Gå til innhold

"religion" og "politikk" er stengt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er trist at dere la ned de forumene :( Ja ja, uansett så ga det meg en mulighet til til å se saker på forskjellig måter - kanskje forstå andre menneskers tenkemåte også. Men det er vel ikke helt "in" i en likerettet og ensporet verden, slik vi har i dag. Det ga meg også en mulighet til å tenke noe annet enn data. Verden består av så mye annet også, det er greit å kunne reflektere litt i blandt og ikke bare være et offer for kommersialismen.

Det var så mye jeg ville ha diskutert med Seixon og andre......

Lenke til kommentar
Jeg synes det er trist at dere la ned de forumene..

 

 

Verden består av så mye annet også, det er greit å kunne reflektere litt i blandt og ikke bare være et offer for kommersialismen.

Det var så mye jeg ville ha diskutert med Seixon og andre......

Jeg er helt enig, og ber meget høyt om at dere kan være så snill å åpne de to kategoriene igjen.

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hvorfor bare to av off topic kategoriene stenges?

 

Hele poenget med OT er jo at det er irrelevant. Så skal man være konsekvent burde vel hele OT vært stengt? (Tenker da på begrunnelsen - Ikke relevant)

 

Og hva sparer dere egentlig? Om diskusjonene flyttes til annet eller søppel? Trafikken er like stor, postenen tar like stor plass? Skjønner egentlig ikke hvorfor akuratt de 2 blir stengt?

 

Har selv i perioder brukt OT Politikk endel, og diskusjonene der er ofte mer interresante enn "fag" diskusjonene. Skjønner seff at "fag" er det forumet er for, men det er greit å ha en plass å diskutere andre saker også.

 

(My $0.02 - og dette er forresten min post 1337 :lol: )

Lenke til kommentar

jeg synes det er synd at den delen av forumet med høyest andel seriøse og viktige innlegg blir lagt ned. har dere ikke tenkt på at postene i religion og politikk gir mulighet til ettertanke, noe en diskusjon om hvorvidt intel eller amd er best definitivt ikke gjør.

 

jeg må si at jeg tviler på om hw.no noen gang når 2.mill poster, da det virker som om styret prøver å rendyrke hardware-biten ved først å hive ut linux og nå dette.

 

mitt forslag er at BRUKERNE stemmer over hvorvidt en del av forumet skal stenges eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg syns det var veldig trist, og dumt at dere stengte disse 2 kategoriene!

 

hvorfor....hvorfor..?

 

Jeg syns disse 2 var et av forumets mest saklige!

 

Jeg vet det er mange gode politikk og religion folk her på forumet, og vi må få lov til å få bruke dem!

 

Jeg begynner å tvile mer og mer på dette forumet her!

Lenke til kommentar

Det mest korrekte ville nok egentlig vært å ikke ha noen underkategorier til off-topic. Det bør bare være en hovedkategori hvor man kan diskutere alt mellom himmel og jord (og gjerne litt til).

 

Hvis enkelte ønsker dedikerte kategorier til enkelte emner så har vi jo alle den velsignede evnen til å kunne benytte oss av google.

Lenke til kommentar

Et av problemene som dukker opp nå er vel at det sannsynligvis ikke kommer til å gå ann å diskutere noe seriøst relegion/politikk i Søppel/Annet.. Hvis noen prøver å ta opp et seriøst tema blir tråden sikkert spammet ned etterhvet bl.a. av usaklig svar (fra de som ikke gadd å lese relegion/politikk), også kommer en mod å stenger tråden pga spam.. :-]

Lenke til kommentar
yummy .. gi meg 1 GOD grunn til at de ble stengt ..

 

 

Jeg har også etterlyst dette. Men hvorfor ialledager kan ingen av dere adminer/moderatorer svare når det er så mye blest angående dette?

DERE startet denne tråden, så da er det vel på høy tid å begynne å svare snart? Ikke kom å si ingen av dere har lest denne tråden enda, og hvis det stemmer det som står i første post, AT det er en avgjørelse tatt av forumstyret bør jo hvem som helst av dere kunne svare, ikke bare yummy.

Lenke til kommentar

Jeg har en slags teori på hvorfor religion og politikk ble stengt - i alle fall medvirkende årsak.

Jeg hadde inntrykk at begge kategoriene var et mareritt for enhver moderator, og at de som nevnt, ikke hadde noe som helst å gjøre i dette miljøet.

