Gå til innhold

Informasjon om Nintendo DSi - Ute 3.april


Anbefalte innlegg

DSi-highlights_norwegian.jpg

Farger tilgjengelig ved lansering: Svart og hvit

Pris: 1700 kr (veiledende)

 

Litt om Nintendo DSi

Nintendo DSi er den tredje utgaven av Nintendo DS og kommer med flere forbedringer i forhold til sin forgjenger. Blant endringene i forhold til DS Lite er en strømknapp, istedet for en bryter. Knappen vil også fungere som en reset-knapp som tar deg tilbake til hovedmenyen. DSi kan også hotswappe DS-spill, altså at du kan skifte brikkene uten å måtte slå av maskinen.

 

Det er også flere kosmetiske endringer som lysindikatorene som er flyttet til venstre side på festet. For å unngå plagsomme fingertrykk bruker DSi en matt overflate. Skjermen har nå 5 nivå av lysstyrke, i motsetning til DS Lite som har 4. Med DSi kan du også endre lysstyrken når som helst, ikke bare i hovedmenyen.

 

DSi har et innebygd bildeprogram som lar deg manipulere bilder tatt av kameraet. Eller du kan dele bildene dine med famiien eller venner via fotoalbumet. Bildene kan lagres på SD-kortet eller internminnet. Musikkspiller er også innebygd. Denne støter filer av typen ACC. Du kan også manipulere lyden og legge til effekter om du vil.

 

Regionlåsing av spill og programmer

Spill for DSi (eksklusive) blir regionlåste. Dermed kan du ikke spille importerte spill utenfor vår region slik som med gamle DS og DS Lite. Altså spill fra Japan og USA. Dette gjelder også spill/programmer på DSiWare.

 

Hva er nytt i forhold til Nintendo DS Lite

 

  • Større skjerm, 3.25" (DS Lite har 3")
  • Bedre høytalere, kraftigere
  • 12% tynnere
  • 133MHz ARM9 (66MHz på DS Lite)
  • 16MB minne (4MB på DS Lite)
  • 256 internt flashminne
  • Støtter SD-kort (SDHC opp til 32GB)
  • Ingen Game Boy Advance slot (Slot 2)
  • WPA og WPA2-støtte med WiFi.
  • 2 innebygde kamera på 0.3MP.
  • Batteritid: 9-14t (laveste lysstyrke)

 

DSi Shop

Nintendo DSi kan koble seg opp til Nintendos onlinetjeneste og laste ned spill og programmer, kalt DSiWare. Noe slik som på Wii Shop til Wii. For å kjøpe disse bruker må man kjøpe Nintendo Points som kjøpes online eller i butikken.

 

Nettleseren Opera kan lastes ned gratis via DSiWare og kjøres direkte fra maskinen uten ekstra minnemodul som DS Lite krevde.

 

NB: Registrerer du din DSi på DSi Shop innen 3. oktober 2009 får du 1000 Nintendo Points helt gratis.

 

Spill/programmer tilgjengelige ved lansering

 

  • Nintendo DSi Browser. En gratis nettleser for alle som har en Nintendo DSi
  • Paper Plane: Ett enkelt, men veldig avslappende action-spill der du kan styre et papirfly gjennom labyrinter med ulike vanskelighetsgrader
  • Pyoro: Ta kontroll over Pyoro – en søt fugl- i det han forsøker å fange frukt før de faller på bakken ettersom Pyoros område å bevege seg på minsker når hvis du ikke fanger frukten. Unngå også at frukten treffer deg i hodet
  • WarioWare: Snapped!: Dette spillet inneholder flere forskjellige små minispil der du styrer ved hjelp av det kameraet som sitter på innsiden av din Nintendo DSi. Kameraet kan se bevegelser og opp til deg å løse en masse artige og kanskje litt vanskelige oppgaver foran kameraet i løpet av en viss tid. Spillet gir deg ledetråder og det er opp til deg å finne ut hva du skal gjøre med dine hender og ditt ansikt.
  • Art Style: AQUITE – Et morsomt og utfordrende minispill som passer perfekt til en hver anledning. Målet i spillet er å ta en liten dykker til havets bunn, hvilket høres betydlig enklere ut enn det er.
  • Art Style: CODE – Hold din Nintendo DSi sidelengs som om det var en bok og forsøk deretter å sorter tallene på skjermene slik at de tilsammen blir 10. Et enkelt og beroligende spill du kan spille på flere forskjellige måter.

