Gudfaren filmene, men jeg kan tenke meg at det er flere yngre folk som ikke gidder å sette seg ned med filmene bare fordi "det er sånn drama greier, og det er ikke kult".

Spillene er sikkert kjekke for folk som ikke vet bedre, men jeg blir litt furtete når jeg ser dette.

Hadde håpet på noe stort og mektig som tok for seg historien fra bøkene og filmene.

Jeg kommer tydeligvis aldri til å få oppleve den samme følelsen som jeg fikk etter første gangen jeg hadde sett alle 3 filmene.

 

Jeg gir EA stryk for denne. Alt de har gitt ut i det siste har bare vært søppel. Håper at de klarer å opprettholde BF kvaliteten når det nye spillet kommer.

Lenke til kommentar
Ja, mafiaspillkongen i år blir nok Mafia 2 :)

 

Samme greiene som Gudfaren det der. Bare masse vold og søl, uten hensikt og mening. Ikke slik mafiaen var eller oppførte seg. Volden blir veldig sentral av en eller annen grunn, men mafiaen var først og fremst forretningsfolk ikke mordere.

 

Huff og huff!

Lenke til kommentar

Gudfaren ja, ikke stor fan, skjønner ikke helt hva som er så utrolig stort med de filmene. Må si meg enig med Peter Griffin http://www.familyguyfiles.com/peter-hates-...odfather-video/

 

Nå hater jeg ikke filmene, men syns ikke de er så episke som folk skal ha det til. Men nå liker jeg filmene mine litt letter og mindre pretensiøse.

 

Men angående spillet, jeg syns det er kult. Jeg likte det første også, og ser man bort fra alle EA haterne som ikke klarer å se rett uansett, så ligger det et artig spill i Gudfaren 2. Det å få administrert sin egen familie og eiendommer og det taktiske elementet er velkommne innslag.

 

Apropo kloner, stort sett alt er kloner av noe annet så kutt den diskusjonen, den er så gammel og tynnslitt fra før. GTA er en klone av Hunter til Amiga http://en.wikipedia.org/wiki/Hunter_(computer_game) og graver man dypt nok så finner man ut at nesten alle spill er en klone av et annet med noen nye funskjoner. Utvikling kalles det.

Endret av Sersjant SEGA
Lenke til kommentar
Nå hater jeg ikke filmene, men syns ikke de er så episke som folk skal ha det til. Men nå liker jeg filmene mine litt letter og mindre pretensiøse.

Filmen. ikke filmene. Den første filmen var rimelig fantastisk. Rett go slett mesterlig bygget opp, men de to neste kan brenne. Spesielt den tredje.

Lenke til kommentar
Nå hater jeg ikke filmene, men syns ikke de er så episke som folk skal ha det til. Men nå liker jeg filmene mine litt letter og mindre pretensiøse.

Filmen. ikke filmene. Den første filmen var rimelig fantastisk. Rett go slett mesterlig bygget opp, men de to neste kan brenne. Spesielt den tredje.

 

 

Så enig, så enig. Det finnes kun én Gudfaren-film. ;)

Lenke til kommentar
Nå hater jeg ikke filmene, men syns ikke de er så episke som folk skal ha det til. Men nå liker jeg filmene mine litt letter og mindre pretensiøse.

Filmen. ikke filmene. Den første filmen var rimelig fantastisk. Rett go slett mesterlig bygget opp, men de to neste kan brenne. Spesielt den tredje.

 

 

Så enig, så enig. Det finnes kun én Gudfaren-film. ;)

 

Defor jeg ikke liker pretensiøse filmer :rolleyes:

 

De ligger som enkeltfilmer på IMDB uansett da :p

Endret av Sersjant SEGA
Lenke til kommentar
Ja, mafiaspillkongen i år blir nok Mafia 2 :)

 

Samme greiene som Gudfaren det der. Bare masse vold og søl, uten hensikt og mening. Ikke slik mafiaen var eller oppførte seg. Volden blir veldig sentral av en eller annen grunn, men mafiaen var først og fremst forretningsfolk ikke mordere.

 

 

 

Nei men jeg synes da Mafia hadde en nokså god historie? Og hva hadde ett skytespill vært uten skyting? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...