 

Begge to hadde tråder som var smekkfulle av hetsing, latterliggjøring og utskjelling av motdebantanter. At så brukere av disse to kategoriene kommer hit og antyder de var så mye mer "seriøse" en andre brukere fordi de postet i "religion og "politikk" må vite, er ganske frekt spør du meg. Det antydes så at andre kategorier i off-topic også bør fjernes fordi de er så useriøse.. ja mulig brukere i f-eks "søppel" er useriøse der, men de har i det minste folkeskikk :-?

 

Hele off-topic delen bør bestå slik den er i dag, nettopp fordi det er et friområde som holder et større antall brukere online, som dermed også bidrar nyttig i de andre kategoriene.

Si hva dere vil, men jeg vil påstå at politikk og religion avlet opp kverulanter og bråkmakere. Paradoksalt nok...

Lenke til kommentar
yummy .. gi meg 1 GOD grunn til at de ble stengt ..

 

 

Jeg har også etterlyst dette. Men hvorfor ialledager kan ingen av dere adminer/moderatorer svare når det er så mye blest angående dette?

DERE startet denne tråden, så da er det vel på høy tid å begynne å svare snart? Ikke kom å si ingen av dere har lest denne tråden enda, og hvis det stemmer det som står i første post, AT det er en avgjørelse tatt av forumstyret bør jo hvem som helst av dere kunne svare, ikke bare yummy.

 

Se på klokken...

_______________________________

her er min lille teori:

De fleste folk har sine egne meninger om politikk og religion, til og med moderatorene :p

Derfor kan det være vanskelig å moderere objektivt i slike tråder.... 8)

Lenke til kommentar

jeg har ikke skrevet et eneste innlegg i religion og politikk , men jeg leser innleggene regelmessig. Det jeg ikke kan forstå nå er hvorfor Yummy, som var meget aktiv i starten av denne diskusjonen plutselig er blitt borte. Hvorfor legger "dere" (Forumstyret) opp til en diskusjon for deretter å forsvinne fra arenaen. Det oppfatter jeg som en ganske stor forakt for brukerne av dette forum.

 

Utover dette synes jeg at det å mene at yummy skulle ha stengt de diskusjonene pga sin religøse overbevisng er ufint.

Lenke til kommentar

Det å antyde at min personlige tro har innflytelse på hva forumstyret har bestemt er både tåpelig, frekt, dumt, idiotisk og provoserende. Derfor reagerer jeg slik jeg gjør - jeg ble kort og godt forbannet, og gav svar på tiltale. Jeg skrev klart og tydelig og på norsk at det var en beslutning som var fattet i forumstyret - enstemmig til og med. Jeg foretok de fysiske grep for å stenge kategoriene, og var såpass vennlig at jeg la ut info om hvorfor dette skjedde.

I denne saken, på samme måte som Linux-kategori -saken, går folk uberettiget til angrep på meg. Don't shoot the messenger!

 

For øvrig kan jeg ikke si at jeg oppfatter "religion" og "politikk" som kategorier der det er veldig seriøse brukere - snarere tvert om. Det er noen som har fine diskusjoner, men ut over det er det veldig mye svada.

 

1 god grunn til at de ble stengt: Les post nummer 1 i denne tråden.

 

 

BTW: kommer det mer personhets mot meg nå... Vel, jeg har allerede blitt fly forbanna. I could easily go even worse...

 

-moderator YUMMY-

Lenke til kommentar

...

BTW: kommer det mer personhets mot meg nå... Vel, jeg har allerede blitt fly forbanna. I could easily go even worse...

 

-moderator YUMMY-

 

Tillater meg å komme med en utidig, selvgod kommentar til den der ettersom jeg har nemma problemma med beslutningen, så langt som til å gi en lang beng i om den oppgitte grunnen er konsekvent eller ei.

 

Yummy:

1. Hvis man gjør det klart at man lar seg lett provosere, sender man samtidig ut ett hint om at her er det en kar som kan plages litt - bare man utformer plaginga slik at man ved eventuelle reaksjoner / represalier kan påstå at man "ikke mente det provoserende".

2. Å rasle med sabelen er en måte å demonstrere makt på. Ikke imponerende.

 

Har forøvrig ikke noe imot deg, men... eh... jeg begynner å legge merke til at stilen din ikke alltid går ut på å slukke brannen. Noe som jeg vil hevde er en av moderatorenes hovedoppgaver.

Nok om det, dette er ment som konstruktiv kritikk, ikke som personangrep. Jeg skriver det allikevel i en åpen post, for å vinkle det som et hint.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...