 

 

Eksterne lenker og info

- Om Nintendo DSi hos Nintendo.no

- DSi hos Nintendo.co.uk

- Nintendo DSi på Wikipedia

- Liste over DSiWare spill og programmer

- Forskjellen på hastigheten mellom Opera på DSi i forhold til DS Lite.

 

 

Flere bilder

Skjul
cont_TS_03_black.jpg

cont_TS_01_white.jpg

cont_TS_02_white.jpg

cont_TS_03_white.jpg

nintendo-dsi-xmb.jpg

dsi-browser.jpg

dsi.demo.video.490.jpg

us-nintendo-dsi-hands-on-20090217113732392-000.jpg

NintendoDSiScreen_01copy207_screen.jpg

pr_nintendo_dsi_f.jpg

 

 

 

Jeg vil prøve å oppdatere den etter hvert som jeg finner noe nytt å legge til. Gjerne post noe du ønsker å legge til også, eller spør om det er noe du lurer på.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den raskere prosessoren blir bare brukt til grensesnittet og applikasjoner, ikke spill for DS. Eksklusive spill for DSi derimot kan ta dette i bruk. Spill som støtter bare DSi kan bruke funksjoner som kameraet så da må den ekstra prosessorkraften brukes. Om det kan brukes til å yte bedre og få bedre grafikk er nok også mulig, men ikke noe jeg tror blir en prioritet i stor grad.

Lenke til kommentar

Dæng, lite aktivitet her. Ingen som skal ha seg en på fredag?

 

Når jeg første hørte om DSi var jeg ikke så veldig imponert. Web-browser og et par kamera var liksom ikke funksjoner jeg savnet i min DS Lite. Hver bidige gang de "oppgraderer" modellene sine, tenker jeg at min eksisterende utgave er mer enn fin nok. Allikevel så står jeg der på release-dato med penger i nevene. Slik blir det også denne gang. DSiWare virker som en kul tjeneste. Mange av spillene der virker veldig stilige. Dessuten regner jeg med at DSi før eller senere blir til en SNES/NES/GBA/Mega Drive-emulator, akkurat som Wii. Og intenting er vel bedre enn å til enhver tid ha A Link To The Past med seg i lommen?

 

Jeg gleder meg enormt. Har bestilt Professor Layton and the Curious Village nettopp, slik at jeg har noe nytt å spille på den. Plukker nok opp GTA også, og kanskje Chrono Trigger, og Final Fantasy IV, og Phoenix Wright 3, og Castlevania: Order of Ecclesia, og Rune Factory... og enda et par til.

Lenke til kommentar

Kommer også til å plukke opp GTA på fredag. Må absolutt ha noe nytt til den ja. Hadde fått tak i det tidligere, men jeg ser ut til å ha plassert min DS Lite hvor jeg ikke finner den. Håper jeg finner den igjen, siden jeg har alt av homebrew på den.

 

Mulig jeg plukker opp flere også, må nesten sjekke litt på hva som er av interesse. Spillbiblioteket er så stort at det nesten er vanskelig å ha den fulle oversikten.

Lenke til kommentar

jeg skal også plukke opp min på fredag.. Har ingen ds fra før av da... Fant ut at jeg ville ha ds like før jul og tenkte at det var like greit å vente. Skal til Malaysia i sommer og da tenkte jeg at jeg ihvertfall måtte skaffe meg en håndholdt. lang flyreise. Men er jo kjekt å ha uansett da.. ;)

Lenke til kommentar

Kommer nok til å pensjonere min DS Lite også snart. VirtualConsole på DSi'en er grunn nok, og støtten for WPA og WPA2!

 

Men det er bare de nye eksklusive DSi spillene som blir regionlåste, det blir ingen problem å bruke vanlige DS spill fra Japan/USA på en europeisk DSi?

Endret av BF-Medic
Lenke til kommentar
Hadde det bare vært mulig å spille av video på den, da hadde jeg kjøpt den på flekken. Kan du ikke slenge ut en skikkelig, grundig gjennomgang av konsollen på Wii-fan når du har testet den litt, TCi?

Jeg kan skrive en liten omtale her senere i dag. Har fått tak i en svart DSi nå med GTA, men får ikke prøvd den før etter arbeid. Skal ta noen bilder og slik også om noen ønsker.

Lenke til kommentar
Hvor mye ga du for den? Synd at jeg ikke har DSlite slik at jeg kunne byttet den inn i det Gamespot tilbudet.

Gamespot tilbud? Hvor?

 

TCi: Hadde vært flott med noen bilder ja. Kan du prøve å gå inn på forumet her med nettleseren og ta et bilde av det? Lurer litt på hvor bra den klarer å vise sidene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...