Gå til innhold

Halo 3: ODST - Generell diskusjon og kjattprat


Lakus

Anbefalte innlegg

ODST-1.png

 

I
TRÅDEN FINNER DU ANDRE Å SPILLE MED

 

Halo 3: ODST sin historie utspiller seg mellom tidslinjene til Halo 2 og Halo 3, og omhandler en gruppe ODST´er (Orbital Drop Shock Trooper) som krasjlander i byen New Mombasa etter en katastrofal hendelse som la mesteparten av byen i ruiner. Den er falleferdig, full av fiendtlig aktivitet og mørk. Veldig mørk. Her skal du spille som "The Rook", ferskingen i gruppa, og finne igjen resten av lagkameratene dine i den helvetessuppa som nå er New Mombasa.

 

Du kan spille alene, to stykker på samme skjerm eller fire stykker gjennom Xbox Live gjennom spillets historiedel, og du kan også spille Firefight - en ny modus ikke helt ulik Horde Mode fra Gears of War 2. Her får du svermer av stadig vanskeligere fiender slengt i trynet samtidig som ekstrainnstillinger (Skulls) også vil gjøre sitt for å få deg bent over. Det følger også med hele multiplayerdelen fra Halo 3, komplett med alle kartene som er gitt ut per dags dato, pluss tre ekstra.

 

 

ANMELDELSER:

: 8/10

- Ut med Master Chief, inn med moroa.

 

: 4/6

- Det første som slår meg med Halo 3: ODST, er det skarpe skillet i både spillets utseende, ’feeling’ og historiefortelling.

 

: 8/10

- Det er en oppfetet tilleggspakke, men den er akkurat fleskete nok til at jeg tilgir et par sleipe snarveier.

 

 

VIDMASTER CHALLENGES:

Det er mange som er på jakt etter Recor Armor (eller bare Achievements) og trenger å ta disse Vidmaster Utfordringene for å kunne nå målet sitt, så hvorfor ikke poste noen vidoer som kan hjelpe på ferden? Send gjerne inn din video eller en annen video som kan hjelpe i jakten på Recon.

 

Deja Vù
Skjul

Classic
Skjul

Endure
Skjul
Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg begynner å glede meg nå! Håper ODST bygger på spillestilen til Call of Duty 4, men med run'n'gun delen ti Halo 3. Å være en Orbital Drop Shock Trooper skal være en god forfriskning fra å være supermennesket Master Chief. Håper vi får vite mer om hvordan det var uten Master Chief når han dro med Prophet of Truth til Afrika.

Lenke til kommentar
That campaign is playable in up to four-player co-op both on and offline

Hvis de får til 4-player coop på èn konsoll (de mener sikkert system-link, men kan jo håpe!) så blir jeg mektig imponert! Håper også kontrollene idet hele tatt blir litt mer "gjørmete" og gjør spillet mer stressende og taktisk å spille.

Lenke til kommentar

Selve kontrollene burde jo være uforandret, men gå/løpehastigheten burden jo være, og er, redusert. Skjoldet er borte, motion tracker radaren er borte, man kan ikke hoppe som før og det er ikke mulig å dual wielde, rett og slett fordi man ikke er Master Chief. Begrensninger på selve kontrolleren føler jeg blir veldig overkill, da det tross alt er snakk om troppene som er etter Spartanerne på rangstigen.

Lenke til kommentar

Der har vi det, Lakus! Akkurat det jeg ville frem til! Men, siden det er et stealth-spill føler jeg en gameplay hvor man kan løfte og senke våpen for å sikte bedre/gå fortere er nødvendig. Med andre ord, noe alà CoD4. Men, disse soldatene er kanskje spreke nok til å jogge rundt uten nevneverdig tap av fokus.

 

Men, er skjoldet borte? Eller det å tåle like mye som MC? Regen-healt har vært en del av Halo helt siden starten, og selv om vi ikke lenger er Master Chief, så burde det være mulig å ha med, bare i en tregere/lavere skala. Bare se på alle de andre spillene som har lånt det! :)

Lenke til kommentar

ODST styrkene har ikke Mjonlir rustning slik som Master Chief har, og dermed er det ikke noe skjold med i singleplayeren.

 

Ifølge artikkelen vil fremdeles skjoldet være med i multiplayerdelen, men i singleplayer vil det kun være en helsebar. Og ja, denne helsebaren vil være regenererende. Hvordan Bungie forklarer at det er regenererende helse og ikke skjold vet jeg ikke, men de har nok tenkt på et svar til fans når de uunngåelig vil bli spurt om dette.

Lenke til kommentar

Min definisjon på melking er når de spyr ut hauger av spill innenfor veldig korte tidsperioder uten at noen av disse har noen særlige kvaliteter ved seg. Need for Speed og tidligere Fifa spill har vært prakteksempelet på dette. Så lenge alle spill som bærer Halo navnet er kvalitetsspill er det ikke melking uansett hvor mange titler de måtte pushe. I mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Det er nå samma pokker om det er regenererende skjold eller health! Så lenge man slipper med-kits er jeg fornøyd! :p

Skikkelig flashback der. Det er nesten ingenting som er mer irriterende ennå å dø i et spill fordi du ikke har flere med-kits.

Savner egentlig med-kits jeg. :blush:

I kombinasjon med skjold selvfølgelig. Det gjorde at man passet eksra godt på å ikke miste skjoldet, ettersom man måtte gå på med-kits jakt etter en hard kamp uten skjold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...