Gå til innhold

Halo 3: ODST - Generell diskusjon og kjattprat


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg til ODST, håper bare det får samme kvalitet på MP som i Halo 3.

Halo 1 hadde 4-player splitscreen og 16 via lan. Halo 2 hadde 4-player splitscreen og 16 over Live og lan. Halo 3 hadde 4-player coop, 4-player splitscreen og 16 over Live og lan. Tror det skal gå fint for Bungie å innovere! :D

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det på tidligere Bungie-uttalelser er MP i ODST den samme som i Halo 3. men jeg kan ha misforstått. Vi får vel vite mer når det nærmer seg. Det man forøvrig må huske på er at ODST har blitt utviklet over en rekordliten periode, og med et veldig lite team i forhold til andre titler. Det er dermed ikke gitt at de tuner motoren noe voldsomt.

 

Uansett, gleder meg noe vanvittig til ODST. Skal bli moro med Halo i en ny vri. Pluss nye MP maps :)

nåja, singleplayeren er jo sykt liten i ODST? Med mindre jeg har missforstått :blink:

 

Ja, den skal bare være på 5 timer, men så er ikke ODST et fullpris spill her :).

 

Kommer til å bli gøy å spille som en ODST-soldat, men vet ikke helt om jeg liker at det er free-roaming. Virker som om "alle" har fått for seg at du må være kunne være fri som fuglen for at spillet skal ha underholdningsverdi, noe som er feil. Se bare hvordan det gikk med Far Cry 2. Linært er gøy, og vil fortsette å være gøy. Frykter også at spillet ikke vil bli like dypt siden du kan spille det i forskjellige rekkefølger, og at disse blir inndelt i episoder. Det at det blir uten superskilsa til John er bare flott, men håper ikke at PDA som skal være med blir som telefonen til GTA(noe som sannsynligvis ikke blir). MP'en blir, som alltid, knall :), men syntes de kunne hatt en modus der du kunne spilt som en ODST soldat. Det hadde vært kult det.

Lenke til kommentar
Gleder meg til ODST, håper bare det får samme kvalitet på MP som i Halo 3.

Halo 1 hadde 4-player splitscreen og 16 via lan. Halo 2 hadde 4-player splitscreen og 16 over Live og lan. Halo 3 hadde 4-player coop, 4-player splitscreen og 16 over Live og lan. Tror det skal gå fint for Bungie å innovere! :D

Stemmer det, men siden Halo 3 MP er det jeg har spilt mest, har jeg store forventninger til ODST MP.

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles sterk i min tro om at MP-delen av ODST er identisk med Halo 3's MP. Jeg begrunner min oppfatning i utdrag fra Bungie Weekly Update 10/10/08:

 

Will we get to play as ODSTs in multiplayer now?

 

No. The multiplayer maps included with the retail package are straight up Halo 3 multiplayer maps. The ODST and other components that make up the Recon campaign are in a separate bucket and not crossing over into the competitive multiplayer realm. Think of it as two games in one.

 

 

Will the Halo 3 : Recon multiplayer maps work with "regular" copies of Halo 3?

 

If you purchase the Mythic Map Pack early next year via Marketplace and your friend waits and gets them with the Halo 3 : Recon retail package next Fall, you can still play together. The multiplayer maps are all part of the Halo 3 "title ID" family, regardless of where or how you get them.

 

Selv om denne er ganske gammel (faktisk fra tiden da Halo 3: ODST gikk under navnet Halo 3: Recon), så ser jeg ingen grunn til å tvile på innholdet. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg noe offisiell uttalelse som avkrefter dette. Feel free to prove me wrong! :)

Lenke til kommentar
Det står nå at de bare mener Mythic Map Packen (enten så kan man kjøpe den nå, eller vente til den følger med ODST og få den gratis).

Greit, men hva med "The ODST and other components that make up the Recon campaign are in a separate bucket and not crossing over into the competitive multiplayer realm. Think of it as two games in one."? Det går vel ganske klart frem her at MP-delen er totalt atskilt fra campaign. Og ODST kommer med alle Halo 3 MP maps. Tviler på at de lager en annen versjon av MP (enn Halo 3) som skal bruke disse mapsene. Det ville jo ikke gi mening.

 

Jeg konkluderer derfor med at Halo 3 og Halo 3:ODST leveres med identisk MP.

Lenke til kommentar

Ja, det vil være dumt å lage to forskjellige online communities i hvert fall. Les denne tråden forresten, spesielt dette spørsmålet:

Will the game have multiplayer? Forge? Theater?

The game is an expansion of Halo 3. It will have a three to five hour campaign. There will be no multiplayer, however, there will be multiplayer content for the original game.

Det er ikke en offisiell uttalelse, men tråden har fått sticky på bungie-forumet, så den har vel dermed en viss form for troverdighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bungie has told Eurogamer there really are "no plans" for new Halo 3 content beyond Halo 3: ODST after all.

 

That familiar stance was temporarily upended this week by game producer Allen Murray, who said the studio would work on Halo 3 for "probably" two more years.

 

"We'll never say never, but currently Bungie has no plans to make new Halo 3 content beyond the release of ODST," Bungie told us. "We will, however, continue to support the Halo 3 online experience with regular updates to matchmaking playlists and wield the Banhammer as needed.

 

"With Forge and the Mythic map Sandbox we're already seeing the community stepping up to create some great new maps and gametypes that will offer more variety and longevity to the game down the road.

 

The future of Halo 3 online will become more and more defined by the people who play it," added the developer.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Da må jeg si at det er flere tolkninger. Det kan bety at det ikke kommer mer Halo fra Bungie; EOD. Det kan også bety at det ikke kommer mer innhold til Halo 3. De sier aldri at de ikke skal fortsette med Halo, bare at de ikke har noen planer om mer innhold til Halo 3 etter ODST. Det er å ta ordene og vri dem slik at vi får høre det vi vil, men det er vel egentlig det vi har lyst til. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gleder meg til både ODST og Reach :D særemneoppgaven min var nettop om historien til halo (riktig nok den første novella og combat evolved) og jeg føler at jeg kommer til å få utrolig mye mer ut av hele opplevelsen siden jeg har lært så mye om bakgrunnen til hele spartan prosjektet samt hva som skjedde på reach n_n

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...